וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד נפגש עם ביידן בבית הלבן ודן עמו בסוגיה האיראנית

2.5.2021 / 8:07

גורם שמעורה בתכני הפגישה אמר כי היא לא הייתה מתוכננת מראש והתקיימה בהתראה קצרה במהלך ביקורו של כהן בוושינגטון. נתניהו תדרך את ראש המוסד לפני הפגישה, וקיבל ממנו עדכון לאחריה. דוברת המועצה לביטחון לאומי: "היועץ סאליבן פגש את כהן, ביידן קפץ לפגישה"

בווידאו: זריף אומר שישראל לקחה הימור גרועה בפגיעה בנתנז/צילום: רויטרס

ראש המוסד יוסי כהן פגש אתמול (שבת) בבית הלבן את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ודן עמו בסוגיה האיראנית. גורם שמעורה בתכני הפגישה אמר כי היא לא הייתה מתוכננת מראש והתקיימה בהתראה קצרה במהלך ביקורו של כהן בוושינגטון. נתניהו תדרך את כהן לפני הפגישה וקיבל ממנו עדכון לאחריה. על הפגישה פורסם לראשונה בחדשות 12.

דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן מסרה כי "היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן פגש ביום שישי את ראש המוסד יוסי כהן כדי לדון בסוגיות ביטחוניות במזרח התיכון. הנשיא ביידן 'קפץ' לפגישה כדי להביע תנחומים על האסון בהר מירון".

יוסי כהן בכנס סייבר באוניברסיטת תל אביב. פלאש 90, אתר רשמי
נתניהו תדרך אותו לפני הפגישה. כהן/אתר רשמי, פלאש 90

ביום חמישי נועדו כהן ושגריר ישראל בוושינגטון גלעד ארדן עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן והביעו בפניו "מוטרדות רבה לגבי סוגיית הגרעין האיראני על נגזרותיה" - כך אמר מקור שמעורה בפרטי הפגישה. בפגישה, שנמשכה שעתיים, השתתפו כמה מבכירי ממשל ביידן, ובהם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, סגנית שר החוץ וונדי שרמן, האחראי על המזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגרק והיועץ הבכיר של שר החוץ האמריקני דרק שולה.

בתדרוך היומי לכתבים, דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר כי ארצות הברית ואיראן לא נמצאות על סף פריצת דרך וחזרה להסכם הגרעין. הוא סירב להתייחס לפגישה בין שר החוץ בלינקן לראש המוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully