וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה: מנעו מאיתנו להעלות סקר שבנט מתחזק בשני מנדטים

עודכן לאחרונה: 5.5.2021 / 11:24

שלב החקירה הנגדית של העד המרכזי בתיק 4000 - בו נאשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים - נכנס ליומו השני בבית המשפט המחוזי בירושלים. בדיון הועלתה הדרישה שהועברה למנכ"ל וואלה! לשעבר להעלות לאתר ידיעה מכפישה על רעייתו של נפתלי בנט, לקראת הבחירות ב-2013

בווידאו: משפט נתניהו: החקירה הנגדית של אילן ישועה בתיק 4000 החלה/מערכת וואלה!

היום השני בשלב החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר, אילן ישועה, נערך היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. החקירה הנגדית החלה אתמול, כשבועיים לאחר שהסתיימה החקירה הראשית במסגרת תיק 4000, ולבקשת הסנגורים היא תיארך במשך 20 ימי דיון.

החומרים שסיפק ישועה למשטרה הם אלו שהביאו לפתיחת תיק 4000. בתיק זה חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו כי העניק הטבות רגולטוריות לבעלי אתר וואלה! לשעבר - בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' - בתמורה להטיית הסיקור באתר, והוא מואשם במסגרתו בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה.

אילן ישועה בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
ישועה בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בפתח הדיון הועלו דרישות והתכתבויות סביב נפתלי בנט בימים שלפני הבחירות ב-2013, וסביב ידיעה שהייתה אמורה לעלות באתר וואלה! על רעייתו של בנט, גילת, ועל מסעדה שבה היא עבדה, שנטען שהיא לא כשרה. אלוביץ' כתב לישועה בנושא: "הגדול (נתניהו - מ"ה) יושב ומחכה ואנחנו לא מצליחים להעלות את השטות הזו".

ישועה: גם הוא חשב בהתחלה שזה שטויות, שזה לא בסדר. אבל עובדה שאני ממשיך לקבל את זה. יש תהליך של שלושה ימים. אני ממשיך לקבל רצף ידיעות.

מנכ"ל וואלה! לשעבר הוסיף כי כפיצוי לכך שהכתבה על גילת בנט לא עלתה בסוף, העביר שאול, באמצעות מקורבו של נתניהו זאב רובינשטיין, הצעה להעלות ידיעה מכפישה הקשורה לאביו של בנט. "אחרי זה הם התעשתו ואמרו 'לא להוציא את הדבר האחרון שהעברתי לך על בנט", לגרוס", סיפר ישועה.

חן: הלחץ שהרגשת הוא בהעברת ההודעות המאסיבית ששאול מעביר אליך, אבל הוא משאיר לשיקול דעתך ושואל אם אפשר, אפשרי או לא, נכון?

ישועה: הרי אם שאול חושב שזה דבר נורא הוא יכול להשאיר את זה אצלו ולא להעביר. אבל הוא מעביר במהלך הלילה והשבת, ידיעה אחר ידיעה אחר ידיעה. והוא הבוס שלי. פה התחילה להיבנות הטרגדיה של דבר לא סביר בעליל של שלושה ימים. האם היו קטעים שהיו בהתחלה יותר בתחום הנורמלי? כן, אבל אני הרגשתי את הלחץ ואני אומר לו - כל המערכת נטרפת, כל המערכת תתפטר.

שאול אלוביץ' בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
שאול אלוביץ' בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בשלב זה הקריא עו"ד חן הודעה שקיבל ישועה: "'יש הרבה חילונים שהולכים אחריו בלי להבין במה מדובר, ההתנהלות שלו בנושא הזה מתוחכמת, הרבה חילונים שכחו לגמרי באיזו מפלגה מדובר'. זה נאמר בהקשר של הסטיקרים אני מניח, וזו הייתה דאגתך הכנה?".

ישועה החל לענות לשאלה ולדון בתאריכים שונים, אז קטע אותו עו"ד חן: "הכללים הם שאתה עונה לשאלות שלי, לא שאתה שותל כותרות. זו מטרתו, לא עונה לשאלות. אני שאלתי אותך האם זו עמדתך או לא עמדתך, אני מבקש לדבר הזה תשובה ולא כותרות".

ישועה: העמדה שאני אומר פה זה בתוך השיח, במשך שבועיים, שבהם אני ושאול מדברים כל יום על בנט.

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: זו עמדתך?

ישועה: זה לא שאני נותן פתאום משנה על בנט, אני אומר באיזה קונטקסט זה נאמר. יכול להיות שזה מה שחשבתי באותו רגע.

בהמשך תשובתו אמר ישועה כי בוואלה! נעשה סקר לקראת הבחירות, וכי "מנעו מאיתנו לעלות סקר שבנט מתחזק בשני מנדטים".

עו"ד ז'ק חן בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד ז'ק חן מגיע לדיון בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

בהמשך הזכיר עו"ד חן את הרגע בו הפכה החקירה בעניין וואלה! לגלויה, וביקש מישועה לדבר על הרגעים בהם נקרא להשתתף בעימותים על שאול אלוביץ', ניר חפץ ואחרים. ישועה סיפר כיצד אספו אותו לתחנת המשטרה של להב 433, אז שהה בחדר צדדי לאורך היום, פרט לרגע בו ביקשו ממנו לשבת על ספסל, אז ראה את אלוביץ'. בהמשך סיפר כי כמה ימים לאחר מכן הובא לעימותים עם בני הזוג אלוביץ'.

עו"ד חן ביקש להבין מישועה מה נאמר לו מהמשטרה אודות העימותים, לכך השיב ישועה כי בהתחלה לא אמרו לו כלום, אך יום לאחר מכן נאמר לו שאכן יהיו עימותים ואף לקחו אותו לאחד. חן ביקש לדעת עם עורכי דינו של ישועה שוחחו עם המשטרה סביב זמן העימותים, לכך ענה ישועה כי הוא לא יודע. עוד נשאל ישועה אם הוא ביקש מהחוקרים לא להעלות את נושא חברת "יד 2" בעימותים, ולכך ענה כי "לא דיברתי איתם על נושאים בעימותים, לא היה שיח כזה".

אילן ישועה בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
ישועה בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

חן: במזכר ראיון העד שנערך לך, כתוב 'שללת שנערך הסכם בינך לבין רשויות האכיפה בשאלת העמדתך לדין וגרסתך'. כמו כן הבהרת שלא אתה ולא עורכי הדין שוחחתם עם החוקרים טרם הגעתך לחקירה הראשונה. גם במזכר הזה וגם בעדות שלך, הדגש הוא על לפני החקירה ראשונה. אני מבקש שתאשר לי שהסכם כזה שנוגע לאי העמדתך לדין לא נעשה גם אחרי החקירה הראשונה שלך ולא לעולם?

ישועה: אני מאשר.

חן: לא אמרו לך, לא המשטרה ולא הפרקליטות או עורכי דינך שהיה דיל כזה, שאתה לא תוזהר בחקירותייך, שאתה תדבר חופשי והם ימנעו מנקיטת צעדים נגדך בכל צורה ודרך. לא היה דיל כזה?

ישועה: לא היה שום דיל כזה.

עו"ד חן המשיך לשאול את ישועה על ההודאות שנתן במשטרה, ועל כך שהוא לא הוזהר במהלכן, כמו גם על כך שלא נאמר לו שהוא חשוד או שהוא צפוי לעמוד לדין. ישועה השיב כי אכן לא הוזהר וכי הנושאים הללו לא עלו בשיחותיו עם המשטרה.

חן: לא רק שלא עומדים איתך שאתה חשוד, ההפך. רק מרגיעים אותך ואומרים לך שמבחינתם אתה כמו עד לתאונת דרכים שאפילו לא באוטו. זה הדברים שהם אומרים לך, נכון?

ישועה: כן... זה נאמר בהקשר שביקשו ממני לעשות האזנה. אז מנסים להגיד לי כדי שזה יהיה יותר קל. אני סירבתי.

חן: לקראת העדות שלך אתה נפגשת עם הפרקליטות, האם נאמר לך על ידי הפרקליטות שאתה עומד בסכנה להעמדה לדין, שאתה החשוד או היית חשוד או שמעורב בביצוע עבירות?

ישועה: מעולם לא.

שאול אלוביץ' בדיון בתיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
אלוביץ' בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך עדותו אתמול נשאל ישועה על הלחץ שלכאורה הופעל עליו על ידי אלוביץ', על כתבת תחקיר של "העין השביעית" מ-2013 בה התלוננו כתבים על ההתערבות בתכנים, ועל האופן בו הרשה לעצמו להתבטא פוליטית במערכת וואלה!, לדבריו כדי לאזן את ההתערבויות שנעשו באתר לטובת נתניהו.

בין היתר, אמר ישועה אתמול כי האתר התבקש "להוריד ידיעות על משפחות שכולות כי זה לא מצא חן בעיני נתניהו".

העדויות הקודמות של ישועה

בהופעותיו הקודמות בפני בית המשפט המחוזי בירושלים תיאר ישועה את הלך הרוח באתר וואלה! במהלך השנים שבמרכז הפרשה, את התנהלותו מול שאול ואיריס אלוביץ', וכן את יחסיו מול הגורמים שפעלו מטעם נתניהו.

בעדותו, סיפר ישועה בין היתר כיצד אלוביץ' ביקש ממנו להעלות או להוריד אייטמים הקשורים במשפחת נתניהו, בהם כאלו העוסקים ברעיית ראש הממשלה, כמו גם למנוע את העלאתם של מאמרי דעה שליליים. ישועה תיאר כי בעקבות ריבוי הבקשות שקיבלו, "הנורמה הייתה שבעצם אנחנו לא עורכים את האתר".

במהלך העדות הוצגה תכתובת שבה ישועה מברך את אלוביץ' על עסקת בזק-יס ביום חתימתה. אלוביץ' הודה בחזרה לישועה ואמר שיש לו תרומה בכך. בעדויות שקדמו לכך הושמעו שיחות בינו לבין מנכ"לית בזק לשעבר סטלה הנדלר בהן היא הביעה חשש כי החברה תיפגע מאופן הסיקור של נתניהו באתר.

פתיחת משפטו של רה"מ 5 באפריל 2021. אורן בן חקון, אתר רשמי
נתניהו בבית המשפט המחוזי, לפני חודש/אתר רשמי, אורן בן חקון

מאז שהוגש כתב אישום בינואר שעבר, ההליכים שהתנהלו בתיקים היו בעיקר בקשות של הסנגורים להעברת חומרי חקירה, ובקשות לבטל את כתב האישום בשל פגמים שונים שנפלו לכאורה בעבודת המשטרה והפרקליטות. שלב ההוכחות הוא החלק העיקרי במשפט שבו מנסה התביעה להוכיח את אשמת הנאשמים, ולשם כך מציגה עדויות וראיות לבית המשפט.

על פי ההערכות, שלב ההוכחות בתיקי האלפים עשוי להימשך כשנתיים, וזאת אף שהשופטים קבעו כי הדיונים יתקיימו בתדירות גבוהה במיוחד - שלוש פעמים בשבוע. ברשימת עדי התביעה יש כ-330 עדים, אולם ההערכות הן כי לגבי חלק גדול מהם התביעה וההגנה יסכימו להגיש את עדויותיהם במשטרה, מבלי להעלותם על דוכן העדים. מדובר בהליך מקובל שקורה כמעט בכל תיק, ובוודאי בתיקים מסדר הגודל הזה.

לו"ז שלב ההוכחות

שלב ההוכחות נפתח בתיק 4000 - פרשת בזק-וואלה - במסגרתו נאשם נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, ובני הזוג אלוביץ' נאשמים במתן שוחד. קבוצת העדים הראשונה תכלול מלבד ישועה גם בכירים נוספים לשעבר בוואלה! וכן את עד המדינה שלמה פילבר, שהיה מקורב לנתניהו וכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת בתקופה הרלוונטית.

קבוצת העדים השנייה הייתה אמורה לכלול גם היא עדים שקשורים לתיק 4000, אולם לאחרונה החליטו בפרקליטות להעביר אליה את איש העסקים ארנון מילצ'ן ואת העוזרת האישית שלו, הדס קליין. השניים הם עדי מפתח בתיק 1000, במסגרתו מואשם ראש הממשלה במרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בסכומי עתק ממילצ'ן ומהמיליארדר ג'יימס פאקר. פרשת טובות ההנאה הייתה אמורה לחתום את שלב ההוכחות, אולם לאחר שהתברר לפרקליטות כי מילצ'ן היה בקשר עם סנגורו לשעבר, עו"ד בעז בן צור, שמייצג היום את נתניהו, הוחלט להקדים את עדויותיהם של מילצ'ן וקליין.

אחרי שיסתיימו העדים הקשורים לתיק 4000 תעבור התביעה לתיק 2000, שעוסק בשיחות שהוקלטו בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס. נתניהו נאשם בתיק זה במרמה והפרת אמונים, בעוד מוזס מואשם כי הציע לנתניהו שוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully