וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הביטחון נערכים לקרב מול המחבל מצומת תפוח, כוח ימ"מ הצטרף למצוד

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 18:17

תחקיר הפיגוע, בו נפצעו שלושה צעירים, מעלה כי המחבל הכיר היטב את האזור, ותוך זמן קצר נטש את הרכב ונמלט לתוך כפר עקרבא. בצה"ל מעריכים כי פעילי חמאס מסייעים לו להסתתר באחד המבנים בכפר. גנץ סייר באוגדה: "שמנו את ידינו על שורה של חשודים במעורבות בפיגוע"

בווידאו: דיווח של אמיר בוחבוט מצומת תפוח על המצוד אחר המחבלים/צילום: אמיר בוחבוט ודו"צ

בצה"ל תגברו היום (שלישי) את הכוחות המחפשים בכפר עקרבא אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח. בהתאם להערכה כי לא יסכים למעצר וינהל קרב יריות כשיימצא, לוחמי ימ"מ נקראו להצטרף לסריקות בכפר, שם - לפי ההערכות - הוא מסתתר באחד המבנים בסיוע פעילי חמאס. שר הביטחון בני גנץ הגיע לסיור באוגדת יו"ש ברקע הדברים.

מפקד חטיבת שומרון, אלוף-משנה רועי צוויג-לביא, החליט על התגבור מתוך שאיפה לרענן חלק מהכוחות. הצטרפות לוחמי הימ"מ, המיומנים בקרבות בתוך שטח בנוי, נועדה להרחיב את הסריקות ולהתכונן לתרחיש של מעצר אלים.

במקביל, צה"ל החל להפעיל שיחות והודעות אזהרה לפלסטינים במרחב בו מתבצע המצוד לבל ישתפו פעולה עם המחבל הנמלט, ומה צפוי להם במידה ויסייעו לפעילות טרור.

כוחות צה"ל במהלך פעילות ביהודה ושומרון כחלק מהמרדף אחר המחבלים החשודים שביצעו את הירי בצומת תפוח 4 במאי 2021. דובר צה"ל
המצוד אחר המחבל, היום/דובר צה"ל

בתוך כך, מהתחקיר שנערך בעקבות הפיגוע מתבהרים פרטי האירוע. מהתחקיר עולה כי המחבל הכיר היטב את האזור. הוא הגיע בג'יפ מסוג יונדאי, פתח את חלון, ירה כמה פעמים - ואז ניסה להימלט. אולם, לוחמי סיירת, שחלקם היו בטרמפיאדה וחלקם במעטפת של האזור, פתחו לעברו באש.

המחבל בחר נתיב מילוט שהוביל אותו מהצומת, אל "צומת הביתות" - מרחק של דקת נסיעה, ולאחר מכן, במשך כמה דקות נסיעה בודדות המשיך עד לכניסה לכפר עקרבא. שם הוא נטש את הרכב ונמלט לעבר השטחים הבנויים.

עוד בוואלה!

אביו של בניה שנפצע קשה בפיגוע בצומת תפוח: "לא מבקשים נקמות"

לכתבה המלאה

המעקב אחרי המחבל הופסק בשלב שנכנס אל השטח הכפרי שבשליטה ביטחונית-פלסטינית, ולכן כוחות צה"ל החרימו מצלמות הפרוסות באזור כדי לפצח את נתיב הבריחה. ברקע הביקורת שנשמעה בתחילת הפיגוע על הקושי באיתור כלי הרכב הנמלט, טענו גורמי ביטחון כי פרק הזמן הקצר מצומת תפוח ועד לרגע הנטישה בכפר עקרבא לא הותיר יותר מדי זמן לנהל מרדף אחריו. לפי הערכות, המחבל הנמלט עדיין נמצא בכפר, ולא ניתן לפסול בשלב זה את האפשרות שנפצע מירי הלוחמים או שהרכב נפגע, שכן ייתכן שאחרת הוא היה ממשיך לנסיעה לטווח גדול יותר.

גנץ: "נבוא חשבון עם המחבלים"

שר הביטחון בני גנץ סייר היום באוגדת איו"ש לצד אלוף פיקוד מרכז תמיר ידעי וקצינים בכירים נוספים, והם דנו בין היתר במצוד אחר האחראים לפיגוע. "הנחיתי להמשיך בדריכות הגבוהה בגזרה על רקע האירועים האחרונים והתקופה האחרונה", אמר גנץ. "במהלך היממה האחרונה כוחות הביטחון, צה"ל ושב"כ שמו את ידיהם על שורה של חשודים במעורבות בפיגוע הקשה בצומת תפוח, ואנחנו נגיע למחבלים ונבוא איתם חשבון. גם כעת אני נושא תפילה להחלמת הפצועים שעדיין מאושפזים במצב קשה בבתי החולים".

שלושה תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר נפצעו בפיגוע - יהודה גואטה מירושלים, בניה פרץ מבית שאן ועמית חלא מצפת, כולם בני 19. בבית החולים בילינסון מסרו כי מצבו של גואטה מוסיף להיות אנוש, ונשקפת סכנה מידית לחייו. מצבו של פרץ ממשיך להיות קשה מאוד, בעוד חלא שוחרר לביתו אחרי שנפצע קל.

צומת תפוח, 3 במאי 2021. ראובן קסטרו
צומת תפוח, אתמול/ראובן קסטרו

"צה"ל, המנהל האזרחי וכלל הכוחות בגזרה, מבצעים בחודשים האחרונים עבודה שקטה, רגישה וסיזיפית, בכדי למלא את משימתם", הוסיף גנץ, "לצד הפעילות הזו אנחנו נמשיך לעשות כל שניתן בשביל לסייע לאזרחים הפלסטינים בקידום הכלכלה והבריאות מתוך אינטרס משותף, ואני מציע שאף ארגון לא ינסה לפגוע במאמצים האלו. מי שיעשה את זה יפגוש את עוצמתו של צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully