וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פצועים באורח קשה בפיגוע ירי בצומת תפוח

כוחות גדולים מנהלים מצוד אחר החשודים באירוע, במהלכו רכב שעבר סמוך לתחנת אוטובוס בצומת, עצר ופתח בירי לעבר אזרחים. שני הפצועים, צעירים כבני 20, פונו לביה"ח. מדובר באירוע הביטחוני השני ביממה האחרונה לאחר שהבוקר פלסטינית ניסתה לדקור חיילים ונורתה למוות

בווידאו: תיעוד פיגוע הירי בצומת תפוח/מצלמות אבטחה

שני צעירים כבני 20 נפצעו היום (ראשון) באורח קשה בפיגוע ירי בצומת תפוח שבשומרון. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את השניים ואדם נוסף שנפצע קל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. שלושת הפצועים - תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. צה"ל פתח במצוד אחר החשודים וכוחות מיוחדים הוזעקו לבסיס חטיבת שומרון.

לפי דיווחים, רכב מסוג יונדאי שעבר סמוך לתחנת אוטובוס בצומת, פתח באש לעבר אזרחים - ונמלט. כוחות צה"ל פרסו מחסומים בגזרה בניסיון לאתר את החשודים. "כוח צה"ל הגיב בירי לעבר הרכב החשוד שנמלט מהמקום. כוחות צה"ל סורקים אחר הרכב החשוד ומבצעים חסימות במרחב", מסר דובר צה"ל.

מפקד אוגדת יו"ש תא"ל יניב אללוף הגיע לזירת הפיגוע וקיים תחקיר ראשוני. צה"ל החליט להרחיב את היקף המחסומים והחיפושים של הכוחות לבקעה ולחטיבה המרחבית בנימין. לפי דיווחים פלסטינים, הכוחות סגרו את הכניסות לשכם.

מדובר באירוע ביטחוני שני שקורה היום, אחרי שפלסטינית חמושה בסכין ניסתה לדקור חיילים בצומת גוש עציון - ונורתה בידי כוח צה"ל. באירוע נוסף נשמע פיצוץ סמוך לצומת מלאכי השלום בבנימין ועולה חשד כי מדובר במטען צד שהופעל. לא היו נפגעים באירוע.

זירת פיגוע ירי בצומת תפוח, 2 במאי 2021. נדב גולדשטיין, TPS
זירת הפיגוע, היום/TPS, נדב גולדשטיין

חובש בכיר במד"א, אביאל ממליה, סיפר: "שלושת הפצועים היו בתחנת האוטובוס, שניים מהם שכבו כשהם מחוסרי הכרה והשלישי ישב בהכרה. מיד התחלנו להעניק להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד מהם אנוש ובוצעו בו פעולות החייאה, השני קשה מעורפל הכרה והשלישי בהכרה מלאה".

עוד בוואלה!

דיווח פלסטיני: גבר נורה למוות במחסום בבנימין, צה"ל: ניסה לדרוס חיילים

לכתבה המלאה

דביר קאפח, שנהג ברכב שנסע מאחורי הרכב המפגע, סיפר: "פתאום ראיתי את אותו רכב עם לוחית זיהוי פלסטינית עוצר, ויד שולפת אקדח ונפתחה אש של ארבעה-חמישה כדורים בקצב מהיר. ישר הבנתי שקורה אירוע וראיתי את כל מי שהיה בטרמפיאדה יורד לרצפה. החיילים שהיו בעמדות הסמוכות פתחו באש לעבר הרכב והוא נמלט".

עד נוסף הוא צבי סוכות, תושב יצהר שעבר במקום בעת האירוע. "חזרתי מהעבודה ולפתע שמעתי ירי. ישר הסתובבתי אחורה לכיוון מקור הרעש וראיתי את זירת הפיגוע. את המחבלים עצמם לא ראיתי", סיפר. "לפני שמונה שנים בדיוק נרצח כאן אדם אחר, חבר טוב בשם אביתר בורובסקי שנדקר למוות על ידי מחבל. זאת עוד תזכורת לזה שאנחנו נמצאים במקום עם אוכליסייה ענקית שעוברת הסתה".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בזירת הפיגוע בצוומת תפוח, 2 במאי 2021. רפי אביטל, אתר רשמי
יוסי דגן ראש מועצת שומרון בזירת האירוע, היום/אתר רשמי, רפי אביטל

גורם צבאי מסר כי "ביממה האחרונה התגברה ההסתה ברשתות החברתיות ואיתה הקריאות לביצוע פיגועים. בהערכות מצב דובר על פיגועי ההשראה, וזה פיגוע שני היום ואנו נערכים למפגעים בודדים נוספים".

אחד הפצועים בפיגוע הוא בניה פרץ מבית שאן. דודו, דן תורג'מן, סיפר לוואלה! כי "ככל הנראה אין סכנה לחייו. שמעתי על המקרה בתקשורת ולא ידעתי שזה הוא עד שאחותי התקשרה ואמרה שהוא אחד הנפגעים". לדבריו, "הוא תמיד עובר בצומת תפוח. אנחנו צריכים להיות חזקים ושהטרור לא יכניע אותנו, אנחנו פה בארץ ישראל".

משפחות הפצועים בפיגוע הירי בצומת תפוח מגיעות לבית החולים בילינסון, 2 במאי, 2021. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
משפחות הפצועים בבית החולים בילינסון, הערב/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בצומת תפוח, 2 במאי 2021. מד"א
צוותי מד"א בזירת האירוע, היום/מד"א

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה לאירוע בשומרון כי הוא "שולח ברכת החלמה לפצועים בפיגוע הירי האכזרי בצומת תפוח. כוחות הביטחון דולקים אחר המחבלים ואני בטוח שישימו ידם עליהם בהקדם האפשרי. לא נאפשר לטרור להרים את ראשו ונכה באויבינו בעוצמה".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שהגיע לזירה, אמר: "מדובר באירוע קשה וחמור שבו פורעים מהרשות הפלסטינית פתחו באש לעבר אזרחים שעמדו כאן בטרמפיאדה בצומת תפוח. צומת מרכזי במדינת ישראל. יש כרגע שלושה פצועים בדרגות פציעה שונות. אירוע קשה. אני רוצה לומר שאנחנו מחזקים את ידי צה"ל וסומכים עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully