וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הירי בצומת תפוח: פלסטינים הציתו את הרכב ששימש אותם להשמדת ראיות

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 18:50

הרכב ששימש את המחבלים בביצוע פיגוע הירי בצומת תפוח אותר סמוך לשכם עם סימני ירי עליו - כך דווח בכלי תקשורת פלסטיינים. עוד עולה כי הרכב עלה באש. הרמטכ"ל ביקר בגזרה והנחה להעלות את הכוננות ביו"ש. מתוך 3 הנפגעים לאחד מהם עדיין נשקפת סכנת חיים

בווידאו: דיווח של הפרשן הצבאי של וואלה! על תיגבור הכוחות באיו"ש אחרי הפיגוע בצומת תפוח/צילום: אמיר בוחבוט ודו"צ

צה"ל תגבר הבוקר (שני) את ציר 60 ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובכניסה לכפרים וערים שמוגדרים מוקדי חיכוך, בעקבות פיגוע הירי בצומת תפוח. בעקבות תגבור הכוחות באזור, הרכב ששימש את המחבלים לביצוע פיגוע הירי, נמצא היום בכפר עקרבא הסמוך לשכם עם סימני ירי עליו - כך דווח על ידי כלי תקשורת פלסטיניים. עוד דווח כי הרכב הוצת על ידי צעירים פלסטינים שפעלו כדי להשמיד ראיות.

הרמטכ"ל, אביב כוכבי, הגיע לסיור בצומת והנחה להעלות את רמת הכוננות במוקדי החיכוך, בעוד המצוד אחר המחבלים נמשך. כלל הכוחות הפועלים ביו"ש החזירו לוחמים מחופשות. בעקבות הירי, כוכבי שוחח עם הכוחות ושמע מהמפקדים את המהלכים במסגרת המצוד אחרי חוליית הירי שביצע פיגוע וטרם נעצרה. ביממה הקרובה תתקיים הערכת מצב נוספת ובה ישקלו בקשות לתגבורים נוספים בהתאם להיקף ההתרעות על פיגועים, וצה"ל ושב"כ הקימו חמ"ל ייעודי במסגרת המצוד. "יש הסתה ברשתות החברתיות וקריאות לבצע פיגועים נוספים. הלוחמים בצמתים תודרכו לדווח על כל פרט חשוד", אמרו גורמים בצה"ל.

יום לאחר נסיון הפיגוע בצומת גוש עציון | חייל צה"ל בעמדת שמירה. אמיר בוחבוט
צומת גוש עציון, היום/אמיר בוחבוט

שלושה תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר, כבני 20, נפצעו אמש בפיגוע - יהודה גואטה מירושלים, בניה פרץ מבית שאן ועמית חלא מצפת. בבית החולים בילינסון מסרו כי מצבו של גואטה מוסיף להיות אנוש, ונשקפת סכנה מידית לחייו. מצבו של פרץ ממשיך להיות קשה מאוד, בעוד חלא שוחרר לביתו אחרי שנפצע קל. בשלב זה צה"ל לא עצר חשודים בביצוע הפיגוע.

בניה פרץ הפצוע בפיגוע בתפוח. מערכת וואלה!, אתר רשמי
בניה פרץ/אתר רשמי, מערכת וואלה!

לפי הדיווחים אתמול, רכב מסוג יונדאי שעבר סמוך לתחנת אוטובוס בצומת שבשומרון, פתח באש לעבר האזרחים ששהו במקום - ונמלט. כוחות צה"ל פרסו מחסומים בגזרה בניסיון לאתר את החשודים. "כוח צה"ל הגיב בירי לעבר הרכב החשוד שנמלט מהמקום. כוחות צה"ל סורקים אחר הרכב החשוד ומבצעים חסימות במרחב", מסר דובר צה"ל.

מפקד אוגדת יו"ש תא"ל יניב אללוף הגיע לזירת הפיגוע וקיים תחקיר ראשוני. צה"ל החליט להרחיב את היקף המחסומים והחיפושים של הכוחות לבקעה ולחטיבה המרחבית בנימין. לפי דיווחים פלסטיניים, הכוחות סגרו את הכניסות לשכם.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בזירת הפיגוע בצוומת תפוח, 2 במאי 2021. רפי אביטל, אתר רשמי
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן בזירת הפיגוע, אתמול/אתר רשמי, רפי אביטל
משפחות הנפגעים מהפיגוע בצומת תפוח, 2 במאי, 2021. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
משפחות הפצועים בבילינסון, אתמול/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו
לאחר הפיגוע בצומת תפוח | חיילים בצומת גיתי בשומרון 3 במאי 2021. ראובן קסטרו
חיילים בצומת גיתי בשומרון, היום/ראובן קסטרו
לאחר הפיגוע בצומת תפוח | חיילים בצומת גיתי בשומרון 3 במאי 2021. ראובן קסטרו
חיילים בצומת גיתי בשומרון. היום/ראובן קסטרו

מדובר באירוע ביטחוני שני שהתרחש אתמול, לאחר שמוקדם יותר פלסטינית חמושה בסכין ניסתה לדקור חיילים בצומת גוש עציון - ונורתה בידי כוח צה"ל.

אביאל ממליה, חובש בכיר במד"א, סיפר כי כשהגיע למקום - שניים משלושת הפצועים שהיו בתחנת האוטובוס שכבו כשהם מחוסרי הכרה, והשלישי ישב בהכרה. "מיד התחלנו להעניק להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים, ופינינו אותם לבית החולים כשמצבו של אחד מהם אנוש ובוצעו בו פעולות החייאה, השני קשה מעורפל הכרה והשלישי בהכרה מלאה", הוא תיאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully