וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצוד נמשך: צה"ל ושב"כ עצרו חשודים במעורבות בפיגוע בצומת תפוח

עודכן לאחרונה: 4.5.2021 / 8:05

כוח גדול פשט על עקרבא עם עשרות רכבים וכלים הנדסיים. חשוד ראשון נעצר בכפר, ולפחות שלושה אחרים נעצרו ביישובים באזור. לפי הערכה, המחבל הוא פעיל חמאס או מזוהה עם הארגון. מצבם של שני הפצועים מוסיף להיות אנוש וקשה מאוד

כוחות גדולים של צה"ל פשטו הלילה (שלישי) על הכפר עקרבא הסמוך לשכם. במהלך הפשיטה, החרימו הלוחמים את הג'יפ שלפי החשד ירו ממנו המחבלים בצומת תפוח, חקרו תושבים, ועצרו לפחות חשוד אחד בכפר, וכן לפחות שלושה בכמה מוקדים נוספים באזור. לפי הערכה, המחבל הוא פעיל חמאס או מזוהה עם ארגון הטרור.

לפי דיווחים פלסטיניים, צה"ל פעל הלילה בארבעה מוקדים עיקריים. המוקד המרכזי היה בשכונת ג'אבר בעקרבא, בו נמצא הג'יפ מסוג יונדאי שאותר על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטינים. לפני שצעירים בכפר הציתו אותו כדי להשמיד ראיות, התברר כי לוחמי סיירת גבעתי שפתחו באש לעבר המחבל פגעו בשמשה האחורית.

צומת תפוח, 3 במאי 2021. ראובן קסטרו
חשודים ראשונים נעצרו. צומת תפוח, אתמול/ראובן קסטרו

עשרות ג'יפים בליווי כלים הנדסיים נכנסו הלילה לכפר. אחד הכלים פינה את הג'יפ, ובשאר המוקדים פשטו על מבנים, תחקרו תושבים מקומיים, ועצרו תושב. לאחר מכן, הגיעו אל מסגד ועיכבו כמה מהנמצאים לחקירה כדי לדלות פרטים אודות נתיבי המילוט של המחבל.

מוקד נוסף של סריקות היה כפר מדאמה, אליו צה"ל הגיע בליווי בכוחות מיוחדים וכלבנים מיחידת עוקץ - ועצר חשוד אחד. המוקד השלישי התרחש בכפר תורמוס עיא באזור רמאללה. כוחות צה"ל כיתרו מבנה ועצרו חשוד בפעילות טרור, ולאחר מכן תחקרו את בני משפחתו והשכנים. כמו, כן, צה"ל עצר חשוד אחד בפעילות טרור בכפר בית אומר באזור חברון, בין חלחול לגוש עציון. בשלב הזה, מספר הפלסטינים החשודים שהועברו לחקירה עדיין לא התברר.

עוד בוואלה!

אביו של בניה שנפצע קשה בפיגוע בצומת תפוח: "לא מבקשים נקמות"

לכתבה המלאה
צומת תפוח, 3 במאי 2021. ראובן קסטרו
חיילים בצומת תפוח, אתמול/ראובן קסטרו

אתמול תגבר צה"ל את ציר 60 ברחבי אוגדת יהודה ושומרון ובכניסה לכפרים וערים שמוגדרים מוקדי חיכוך בעקבות הפיגוע. הרמטכ"ל, אביב כוכבי, הגיע לסיור בצומת והנחה להעלות את רמת הכוננות במוקדי החיכוך. כלל הכוחות הפועלים ביו"ש החזירו לוחמים מחופשות.

שלושה תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר נפצעו בפיגוע - יהודה גואטה מירושלים, בניה פרץ מבית שאן ועמית חלא מצפת, כולם בני 19. בבית החולים בילינסון מסרו כי מצבו של גואטה מוסיף להיות אנוש, ונשקפת סכנה מידית לחייו. מצבו של פרץ ממשיך להיות קשה מאוד, בעוד חלא שוחרר לביתו אחרי שנפצע קל. בשלב זה צה"ל לא עצר חשודים בביצוע הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully