וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישיבה בה לומדים פצועי הפיגוע משחזרים: "ברגע ששמעתי שמע ישראל הבנתי שזה אמיתי"

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 20:36

ביום שאחרי פיגוע הירי בצומת תפוח בו נפצעו שלושה מחבריהם, התלמידים בישיבה הגבוהה באיתמר התייצבו לשיעורים והתפללו להחלמתם. חלקם היו בתחנה בה נורו היריות ועדיין לא מעכלים את מה שחוו. ראש הישיבה: "חלק מהילדים בטראומה, אבל המזימה של המחבלים לא תצליח"

בווידאו: התלמידים בישיבת איתמר מספרים על הפיגוע בצומת תפוח בו נפצעו שלושה מחבריהם/צילום: יניר יגנה, רויטרס ומצלמות אבטחה; עריכה: עמית שמחה

בישיבה באיתמר, שבה לומדים שלושת הפצועים מהפיגוע אמש (ראשון) בצומת תפוח, לא מתכוונים להפסיק את שגרת היום. הבוקר בית המדרש בישיבה היה מלא. כל התלמידים התייצבו לשיעור והתפללו לרפואת חבריהם, ששניים מהם עדיין מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ שבבית החולים בילינסון. חלק מהתלמידים היו בזמן האירוע באותה תחנה בה נורו היריות, והם עדיין לא מעכלים את שראו וחוו.

"חזרנו מ'שבת חברים' בניצן, הגענו לטרמפיאדה ופגשנו עוד חברים מהישיבה", מספר אלעד, אחד מתלמידי הישיבה שהיה בתחנת האוטובוס בצומת תפוח, שבה התרחש הפיגוע, "החלפנו חוויות על שבת. אחרי כמה דקות האט רכב אפור-לבן. פותח את החלון, חשבנו שמדובר בטרמפ, הוא מוציא אקדח, צועק 'אללה אכבר', ישר התכופפנו, ורצנו מאחורי התחנה. חיפשתי את החברים ואז ראיתי את יהודה שוכב על הצד עם כדור בראש. היה רעש של חילופי אש, בראש רציתי להבין שזה סרט, ברגע שמישהו צעק 'שמע ישראל', הבנתי שזה אמיתי. חששתי לחיי, חשבו בהתחלה אולי זה לא אקדח אמיתי. מפחיד. היה לי חשוב להבין שהכל בסדר".

הפיגוע באיתמר | ישיבת ההסדר באיתמר  3 במאי 2021. ראובן קסטרו
תלמידים בישיבה הגבוהה באיתמר. היום/ראובן קסטרו
הפיגוע באיתמר | ישיבת ההסדר באיתמר  3 במאי 2021. ראובן קסטרו
הישיבה הגבוהה באיתמר, שבה לומדים שלושת הפצועים מהפיגוע. היום/ראובן קסטרו

ראש הישיבה, הרב יהושע ואן דייק, העביר את זמנו אתמול בין הישיבה ודאגה לתלמידים שחוו טראומה לבין ביקור הפצועים בבית החולים. לדברי ראש הישיבה הוא הכין חתן וכלה לחתונתם כשהגיעה הידיעה על הפיגוע הקשה. "התלמידים שלנו התקשרו להגיד שזה מאצלנו והתקשרנו למשפחות. חלק מהתלמידים היה בהלם וחלק אחר מהצוות הלך לחזק את המשפחות. הייתי בבית החולים וניסינו לחזק אותם".

ואן דייק מדגיש כי הפיגוע לא יפגע במוראל תלמידי הישיבה. "המחבלים לא יעצרו אותנו. אנחנו בימים קשים של קיטוב בעם, אבל אנחנו אחים. הם לא ישברו אותנו, אנחנו רוצים שהעם יתחזק ויתאחד. אנחנו מתפללים לשלום החולים, אנחנו מחבקים את התלמידים. המזימה של המחבלים לא תצליח. הם ילדים, יש כאלה שבטראומה".

הפיגוע באיתמר | הרב יהושע ואן דייק, ראש ישיבת ההסדר באיתמר  3 במאי 2021. ראובן קסטרו
"מחבקים את התלמידים" ראש הישיבה, ואן דייק, היום/ראובן קסטרו
הפיגוע באיתמר | ישיבת ההסדר באיתמר  3 במאי 2021. ראובן קסטרו
עדיין לא מעכלים, תלמידים בישיבה הגבוהה באיתמר. היום/ראובן קסטרו

תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר ארגנו היום רכבים שיוציאו אותם לבקר את החברים ששוכבים בבית החולים. "אנחנו לא חוששים או מפחדים, מחבלים לא ישברו אותנו, עכשיו כולם דואגים ומתפללים לשלומם של הפצועים", אומרים התלמידים.

אלעד רבינוביץ', מנכ"ל הישיבה: "מהרגע שהבנו שהתלמידים שלנו נפצעו בפיגוע, אנחנו מבינים שמדובר באירוע קשה. אנחנו מלווים את תלמידי הישיבה. לא ניתן למחבלים את מבוקשם. אנחנו נחזק את הישיבה. התלמידים ירגישו בטוחים בישיבה".

אופיר, אחד מתלמידי הישיבה: "מתוך ההרס של משפחת פוגל, הישיבה קמה. אנחנו נמשיך ללמוד ולהתיישב, הפצועים לא היו רוצים שנפסיק את זה".

הפיגוע באיתמר | ישיבת ההסדר באיתמר  3 במאי 2021. ראובן קסטרו
"מתוך ההרס של משפחת פוגל, הישיבה קמה. אנחנו נמשיך ללמוד ולהתיישב", תלמידי הישיבה. היום/ראובן קסטרו
הפיגוע באיתמר | ישיבת ההסדר באיתמר  3 במאי 2021. ראובן קסטרו
התפללו לרפואת חבריהם. בית המדרש בישיבה, היום/ראובן קסטרו

שני הצעירים נפצעו אמש באורח קשה בפיגוע ירי בצומת תפוח שבשומרון. צוות מד"א שהגיע למקום פינה את השניים ואדם נוסף שנפצע קל לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. צה"ל פתח במצוד אחר החשודים וכוחות מיוחדים הוזעקו לבסיס חטיבת שומרון.

לפי דיווחים, רכב מסוג יונדאי שעבר סמוך לתחנת אוטובוס בצומת, פתח באש לעבר אזרחים - ונמלט. כוחות צה"ל פרסו מחסומים בגזרה בניסיון לאתר את החשודים. "כוח צה"ל הגיב בירי לעבר הרכב החשוד שנמלט מהמקום. כוחות צה"ל סורקים אחר הרכב החשוד ומבצעים חסימות במרחב", מסר דובר צה"ל. מוקדם יותר היום דיווחו כלי תקשורת פלסטינים כי הרכב אותר על ידי כוחות הביטחון הפלסטינים בכפר עקרבא הסמוך לשכם, עם סימנים של קליעים כתוצאה מירי החיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully