וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי מפקד מחוז צפון: "הופעלו עליו לחצים; יש דברים הרבה יותר גדולים ממנו"

1.5.2021 / 16:55

בכירים במשטרה סיפרו כי לביא לא אישר הדלקת מדורות נוספות לפני האסון בהילולה במירון. לדבריהם, הוא אף הזהיר כי "ההר לא יכול להכיל כמות כזו של אנשים". בארגון יצאו להגנתו של מפקד המחוז הצפוני: "לא נאפשר שימלא את תפקיד הש.ג בפרשה"

בווידאו: השר אוחנה בבית החולים זיו, מסרב להשיב לשאלות עיתונאים/צילום: יואב איתיאל

בכירים במשטרה אמרו היום (שבת) בשיחה עם וואלה! כי מפקד מחוז צפון, ניצב שמעון לביא, התנגד להדלקה נוספת בהילולה במירון בעקבות העומס במתחם קבר הרשב"י - חרף לחצים שהופעלו עליו. "רצו שתהיה הדלקה של הרב בידרמן", סיפר אחד הקצינים. "לביא התנגד ואמר: 'איך? ההר לא יכול להכיל כמות כזו של אנשים'. היו ממש צריכים לשכנע את סביבת הרב, ולביא לא אישר למרות הלחצים שהופעלו עליו. יש דברים שהרבה יותר גדולים ממנו".

אותם בכירים הסבירו כי למשטרה אין דרך חוקית להגביל את כמות האנשים בהר. לדבריהם, "זה אבסורד שלאירוע דתי לא צריך רישיון. צריך בשביל זה חוק".

מפקד מחוז צפון  במשטרה שמעון לביא בהנחיות לציבור לאחר האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוברות משטרת ישראל
"לא אישר למרות הלחצים שהופעלו עליו". לביא/דוברות משטרת ישראל

קצין משטרה בדימוס הביע חשש מתיאום גרסאות ושיבוש החקירה. הוא מחה כי "אם זה היה קורה בהופעה של זמר, בפארק הירקון או בקיסריה, כולם היו עכשיו עצורים - המפיק, המהנדס שחתם, היועצים, בעלי חברת האבטחה, ולו רק כדי למנוע שיבוש ראיות?".

אירוע של 45 הרוגים, מעל 100 פצועים ואף אחד לא אחראי", הוא המשיך. "האם באמת אין את מי לעצור, שלא ישבש ויתאם גרסאות?".

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן, פלאש 90
"45 הרוגים ואף אחד לא אחראי". זירת האסון במירון/פלאש 90, דוד כהן

לפי מקורבים למפכ"ל קובי שבתאי, הוא שוחח עם לביא ומעניק לו גיבוי מלא על התנהלותו בתפעול האסון במירון. לדברי גורם בכיר במשטרה, "היחסים בין שבתאי ללביא מצוינים והוא העניק לו גיבוי מתחילת האירוע. כל ניסיון להציג זאת אחרת חוטא לאמת".

בכירים נוספים במשטרה יצאו היום להגנתו של מפקד המחוז. אחד הבכירים הדגיש כי "לא נאפשר שניצב שמעון לביא ימלא את תפקיד הש.ג בפרשה. מי שמכיר את לביא יודע שמדובר במפקד ערכי ומיוחד במינו. בזמן שמפקדי מחוזות ביקשו לעצמם קידום, הוא ביקש מהמפכ"ל להישאר במחוז צפון על כל אתגריו. הוא לעולם לא בורח מאחריות".

seperator

לביא מונה לתפקיד מפקד מחוז צפון ביוני 2019. לפני שירותו במשטרה, שירת כלוחם בגדוד "שקד" של חטיבת גבעתי. ביום העצמאות ה-42 הוענק לו אות מצטיין הנשיא, על ידי הנשיא חיים הרצוג.

לאחר שירותו הצבאי בחר לביא להתגייס למשטרה והחל לשמש כבלש במרחב דן במחוז תל אביב. הוא שירת בכמה תפקידים פיקודיים, ביניהם מפקד תחנת גלילות, קצין אגף המבצעים במרחב ירקון, ומפקד מרחב דן, ובשנת 2016 קודם ומונה למפקד מרחב שרון במחוז מרכז בדרגת תת-ניצב. בינואר 2018 מונה לסגן מפקד מחוז מרכז. ביוני 2019 מונה לדרגת ניצב וקיבל לידיו את המחוז הצפוני, שעלה לכותרות בשנה האחרונה בעיקר בשל התגברות הפשיעה במגזר הערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully