וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון במירון: בן 52 שהיה במצב קשה שב להכרה, 16 פצועים עדיין מאושפזים

ברמב"ם חל שיפור במצבו של בן 11, והוא שב להכרה מלאה. בבי"ח זיו מאושפזים 5 פצועים במצב בינוני ו-3 במצב קל, בהדסה 3 באורח קל-בינוני ובבילינסון פצוע בינוני. 45 בני אדם נהרגו באסון, הליך זיהוי הגופות יימשך באבו כביר עם צאת השבת

בווידאו:קרובי הרוגי האסון בהר מירון זועמים על העיכוב בהודעה ובזיהוי/צילום: ראובן קסטרו, שי מכלוף ומירב כהן, עריכה: אסף דרורי ואביעד בללי

16 בני אדם שנפצעו באסון בהר מירון עדיין מאושפזים היום (שבת) בבתי החולים ברחבי הארץ. בבית החולים רמב"ם בחיפה נמצאים ארבעה מהפצועים, בהם ילד בן 11 שבמצבו חל שיפור, והוא נותק ממכונת ההנשמה ושב להכרה מלאה. פצוע נוסף, בן 52, שהיה במצב קשה, שב גם הוא להכרה ונותק ממכונת ההנשמה.

בבית החולים זיו בצפת מאושפזים במחלקה הכירורגית שלושה פצועים במצב בינוני ואחד במצב קל. במחלקה האורטופדית מאושפזים שלושה פצועים עם שברים וחבלות, ובמחלקת הילדים מאושפז בן 12 עם שבר בקרסול. שלושה פצועים נוסף מאושפזים במצב בינוני-קל בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ופצוע בינוני נוסף בבילינסון, בן 21 שהועבר מבית החולים זיו לבקשת משפחתו. מנהל יחידת עמוד שדרה במחלקה הנוירוכירורגית בבילינסון אמר כי "מצבו מוגדר בינוני. כעת בוחנים את הפגיעות ואת הצילומים ומבצעים בדיקות משלימות ואז יוחלט לגבי הטיפול הנדרש".

במרכז הרפואי לגליל בנהריה שוחררו כל הפצועים שאושפזו, 27 סך הכול, שנפצעו באורח קל. גם בבית החולים פוריה שוחררו כל הפצועים עוד לפני כניסת השבת.

הגעת פצועים מהר מירון לבית החולים זיו בצפת, 30 באפריל 2021. פלאש 90, פלאש 90
הגעת פצועים לבית החולים זיו בצפת בליל האסון/פלאש 90, פלאש 90

מהמכון לרפואה משפטית באבו כביר נמסר אמש כי מתוך 45 ההרוגים באסון בהילולת הרשב"י בהר מירון, 32 זוהו עד כה. עוד נמסר כי 22 מההרוגים כבר שוחררו לקבורה, וכי התהליך יתחדש בצאת השבת. "עקב כניסת השבת בהוראת הרב הראשי לישראל, לא ניתן להמשיך בהליך השחרור, הכולל אישור הזיהוי והשחרור על ידי נציגי המשטרה והבאה לקבורה", נמסר מהמכון. חרדים שהגיעו למקום טענו שהמכון לא עובד במהירות מספקת, ולא מודע לדחיפות הנדרשת לבעיית הלנת המת - ויוצרים עיכוב בקבורת ההרוגים.

45 בני אדם נמחצו בליל שישי למוות בשל דוחק במעבר צר במהלך הילולת הרשב"י בהר מירון. יותר מ-150 בני אדם נפגעו בתקרית, ובמשרד לשירותי דת הודיעו על סיום האירוע, בהתאם להחלטת המשטרה, ופרסמו הודעה לציבור שלא להגיע למירון.

מסע ההלוויה של אלעזר מרדכי גולדברג. הר המנוחות, ירושלים (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)/רויטרס

התקרית התרחשה במעבר צר, ששימש יציאה מרחבה מרכזית בהר מירון, וכתוצאה מחסימה של המשטרה נוצרה צפיפות גדולה שגרמה לדוחק של מאות אנשים. באחד הקטעים של המעבר היה גרם מדרגות, אנשים נפלו בו אחד על השני, וחלקם נמחצו.

לאחר שפינוי הפצועים הסתיים, המשטרה החלה לפנות את הקהל הגדול במקום. עקב עומס על רשת התקשורת הסלולרית במקום, פרצה בהלה בקרב בני משפחותיהם של המשתתפים בהילולה, והן התקשו להשיג את יקיריהן. בנוסף, אמבולנסים, כמו גם שישה מסוקי חילוץ של צה"ל הוזנקו למקום, ופינו את הפצועים לבתי החולים זיו בצפת, למרכז הרפואי לגליל בנהריה ורמב"ם בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully