וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם מתייחדים עם ישראל: "מתפללים למען החלמת הפצועים במירון"

עודכן לאחרונה: 30.4.2021 / 19:13

מדינות רבות שלחו הודעות תנחומים בעקבות האסון הכבד בהילולה. "ארה"ב עומדת לצד ישראל ולצד קהילות יהודיות בעולם", אמר הנשיא ביידן בשיחה עם נתניהו. אבו מאזן ויורש העצר של בחריין שלחו אגרת תנחומים, ריבלין שוחח עם עבדאללה, בשיחה נדירה של מלך ירדן עם בכיר ישראלי

מדינות רבות ברחבי העולם, מארצות הברית ועד בחריין, שלחו היום (שישי) לישראל הודעות תנחומים והביעו צער אחרי האסון בהילולה בהר מירון, שבו נהרגו לפחות 45 איש ועוד כ-150 נפצעו בעקבות דוחק וצפיפות.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הביע תנחומיו על האסון בשיחת טלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו והבעתי את תנחומיי בשם העם האמריקני. אובדן החיים של מתפללים שהגיעו לחגוג את אמונתם שובר את הלב", ביידן אמר.

"ארצות הברית עומדת לצד ישראל ולצד קהילות יהודיות ברחבי העולם". הנשיא האמריקני עוד מסר כי הוא הנחה את הצוות שלו להציע לישראל סיוע, וכמו כן גם למשפחות האזרחים האמריקנים שהינם בין הנפגעים. "השגרירות שלנו ומחלקת המדינה יסייעו לכל אזרח אמריקני או בני משפחתו שזקוקים לכך. ארצות הברית וישראל קשורות יחדיו בקשרים משפחתיים, באמונה ובהיסטוריה. אנחנו עומדים לצד חברינו".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך שיחה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן 30 באפריל 2021. מערכת וואלה!, אתר רשמי
נתניהו בשיחה עם הנשיא ביידן, היום/אתר רשמי, מערכת וואלה!

מעט מוקדם יותר, שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם שר החוץ גבי אשכנזי, "התעצבנו מאוד לשמוע על הטרגדיה בהר מירון בישראל". שר החוץ היהודי עוד הוסיף כי "אנחנו מתאבלים על הקורבנות, שולחים את תנחומינו העמוקים ביותר למשפחות ומתפללים למען החלמתם המהירה של הפצועים". שגרירות ארצות הברית בירושלים מסרה כי היא בודקת את הדיווחים על כך שחלק מהנספים באסון היו אזרחים אמריקנים.

כמו כן, עבדאללה מלך ירדן, שיחסיו עם ישראל מתוחים בשנים האחרונות, שוחח בטלפון עם הנשיא ראובן ריבלין והביע תנחומים על האסון. זו השיחה הפומבית הראשונה בין המלך לבין בכיר ישראלי זה תקופה ארוכה. בהודעת בית הנשא נמסר כי הוא הודה לעבדאללה ומסר כי "החיבוק האמיץ לו זוכה מדינת ישראל בשעה קשה זו מידידיה ברחבי העולם מרחיב לב ומחזק".

גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שלח איגרת תנחומים לנשיא ריבלין. באגרת מביע אבו מאזן את צערו "על האסון שגרם למותם של עשרות קורבנות," ומוסיף: "אנו מתפללים עבור הקורבנות ומאחלים החלמה לפצועים."

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן עוטה מסיכה וחובש כפפות במהלך סיור ברמאללה שבגדה המערבית. 15 ביוני 2020. רויטרס
שלח אגרת לריבלין. אבו מאזן/רויטרס

יורש העצר של בחריין הנסיך סלמאן בן עיסא אל-חליפה שלח איגרת תנחומים לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של הממלכה שלח גם הוא איגרת למקבילו אשכנזי. שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות עבדאללה בן זאיד שוחח בטלפון עם אשכנזי, והביע תנחומים על האסון. שגרירות האמירויות בישראל פרסמה בחשבון הטוויטר שלה כי "כל העם האמירתי שולחים תנחומיהם למשפחות ורפואה שלמה לפצועים".

לפי בית הנשיא, שיחות תנחומים נוספות התקבלו ממלך ספרד, מלשכת האפיפיור שבוותיקן, מנשיאי גרמניה, אוסטריה, קפריסין, יוון, גיאורגיה, פינלנד, איטליה, פולין וסרביה ומראשי ממשלות אוסטרליה, שבדיה ומהאיחוד האירופי.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully