וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורבי המפכ"ל: שבתאי מעניק למפקד מחוז צפון גיבוי מלא על תפקודו באסון במירון

1.5.2021 / 13:30

גורם בכיר במשטרה הבהיר כי היחסים בין המפכ"ל למפקד המחוז מצוינים, והוא העניק לו גיבוי מתחילת האסון בהילולה בו נספו 45 בני אדם. לדבריו, "כל ניסיון להציג זאת אחרת - חוטא לאמת". לביא לקח אחריות על הטרגדיה והבהיר: "מוכן לכל בדיקה"

בווידאו: 45 הרוגים וכ-155 פצועים באסון הר מירון/צילום: נ.מ, kol haolam, אדמה, צ'אט בוואטסאפ, ירון בלושטיין TPS, תיעוד מבצעי מד''א, יוסי פלור, אלי ידיעות מהשטח בטלגרם, דוברות המשטרה, גבריאל בן שמעון ושלומי גבאי; עריכה: אסף דרורי

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שוחח עם מפקד מחוז צפון שמעון לביא והודיע לו כי הוא מעניק לו גיבוי מלא על תפקודו באסון בהר מירון - כך אמרו היום (שבת) מקורבים לשבתאי בשיחה עם וואלה!. לדברי גורם בכיר במשטרה, "היחסים בין שבתאי ללביא מצוינים והוא העניק לו גיבוי מתחילת האירוע. כל ניסיון להציג זאת אחרת חוטא לאמת".

בוקר לאחר האסון, בו נספו 45 בני אדם, התייצב לביא מול המצלמות והודיע כי הוא לוקח אחריות מלאה. "אני נושא באחריות הכוללת, לטוב ולרע, ומוכן לכל בדיקה", אמר.

מפקד מחוז צפון שמעון לביא ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, מירון, 30 באפריל 2021. דוברות משטרת ישראל
מפקד מחוז צפון לביא והמפכ"ל שבתאי במירון, אתמול/דוברות משטרת ישראל

"שמעון לביא עשה נכון כשלקח אחריות אבל יש עוד גורמים שיצטרכו לקחת אחריות ולתת את הדין. לא רק המשטרה", אמר בכיר לשעבר במחוז הצפוני. לדבריו, "המשטרה מכירה את האירוע הזה ואת הדוחק שיש בו בכל שנה רק שהפעם לא קרה נס. זה כישלון של ניהול האירוע".

גם הבכיר התייחס לדמיון לאסון בפסטיבל ערד ב-1995, בעקבותיו התפטר אז מפקד מחוז דרום של המשטרה, בעוד מפקד מרחב נגב ומפקד האירוע נשפטו למאסר בפועל אותם ריצו בעבודות שירות. "זה מזכיר מאוד את אסון פסטיבל ערד. ברור שלא עבדו בשטח לפי התכניות שאושרו. דרכי גישה צרות לכמות כל כך גדולה של אנשים זה מתכון לאסון", הוסיף.

זירת האסון במירון, 30 באפריל 2021. ניב אהרונסון
זירת האסון במירון, אתמול/ניב אהרונסון

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק הטיל את האחריות גם על השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה. "המפכ"ל ומפקד מחוז צפון הציגו בפני השר אוחנה את ההיערכות המשטרתית להילולה. השר אישר אותה וגם סייר במקום וראה בעצמו את המצב בשטח", הסביר.

הוא המשיך וטען כי "יש פה מחדל של שנים - מאז אסון ערד לא הוסדר הסיפור של מי אחראי לבטיחות באירועים המוניים. הדבר הזה נדחף בין משרדי העבודה והרווחה לבין המשטרה כבר שנים. בפועל אין גוף שמפקח על זה".

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בבדיקת האסון. בסיום התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הוחלט כי ייבחנו חשדות לפלילים מצד שוטרים, וכן כי המשטרה לא תגבה עדויות מהמעורבים במסגרת החקירה שהחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully