וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המתיחות: הקבינט המדיני-ביטחוני ידון במצב בעזה ובירושלים

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 14:00

הפורום יתכנס בשעה 15:00 לדיון לאחר העימותים האלימים ברחבי הבירה ושיגורי הרקטות מהרצועה לשטח ישראל. קודם לכן, נתניהו נועד עם לפיד לפגישת עדכון ביטחוני - לראשונה מאז הבחירות. בשבוע שעבר נועד הקבינט המדיני-ביטחוני לישיבה בנושא איראן

בווידאו: שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל, שתיים מהן יורטו/צילום: דדי פולד

הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום (שני) בשעה 15:00 לדיון על המצב בעזה ובירושלים. עוד לפני הישיבה, ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפגישת עדכון ביטחוני. זו הפעם הראשונה שנתניהו ולפיד נפגשים מאז הבחירות, ברקע ההתפתחויות והמתיחויות האחרונות בחזית האיראנית ובגבול הדרום.

בשלושת הלילות האחרונים שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל יותר מ-40 רקטות, 36 מביניהן בליל שבת האחרון. שר הביטחון בני גנץ כינס אתמול הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, ובה הורה להם להמשיך במוכנות הצבא והעורף למצב של הסלמה בעוטף עזה.

במקביל, מאז השבוע שעבר נרשמים עימותים אלימים מדי ערב בין פעילי ימין, פלסטינים ושוטרים בירושלים. במהלך הפרות הסדר, שנערכות במהלך חודש הרמדאן, נפצעו עשרות בני אדם ועשרות נוספים נעצרו.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע אתמול לפגישה עם ראשי רשויות בעוטף עזה. הוא הבהיר כי יש קשר בין המהומות בירושלים לשיגורים מעזה, וסיפר כי נעשים ניסיונות להנמיך את הלהבות בבירה. הוא הודה כי במהלך הלילה הייתה התלבטות גדולה אם להגיב לירי.

עימותים בין פלסטינים ופעילי ימין בירושלים, 23 באפריל 2021. רויטרס
עימותים בירושלים, בשבוע שעבר/רויטרס

הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס מעט מאוד בשנה החולפת, ברקע המחלוקות בין הליכוד וכחול לבן. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כתב החודש למזכיר הממשלה צחי ברוורמן כי הקבינט רשאי להתכנס גם ללא שר משפטים, במקרים דחופים בלבד - ורק אם מספר השרים מכל גוש זהה.

לאחר ההחלטה, הוחלט לעשות את ההתאמות הנדרשות והקבינט התכנס בשבוע שעבר לראשונה זה חודש וחצי כדי לדון במתיחות מול איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully