וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימותים בירושלים; שני שוטרים נפצעו קל, ארבעה מפגינים פלסטינים נעצרו

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 10:32

כוחות משטרה פיזרו עשרות מתפרעים במזרח ירושלים; שני שוטרים נפצעו קל וארבעה נעצרו. מהסהר האדום הפלסטיני נמסר כי שמונה מפגינים נפצעו בעימותים, אחד מהם הועבר לבי"ח. כ-1,500 שוטרים נפרסו במוקדי החיכוך לאחר שהמפכ"ל ומפקד המחוז קיימו הערכת מצב מיוחדת בתחילת הערב

בווידאו: עימותים במזרח ירושלים - 2 שוטרים נפצעו קל, 4 מפגינים פלסטינים נעצרו/צילום: רויטרס

עימותים נרשמו אמש (שבת) בירושלים, כשעשרות פלסטינים יידו אבנים לעבר שוטרי מג"ב במערת צדקיהו, סמוך לשער שכם. כוחות משטרה פעלו לפזר את המפגינים, כשבכמה תיעודים נראו מעצרים תוך שימוש בכוח. בתוך כך שני שוטרים נפצעו באורח קל מיידוי אבנים וירי זיקוקים, ושוטר נוסף הותקף במהלומה בפניו ונזקק לטיפול רפואי. בסהר האדום הפלסטיני דיווחו על שמונה מפגינים פצועים בעימותים, כשאחד פונה לבית החולים.

כ-1,500 שוטרים נפרסו בבירה, עם דגש על אזורי חיכוך ומקומות הומי אדם. זאת, בהמשך למהומות בבירה בימים האחרונים שכללו עימותים אלימים בין ערביי מזרח העיר ליהודים. לפני העימותים ברחבי הבירה, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ומפקד המחוז דורון תורג'מן קיימו הערכת מצב במקום.

בתום הערכת המצב המפכ"ל שבתאי מסר הצהרה לתקשורת, בה אמר כי האירועים מהשבוע האחרון הינם חריגים. לדבריו, אחד מהם, בו ביצעו ערבים לינץ' בבחור יהודי, מקבל יחס במשטרה של אירוע טרור. "כל האירועים ייבחנו, יטופלו, ואני מתחייב למצות את הדין עם מי שפגע. נעשה כל שביכולתנו לאפשר את פולחן הדת לכל הדתות".

כוננות משטרה בשער שכם, ירושלים, 24 באפריל 2021. לירן לוי
פרשים בשער שכם, אמש/לירן לוי
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי וניצב דורון תורג'מן מפקד מחוז ירושלים על האירועים בעיר העתיקה, שער שכם, ירושלים, 24 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
המפכ"ל שבתאי ומפקד המחוז תורג'מן בשער שכם, אמש/פלאש 90, יונתן זינדל

במקביל נערכה הפגנה יהודית-ערבית בכיכר ציון בירושלים, נגד "האלימות וההסתה כלפי האוכלוסייה הערבית ופעילי שלום, מצד פעילי ארגון להב"ה ואנשי ימין קיצוני". לדברי מארגני מחאה זו, תנועת "עומדים ביחד", שלום עכשיו, קהילת יד ביד, פרי ג'רוזלם, ועוד שורה של ארגונים ופעילים, התפרצות האלימות בימים האחרונים באה על רקע "אירועים מאורגנים ומתוזמרים שמטרתם להתסיס את השטח, לפגוע בערבים ובאופן זה בכל מרקם החיים בעיר, שנושאים השלכות בינלאומיות ומאיימים להבעיר את האיזור הנפיץ".

לפני ההפגנה תנועת שלום עכשיו מסרה כי "האלימות והגזענות הכהניסטית מרימה ראש, והיא תוצר ישיר של הגיבוי הפוליטי מראש הממשלה שהכניס את נציגיה לכנסת בדלת הקדמית. נתייצב היום בירושלים כדי להוקיע אותה".

פריסת משטרה סמוך לשער בשכם בירושלים, 24 באפריל 2021. לירן לוי
כוחות מג"ב בירושלים, אמש/לירן לוי
הפגנת מחאה על האירועים בירושלים, אום אל-פחם, 24 באפריל 2021. יואב איתיאל
מפגינים באו אל-פחם, אתמול/יואב איתיאל

מוקדם יותר אתמול מאות בני אדם הפגינו באום באל-פחם, בהמשך למחאה של ערביי מזרח ירושלים בבירה מהשבוע האחרון. לדברי הפעילים, המחאה נערכה על רקע האלימות המשטרתית בירושלים והאלימות מצד פעילי ימין קיצוני כלפי ערבים.

המפגינים נשאו דגלי פלסטין, קראו קריאות לאומניות, ובין היתר קראו קריאות תמיכה במנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, שיח ראאד סלאח, ראש העיר לשעבר המרצה עונש מאסר.

בהפגנה השתתפו גם ראש העיר סמיר מחאמיד וח"כ לשעבר יוסף ג'בארין. "זו הפגנת מחאה וסולידריות עם הצעירים במזרח ירושלים הכבושה", אמר ג'בארין לוואלה!, "יש דיכוי מתמשך של כוחות הביטחון, של כוחות הכיבוש, וזוהי צרחה מאום אל-פחם שלא נשלים עם המצב הזה. זה גם קול של תמיכה בצעירים של העם הפלסטיני וקריאה: תפסיקו את הדיכוי, תפסיקו מיד את הכיבוש".

אחד המפגינים, תושב העיר ינאל ג'בארין, אמר כי "המדרגות בשער שכם בירושלים צריכות לחזור למצבן הטבעי. אנחנו מפגינים סולידריות עם הערבים בירושלים על רקע האלימות נגדם מהמשטרה". גם בטייבה קומץ מפגינים יצא למחות, ביוזמת הסניף המקומי של מפלגת חד"ש.

התסיסה המתמשכת בבירה מגיעה בצל החשש שישראל לא תאשר את הבחירות המתוכננות לפרלמנט הפלסטיני בשטחי מזרח העיר. כמו כן, אתמול הודיעו גורמים לאומיים ואסלאמיים בגדה על תהלוכות תמיכה בירושלים ואל-אקצא, שהתקיימו בשעות הערב בג'נין, רמאללה, חברון ושכם. זאת, בהמשך להסלמה בדרום וירי של עשרות רקטות במהלך הלילה מרצועת עזה לשטח ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully