וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה פרסם פוסט על המהומות בירושלים, פעילי הימין הקיצוני לא הוזכרו

עודכן לאחרונה: 23.4.2021 / 18:07

השר לביטחון הפנים כתב כי האירועים בשבוע האחרון בהם נראים ערבים תוקפים יהודים "אינם מעשה קונדס" ושיבח את עבודת השוטרים. עם זאת, מעשיהם של פעילי ארגון להב"ה אתמול כלל לא הוזכרו. "המשטרה פועלת בעצימות מרבית", אמר

בווידאו: עימותים בירושלים בצעדת הימין הקיצוני/צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה פרסם היום (שישי) פוסט בפייסבוק בו התייחס לתפקוד המשטרה בעימותים האלימים בירושלים בחמשת הלילות האחרונים. בפוסט שהעלה כתב כי 'אירועי השבוע האחרון בהם ערבים תוקפים יהודים בעלי חזות חרדית ומעלים לרשתות מבוצעים על רקע לאומני או גזעני, ואינם 'מעשי קונדס'". אוחנה לא הזכיר בדבריו את פעילי ארגון הימין הקיצוני להב"ה שהשתתפו אתמול בהפגנות האלימות.

"משטרת מחוז ירושלים פועלת בעצימות מרבית ומתוגברת בכוחות מבחוץ, כוחות נוספים צפויים להצטרף למאמץ בשעות הקרובות - הכול במטרה להגיע לפריסה מרבית כדי להגן על שלומם וביטחונם של התושבים שומרי החוק", כתב אוחנה. "כנראה שלעולם לא נגיע למצב בו יהיה שוטר בכל מטר רבוע, אבל הפריסה תהיה יוצאת דופן, ותתמקד באזורי החיכוך".

על רקע המתיחות הגוברת בין יהודים לפלסטינים | הפגנה של ארגון הימין הקיצוני להב"ה בשער שכם 22 באפריל 2021. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
פעילי להב"ה לא הוזכרו. העימותים בירושלים, אתמול/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

אוחנה סיפר כי פגש את השוטרים בשטח והודה להם על עבודתם. "כמעט בכל אחד מאירועי הימים האחרונים המשטרה איתרה ועצרה את התוקפים - ואלה שטרם נעצרו - יעצרו... מכאן הם בידי מערכת המשפט, וטוב תעשה מערכת המשפט אם תשכיל לעצור, להרחיק, להרתיע ולהטיל עונשים כבדים כדי לגדוע את התופעה", אמר.

בדומה לאוחנה, גם מפקד מחוז ירושלים דורון תורג'מן, התעלם מהעדויות הרבות על מעשיהם של פעילי להב"ה. "כמדי שנה ערוכה משטרת ישראל בחודש הרמדאן לאחר עבודת מטה סדורה ומוקפדת הן בהבט של חופש הפולחן, מרקם החיים, תחושת הביטחון וכמובן ביתר ההיבטים המבצעיים הנדרשים לכך", אמר. לדבריו, "השנה החל מ-13 באפריל, אז החל חודש הרמדאן, אנחנו רואים רמדאן שונה, אנחנו רואים בו קבוצה של קיצוניים מבצעים פעילות אלימה, פעילות שאנחנו לא נתיר אותה, פעילות שאנחנו נלחם בה באופן סדור ומוקפד. האירועים האלימים החלו ביום חמישי לאחר פרסום סרטון ברכבת בו יהודי מותקף.אני יכול לומר שבאירוע הזה מעבר לחשוד שתקף, שבוצע אחריו מצוד, נעצרו עוד חמישה נוספים".

תורג'מן לא הזכיר בדבריו את ניסיונותיהם של פעילי הימין הקיצוני להדוף את כוחות המשטרה, ואף לא את החלטת המשטרה לחסום אזורים בהם נוהגים צעירים מוסלמים לשהות זמן קצר לאחר תפילת הרמדאן. "האירועים האלימים האלה הם של קבוצות קיצוניות, קבוצות קיצוניות שאין עניינם בתפילה בחודש הרמדאן, עניינם אחר ומובילים לפעילות אלימה באופן משמעותי. אתמול, נערכנו באופן סדור הן במזרח ירושלים והן במערב העיר. ביצענו מעצרים של 52 חשודים ולצערי יש לא מעט שוטרים שנפצעו במהלך הפעילות".

פוסט של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה - 23 באפריל 2021. פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שפרסם השר אמיר אוחנה בפייסבוק, היום/צילום מסך, פייסבוק

אמש התעמתו פלסטינים ופעילי ימין ברחבי הבירה ברקע המתיחות בין הצדדים אותה ציין השר. מאות פעילי ארגון הימין הקיצוני להב"ה הפגינו באזור שער שכם, במקביל למחאה של עשרות ערבים, והמהומות נמשכו אל שעות הבוקר עם אלימות משני הצדדים, ותוך עימותים עם השוטרים. לפי הסהר האדום, יותר ממאה פלסטינים נפצעו. קבוצת פלסטינים תקפה נהג יהודי במזרח העיר, ונהג אחר ירה באוויר כשרכבו נרגם באבנים. מעל 50 נעצרו בסך הכול. חלק ניכר מהפצועים נפגעו בעימותים מול המשטרה.

בהמשך, המשטרה הדפה עשרות פעילי ימין שניסו להגיע לשכונת שייח ג'ראח. המהומות נמשכו במוקדים שונים בעיר לאחר פיזור המחאה המרכזית, ובצומת זקס מפגינים יידו אבנים והבעירו פח. קודם לכן צעדו פעילי להב"ה לכיוון שער שכם תוך קריאות "מוות לערבים ו"עוד כהנא חי".

כוחות משטרה רבים נמצאו במקום וחצצו בין המפגינים, ולפי המשטרה כ-20 שוטרים נפצעו, מתוכם שלושה נזקקו לפינוי. מפגיני הימין הקיצוני ניסו לפרוץ מדי פעם את הגדרות, וחלקם הצליח לרגעים ספורים עד שנבלם. לאחר שהמפגינים השליכו בקבוקים ואבנים לעבר שוטרים בכיכר צה"ל, השוטרים הורו על פיזור המחאה, אך פעילי הימין המשיכו להתפרע ותקפו שוטרים - ושלושה מהם נעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully