וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב נוסף של קטטות בין יהודים וערבים בירושלים, כמה מהמעורבים נעצרו

לאורך הלילה התפתחו כמה תקריות אלימות בין קבוצות צעירים, ואחד מהם נדקר ברגלו. צוות של חדשות 13 וכתב התאגיד הותקפו בכיכר ציון. למרות המתיחות הגוברת בבירה הקריאות לתקוף ערבים, לא נראתה היערכות משטרתית מוגברת. הערב: משמרת מחאה של ארגון להב"ה בשער שכם

בווידאו: קטטה פרצה בין צעירים יהודים וערבים בירושלים, 4 עוכבו לחקירה/צילום: חיים גולדברג כיכר השבת

למרות המתיחות הגוברת בימים האחרונים בירושלים והקריאות לתקוף ערבים, לא נראתה אמש (רביעי) היערכות משטרתית מוגברת במרכז העיר. בעוד באזור שער שכם הכוחות הרבים דאגו לפנות גם הלילה קבוצות של צעירים פלסטינים שהתאספו ועמדו יחד - בין היתר באמצעות פרשים ומכת"זית, התקריות האלימות אירעו ברחובות מרכז העיר.

קבוצת צעירים יהודים חיפשה אחר ערבים כדי להתעמת עימם, ולאורך הלילה התפתחו שורה של קטטות בזו אחר זו בכמה רחובות במרכז העיר. כמה מהמעורבים נפצעו וטופלו על ידי צוותי רפואה, ובהם יהודי שנדקר ברגלו. שוטרים שהגיעו למקום הקטטות הצליחו לעצור חלק מהמעורבים. בנוסף, צוות של חדשות 13 וכתב התאגיד הותקפו בכיכר ציון.

קטטה פרצה בין צעירים יהודים וערבים בירושלים, 4 עוכבו לחקירה 21.04.21. חיים גולדברג כיכר השבת, מערכת וואלה!
תיעוד מתוך קטטה שפרצה בירושלים, אמש/מערכת וואלה!, חיים גולדברג כיכר השבת

עם תחילת הרמדאן בשבוע שעבר, נרשמו עימותים בשעות הערב בין פלסטינים לשוטרים באזור שער שכם. זאת בין היתר לאחר שהמשטרה החליטה לחסום השנה את המדרגות במקום שבו נוהגים הצעירים לשבת בשעות הערב בתום הצום. כוחות גדולים מוצבים במקום מדי ערב במקום, והשוטרים פועלים לפנות את הצעירים שמתאספים.

אך האירועים לא התמצו בעימותים עם השוטרים, ואירעו כמה מקרים שבהם פלסטינים תקפו יהודים, בעיקר חרדים או דתיים, תיעדו את התקיפה והפיצו ברשתות החברתיות. כך בין היתר, תועד צעיר פלסטיני סוטר לחרדי ברכבת הקלה ובמקרה אחר שופך משקה חם על גבר עם כיפה בעיר העתיקה. במשטרה אמרו כי לאורך השבוע האחרון נעצרו ועוכבו לחקירה יותר מ-50 חשודים במעורבות בהתפרעויות ובתקיפת שוטרים ואזרחים באזור העיר העתיקה, יותר ממחצית מהם מתחת לגיל 18.

סרטון שהפיץ צעיר ערבי ובו הוא סוטר לנער חרדי בירושלים עורר סערה ברשת, 15 באפריל 2021. אין, צילום מסך
ערבי תועד סוטר לחרדי ברכבת הקלה בירושלים, החודש/צילום מסך, אין

התיעודים השונים גררו תגובות זועמות, וחברי כנסת מרשימת הציונות הדתית אף הגיעו השבוע לאזור שער שכם כדי לשמוע על היערכות ופעילות המשטרה, וקיבלו סקירה ממפקד מרחב קדם שמואל מרציאנו. אך בימים האחרונים כאמור גררו המעשים גם תגובות נגד אלימות. קבוצות של צעירים יהודים הסתובבו במרכז ירושלים וצעקו "מוות לערבים", ובמקרים חמורים יותר אף תקפו ערבים. כך למשל נראה בתיעודים שהופצו שלשום צעיר מכה פלסטיני בראשו, ואחר מתיז מה שנראה כגז פלפל לעבר פלסטיני אחר.

בנוסף, ארגון להב"ה הודיע כי יערוך היום משמרת מחאה ליד שער שכם בדרישה "לשים סוף להפקרתם של תושבי ירושלים המותקפים מדי יום בידי ערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully