וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פעילי שמאל הפגינו מול ישיבת הרב שהותקף ביפו: "זו לא התורה שלנו"

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 2:29

המוחים התאספו מול הישיבה "שירת משה", וקראו נגד פינוי משפחות ערביות מהעיר בעודם מחזיקים בשלטים עליהם נכתב "מתנחלים, צאו מ'יאפא' שלנו". צעירים ערבים תועדו שורפים דגלי עיריית ת"א. המשטרה עצרה 2 מפגינות בחשד לתקיפת שוטרים, וילד בחשד לירי זיקוקין - שכבר שוחרר

בווידאו: הפגנות ביפו/מערכת וואלה!
הפגנה יממה לאחר עימותים ביפו בין יהודים לערבים, 19 באפריל 2021. לירן לוי
ההפגנה ביפו, הערב/לירן לוי

עשרות מפגינים יהודים וערבים התאספו הערב (שני) לשתי הפגנות מקבילות נגד פינוי משפחות ערביות מיפו. זאת, לאחר התקיפה אמש בעיר של הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת הההסדר "שירת משה", שהובילה לעימותים בין תומכי הרב, צעירים ערבים ושוטרים. המשטרה עצרה שתי מפגינות בחשד לתקיפת שוטרים, וכמו כן ילד בחשד לירי זיקוקין - ששוחרר בתחנה.

פעילי השמאל צעדו לכיוון ישיבת שירת משה, שם הפגינו בעודם מחזיקים בשלטים עליהם נכתב "מתנחלים, צאו מ'יאפא' שלנו" ו"זו לא התורה שלי". בנוסף לכך, מוחים ערבים תועדו שורפים דגלי עיריית תל אביב.

אחד המפגינים הערבים שנכחו במקום הגיב על העימותים שקרו אמש ואמר לוואלה! כי "המשטרה ליטפה את המתנחלים. שמרו עליהם וזרקו עלינו רימוני רסס. השוטרים התנפלו עלינו כמו חיות. יודעים שלמגזר הערבי אין כסף לקנות בית חדש ולכן מביאים מתנחלים. אנחנו רוצים לחיות פה ביפו" החברה של הישיבה לא באו לעשות דו קיום, הם באו להוציא אותנו מיפו".

ראיון | יו"ר מפלגת "הישראלים", רון חולדאי באולפן וואלה!NEWS 18 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"מה שאנחנו רואים הוא תוצאה של תסכול מתמשך של דור שלם של יפואים שלא יכולים להמשיך להתגורר בה", חולדאי/ראובן קסטרו

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי התייחס מוקדם יותר היום לאירועים אתמול, ואמר כי הוא "לא ישתתף בקרקס התקשורתי שצובע הכל בצבעי שחור ולבן". חולדאי עוד הוסיף כי "מה שאנחנו רואים הוא לא סכסוך לאומי בין יהודים וערבים, הוא תוצאה של תסכול מתמשך של דור שלם של יפואים שלא יכולים להמשיך להתגורר בה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully