וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני תושבי יפו נעצרו בחשד לתקיפת ראש ישיבה בעיר

עודכן לאחרונה: 18.4.2021 / 20:31

בתיעוד מתוך התקרית נראים שני החשודים, תושבי העיר בשנות ה-30 לחייהם, בועטים ברב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר "שירת משה" בעיר. השניים נעצרו והועברו לחקירה בחשד לתקיפה. בנט: "זו אנטישמיות, ישראל היא לא שטעטל בה יוכלו לפגוע ביהודים"

שני יתושבי יפו תוקפים את ראש ישיבת ההסדר בעיר, הרב אליהו מאלי. אתר רשמי, מערכת וואלה!
תיעוד התקיפה ביפו, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי

שני תושבי יפו נעצרו היום (ראשון) בחשד לתקיפת ראש ישיבה בעיר. בתיעוד נראים שני החשודים, תושבי יפו בשנות ה-30 לחייהם, בועטים ברב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר "שירת משה" ביפו. השניים נחקרים בחשד לתקיפה.

שעות לאחר התקרית כתב מאלי כי מצבו טוב. "אנו מתרגשים מהדאגה של כולם אלינו", מסר. "שלומי טוב חוץ מכמה חבלות לא רציניות. גם משה מתאושש והוא בסדר".

עוד הוסיף כי "אני מקווה שההד התקשורתי יעזור למשטרה לטפל כראוי גם בכל התקיפות וההצקות האחרות. יחד עם זאת עלינו להיזהר שלא להיגרר למעגל של אלימות נוספת בתוך יפו".

ישיבת שירת משה ברחוב טולוז ביפו, ספטמבר 2015. מגד גוזני
ישיבת ההסדר שירת משה/מגד גוזני

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, אמר בתגובה לתקיפה כי "מדינת ישראל היא לא שטעטל בה יוכלו לפגוע ביהודים. האלימות הקשה והבוטה נגד הרב אליהו מאלי, ראש ישיבת ההסדר ביפו, היא חרפה וביזיון לאומי. אנחנו עדים לסדרת התקפות של פורעים ערבים כנגד יהודים שומרי תורה ומצוות באופן מכוון ואנטישמי. ‏על משטרת ישראל ומערכת המשפט לפעול ביד קשה נגד גילויי האנטישמיות והבריונות בתוך המדינה שלנו ולהטיל עונשים כבדים כנגד פשעי הבריונות הללו".

ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, גינה את התקיפה. לדבריו, "תקיפת הרב מאלי ביפו היא פגיעה חמורה בקיום המשותף שאנחנו כל כך מנסים לטפח ביפו. נמשיך בכל מאמץ כדי לפתח חברה מכילה שמסוגלת לחיות ביחד בעירנו".

הישיבה עמדה בעבר בפני אירועי אלימות. ב-2015 חאפז קונדוס, תושבי יפו בן 57 שריצה 28 שנות מאסר בכלא בישראל בגין השתייכות לארגון טרור והחזקת אמצעי לחימה, השליך רימון הלם לעבר ישיבת ההסדר. לדבריו, זה היה במטרה להפחיד את "המתנחלים מהישיבה" ולגרום להם "לשבת בשקט". במסגרת החקירה אף שחזר את המעשה. לפי המשטרה, פעילות זו "הייתה עלולה לפגוע במרקם החיים הקיים בין יהודים לערבים בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully