וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשטרת ירושלים: "'טרור טיקטוק?' תקיפות החרדים לא מגיעות ממקום לאומני ברובן"

19.4.2021 / 10:58

סמי מרציאנו, מפקד מרחב קדם במחוז ירושלים, דחה טענות לפיהן שורת אירועי האלימות שתיעדו צעירים ערבים הם מעשי טרור. עם זאת, הוא הזהיר כי התהודה לה זוכים הסרטונים ברשתות עלולה להביא למקרי חקיינות. צעיר בן 23 נעצר היום לאחר שתיעד עצמו מתפרע באולם בית משפט בב"ש

בווידאו: סרטון שהפיץ צעיר ערבי ובו הוא סוטר לנער חרדי בירושלים עורר סערה ברשת/מערכת וואלה!

תת ניצב סמי מרציאנו, בכיר במשטרת ירושלים, דחה הבוקר (שני) טענות לפיהן שורת אירועי האלימות שבוצעו על ידי צעירים ערבים בבירה, תועדו, והופצו ברשתות הינם מעשי טרור. עם זאת, הוא הזהיר כי התהודה לה זוכים הסרטונים ברשתות עלולה להביא למקרי חקיינת.

"לא הייתי מכנה את זה טרור הטקיטוק", אמר מרציאנו בריאיון ל-103FM. "יש לנו מספר סרטונים מסוף השבוע, גם מתל אביב. משטרת ישראל רואה בחומרה רבה את אירועי התקיפה האלו. אנו מכירים את התופעה של להתגאות בכל מיני אירועים בתחום הפלילי, אנשים עושים את זה עם סמים, לפעמים ירי", אמר.

בתוך כך, המשטרה עצרה צעיר בן 23, בחשד לעבירות של ביזיון בית משפט ופגיעה במוסדות שלטון, בעקבות תיעוד בו נראים שני צעירים רוקדים על כסא שופט באולם בית משפט השלום בבאר שבע. החשוד יובא היום בפני בית המשפט בבקשה להאריך את מעצרו.

תיעוד של הסרטון שצילמו הצעירים בבית המשפט

בווידאו: צעירים תיעדו את עצמם רוקדים על כסא השופט באולם בית משפט/מתוך הרשת החברתית טיקטוק
שמואל סמי מרציאנו. דוברות משטרת ישראל
"לא טרור". תת ניצב מרציאנו/דוברות משטרת ישראל

לדבריו של מפקד מחוז קדם בבירה, "כשזה לאומני זה תופס תהודה אחרת ובצדק. לכן אנחנו מתייחסים לאירועים האלה בצורה חמורה. ברגע שעולה סרטון אחד שזוכה לתהודה, אוטומטית יש פעולת חקיינות מצד אחרים".

מרציאנו אמר את הדברים בעקבות סדרות אירועים בהם צעירים ערבים תקפו יהודים באלימות, תיעדו את התקיפה והפיצו אותה ברשת הטיקטוק. אחד האירועים קרה ביום חמישי האחרון, כשצעיר ערבי העלה סרטון לרשת ובו הוא נראה סוטר בחוזקה לבחור ישיבה, לכאורה ללא סיבה, במהלך נסיעה ברכבת הקלה בירושלים. לסרטון הוצמד כיתוב בערבית: "תמשיכו למחוק ואמשיך להעלות. או העם הפלסטיני או אתם". המשטרה הודיעה כי צעיר בן 21 תושב בית חנינא נעצר בחשד למעורבות בהפצת הסרטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully