וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: להמשיך במוכנות הצבא והעורף להסלמה בעוטף עזה

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 18:41

שר הביטחון קיים בקריה הערכת מצב עם ראשי המערכת, בהם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש אמ"ן. גנץ הדגיש את החשיבות בהיערכות להדרדרות המצב בדרום, ושלח מסר לפלסטינים לפיו ישראל מכבדת את חופש הפולחן

בווידאו: גנץ בהערכת מצב - להמשיך במוכנות להסלמה בעוטף עזה/צילום: דוברות משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ הורה היום (ראשון) לראשי מערכת הביטחון להמשיך במוכנות הצבא והעורף למצב של הסלמה בעוטף עזה. גנץ אמר את הדברים בהערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון בקריה. בדיון השתתפו הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ץ אהרון חליוה, ראש אמ"ן תמיר הימן, ראש אגא"ס טל קלמן ובכירים נוספים בצה"ל ובמערכת הביטחון.

גנץ הדגיש בסיום הערכת המצב את החשיבות של מוכנות הכוחות והתוכניות למקרה של הסלמה וכן את שימור הקשר עם המועצות בעוטף עזה והיערכותו. בנוסף, העביר שר הביטחון מסר לפלסטינים ואמר כי ישראל מכבדת את חופש הפולחן לכל אחד, אך תעשה את מה שנדרש בכדי להגן על אזרחיה מול כל תוקפנות.

שר הביטחון בני גנץ בהערכת מצב בקריה בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש אמ"ץ אלוף אהרון חליוה, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, ראש אגא"ס אלוף טל קלמן ובכירים נוספים בצה"ל ובמערכת הביטחון, 25 באפריל 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
בכירי מערכת הביטחון בהערכת המצב עם גנץ, היום/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אתמול, בהערכת מצב שהתקיימה יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר גנץ כי אם השקט בדרום לא יישמר, "עזה תיפגע קשות, אזרחית, כלכלית וביטחונית, ומי שיישא באחריות הם ראשי החמאס. המשוואה ידועה להם וברורה מאוד. צה"ל ערוך לאפשרות של הסלמה, ונעשה את מה שנדרש כדי שהשקט יישמר". גנץ הוסיף בתום שורה של הערכות ביטחוניות, ושיחות עם ראשי רשויות בעוטף עזה, כי צה"ל ערוך לאפשרות של הסלמה. הוא התייחס גם למתיחות בירושלים ואמר "מדינת ישראל נוקטת במדיניות אזרחית מרחיבה ושומרת על חופש דת ופולחן לכל הדתות והמאמינים ובכללם תושבי מזרח ירושלים וכלל הפלסטינים".

פצצת תאורה ברצועת עזה, 24 באפריל 2021. רויטרס
פצצות תאורה בשמי עזה, אמש/רויטרס

בליל שישי נורו 36 רקטות לעבר המועצות האזוריות אשכול, נגב וחוף אשקלון, מתוכן שש יורטו. לא דווח על נזק או נפגעים. בתגובה, כלי טיס תקפו תשתיות תת-קרקעיות ומשגרי ירי של חמאס. בהמשך, הנחה צה"ל את תושבי עוטף עזה לשהות בסמוך למרחבים מוגנים, להפסיק עבודות חקלאיות באזורים הצמודים לגדר המערכת, לחדול את כל פעילויות החינוך ולסגור את חוף זיקים - ולאחר פחות משעה ביטל את ההגבלות.

אחרי שעות בהן נשמר שקט יחסי באזור נורו אמש שתי רקטות מהרצועה, כשאחת יורטה על ידי כיפת ברזל והשנייה נחתה סמוך לגדר הגבול. סמוך לחצות הודיע צה"ל כי זוהה שיגור כושל משטח הרצועה.

בכירים ישראלים אמרו לאחר הדיונים אתמול כי ישראל מעוניינת להרגיע את המצב ברצועת עזה ולהימנע מהסלמה נוספת. הם ציינו כי ישראל העבירה ביממה האחרונה מסרים הן לפלסטינים והן לירדן לפיהם ישראל מעוניינת בהרגעת המצב בירושלים, שם נערכים כמה ימים ברציפות עימותים אלימים בין ערביי מזרח העיר, יהודים וכוחות הביטחון - וכי אין כל כוונה לפגוע בחופש הפולחן של המוסלמים בעיר - במיוחד לאור חודש הרמדאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully