וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נערך לביטול הבחירות ברשות: רמת הדריכות בפיקוד המרכז תעלה בשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 21:54

בצבא מזהים סימנים לכך שאבו מאזן מנסה לדחות את הבחירות למועצה המחוקקת עקב ההערכה שיפסיד לחמאס. הרמטכ"ל אישר דרכי פעולה לתרחישי קיצון על רקע החשש מהתפרצות אלימה. גורמי צבא לא פסלו את האפשרות כי גורמי טרור ישגרו רקטות מרצועת עזה באופן שיחייב את צה"ל בתגובה

אבו מאזן באו"ם: "לא תהיה יציבות באיזור בלי מדינה פלסטינית"/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בשבוע החולף התקיימו דיונים במערכת הביטחון במהלכם הצביעו גורמי צבא על סימנים ברורים לפיהם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יודיע בקרוב על דחיית הבחירות למועצה המחוקקת הפלסטינית ב-22 במאי ובהתאם לנשיאות הרשות. באגף המבצעים בפיקודו של אלוף אהרון חליוה ובפיקוד המרכז בפיקודו של אלוף תמיר ידעי לא ממתינים להצהרות אבו מאזן ובשבועיים האחרונים הציגו לרמטכ"ל דרכי פעולה ותגובות למדרגות הסלמה שונות.

החל מהשבוע הבא תעלה רמת הדריכות בפיקוד המרכז, והרמטכ"ל אישר דרכי פעולה לתרחישי קיצון על רקע החשש מהתפרצות אלימה ברחוב הפלסטיני והפגנות שיתורגמו לפעולות טרור נגד ישראל כתוצאה מאכזבה ברחוב הפלסטיני ותגובה של תשתיות הטרור. גורמי צבא בכירים לא פסלו את האפשרות כי בתגובה לתרחיש של דחיית הבחירות ישגרו גורמי טרור רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל באופן שיחייב את צה"ל לתגובה קשה.

פלסטינים מוחים נגד המתנחלים בעיר חברון ומתעמתים עם כוח צה"ל, 26 בפברואר 2021. רויטרס
חשש מהתפרצות אלימה. פלסטינים מתעמתים עם חיילי צה"ל בחברון/רויטרס

"האמריקנים, האירופאים והישראלים מבינים שאם יקיימו בחירות ברשות הפלסטינית, חמאס יגדיל את כוחו, אך ברור שאף אחד לא רוצה להתערב ולהצטייר כמי שהכשיל את הבחירות", אמרו גורמי ביטחון בדיוני העדכון על הנעשה בזירה הפלסטינית. לדבריהם, "מערכת הבחירות ברשות הפלסטינית הגיעה לשלב הקריטי. כבר עכשיו הציפיות מהבחירות הן גבוהות ונראה שאם בשבוע הבא אבו מאזן לא יכריז על דחיית הבחירות כבר יהיה קשה לעצור את זה".

לפי המידע שהציגו גורמי צבא מפיקוד המרכז בדיוני הערכות המצב בימים האחרונים החשש הוא שעל רקע הרשימות המפוצלות בפתח, והחבירה מאחורי הקלעים בין מנהיג חמאס בעזה יחיא סינואר לחברו מוחמד דחלאן שלכאורה מתמודד מטעם פתח, עשויים להביא להשתלטות פוליטית של חמאס ביהודה ושומרון והדחה של אבו מאזן.

עוד בוואלה!

יועצו של אבו מאזן: ייתכן שהבחירות ברשות יידחו בשל התנהלות ישראל

לכתבה המלאה
תת-אלוף י׳ נכנס לתפקידו כמפקד יחידה 8200 באגף המודיעין במקומו של תת-אלוף א׳ , הרמטכ"ל כוכבי העניק ליחידה אות הערכה. דובר צה"ל
אישר דרכי פעולה לתרחישי קיצון. כוכבי/דובר צה"ל

גורמי הצבא העריכו כי אבו מאזן יכול "לרדת מהעץ" על רקע המצב הכלכלי הקשה ברשות הפלסטינית, הפיצול ברשימות פתח והתפשטות נגיף הקורונה. לחלופין, קיים חשש למהלך קיצוני שיטיל את האחריות על ישראל שמונעת לכאורה בחירות במזרח ירושלים. לפני כחודש הזהיר ראש השב"כ נדב ארגמן את יו"ר הרשות הפלסטינית ממפלה בבחירות על רקע הפיצול בפתח ואחדות בשורות החמאס.

גורמי ביטחון הבהירו בשיחה עם וואלה! כי גם בימים האחרונים הועברו מסרים דומים לבכירי פתח. לפי הערכות, אבו מאזן ופתח יפסידו את הבחירות, ולתרחיש השתלטות חמאס על הגדה המערבית באמצעות חבירה למוחמד דחלאן יהיו השלכות ביטחוניות בין צה"ל למנגנוני הביטחון הפלסטינים. כמו כן, הבהירו הגורמים לבכירים הפלסטינים, כי יש החלטה ישראלית מובהקת לא להתערב בנעשה ברשות הפלסטינית .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully