וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מאשימים את ישראל באי אספקת חיסונים: "מתעלמת מחובתה"

10.1.2021 / 23:32

ברשות טוענים כי ישראל מתנערת מחובתה להעביר חיסונים לאוכלוסייה הפלסטינית. גורם בארגון הבריאות העולמי: מתנהלים מגעים עם ישראל לאספקת חיסונים לצוותים הרפואיים. בד בבד, ברמאללה הודיעו כי הם מצפים לקבלת משלוח ראשון במרץ

בווידאו: מצב חירום ברשות הפלסטינית בעקבות עלייה בתחלואה בקורונה/צילום: רויטרס

הרשות הפלסטינית האשימה היום (ראשון) את ישראל בכך שהיא מתחמקת מחובותיה, ואינה דואגת לכך שהאוכלוסייה בגדה המערבית תקבל חיסונים נגד קורונה. ברמאללה הודיעו כי הם מצפים לקבלת משלוח ראשון במרץ מיצרנית התרופות הבריטית אסטרהזניקה, בעוד ישראל כבר חיסנה יותר ממיליון וחצי בני אדם.

משרד החוץ הפלסטיני אמר בהצהרה כי ישראל "מתעלמת מחובותיה ככוח כובש, ומבצעת אפליה גזעית כלפי העם הפלסטיני, ומונעת ממנו את זכותו לבריאות". יאסר בוזייה, מנכ"ל רשות הבריאות הפלסטינית, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בנוסף להשגת הסכם עקרוני עם אסטראזנקה, הפלסטינים קיימו גם מגעים לקבלת אספקה מחברת מודרנה, ג'ונסון אנד ג'ונסון ורוסיה, שפיתחה את החיסון "ספוטניק 5".

בדיקות קורונה ברצועת עזה. 30 באוקטובר 2020. AP
בדיקות קורונה ברצועת עזה/AP

עם זאת, גורם בארגון הבריאות העולמי אמר היום כי הארגון ערך "דיונים לא פורמליים" עם ישראל, על הקצאת אספקה מסוימת לפלסטינים, לטובת חיסון הצוותים הרפואיים. ג'ראלד רוקנשאוב, ראש מטה ארגון הבריאות העולמי ברשות וברצועת עזה, אמר כי בישראל יבחנו את האפשרות.

לצד המשלוח הצפוי של חברת אסטרהזניקה, אספקה נוספת תגיע גם באמצעות תכנית החיסונים של הארגון הבינלאומי למדינות עניות. אך במשרד החוץ הפלסטיני תקפו: "החיפוש של ההנהגה הפלסטינית אחר קבלת חיסונים ממקורות שונים אינו פוטר את ישראל מאחריותה כלפי העם הפלסטיני במתן החיסונים".

פועלים פלסטינים במחסום ישראלי סמוך לרמאללה, קורונה, 19 מרץ 2020. רויטרס
מצפים למשלוח במרץ. פועלים פלסטינים במחסום ישראלי סמוך לרמאללה/רויטרס

ארגוני זכויות אדם, כולל אמנסטי אינטרנשיונל, טוענים כי על ישראל חלה חובה חוקית לספק חיסונים לפלסטינים. גורמים רשמיים בישראל טוענים כי חלוקת חיסונים לאזרחי הרשות תתאפשר רק לאחר שהכמות שתינתן לישראל תספיק לכלל אזרחיה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully