וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט אישר: 2.5 מיליארד מכספי המסים הפלסטינים יועברו לרשות

29.11.2020 / 21:56

אחרי חצי שנה בה הפלסטינים לא הסכימו לקבל את הכספים, אישר הקבינט המדיני-ביטחוני לחזור להעברת הכספים שישראל גובה מהפלסטינים - לרשות. לפי ההחלטה, 600 מיליון שקלים יקוזזו בשל תשלומים לאסירים פלסטינים ולמשפחות של מחבלים שנהרגו

בווידאו: תגובות פלסטינים לניצחון ביידן בבחירות בארה"ב/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הערב (ראשון) העברה של 2.5 מיליארד שקלים מכספי המסים הפלסטינים לרשות הפלסטינית, אחרי חצי שנה בה הפלסטינים לא הסכימו לקבל את הכספים. הקבינט גם החליט כי 600 מיליון שקלים נוספים מכספי המיסים הפלסטינים יקוזזו, בשל תשלומים שהעבירה הרשות הפלסטינית בשנה האחרונה לאסירים פלסטינים ולמשפחות של מחבלים שנהרגו.

פקידים ישראלים בכירים הבהירו כי בכירים ברשות הפלסטינית עודכנו כבר לפני כמה ימים על ידי מתאם הפעולות בשטחים על כך שחלק מכספי המיסים יקוזזו.

לפני כשבוע וחצי סיכמו ישראל והרשות הפלסטינית על חידוש העברת כספי המסים. זאת, בתום פגישה של השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, עם מתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו רוקון, ולאור חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, 3 ספטמבר 2020. רויטרס
אושרה העברת כספי המסים. יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן/רויטרס

א-שייח כתב בטוויטר כי בפגישה סוכם על העברת כשלושה מיליארד שקלים מכספי המסים הפלסטיניים שהצטברו בישראל בחצי השנה האחרונה, לחשבון משרד האוצר הפלסטיני. כמו כן, א-שייח ציין כי הצד הישראלי התחייב בפגישה ליישם את ההסכמים החתומים עם הרשות הפלסטינית. הוא הוסיף כי פגישה נוספת נקבעה בין הצדדים.

עוד בוואלה!

אחרי החזרת התיאום הביטחוני: ישראל והרש"פ סיכמו על חידוש העברת המסים

לכתבה המלאה

יומיים לפני כן, הודיעה הרשות הפלסטינית על חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי עם ישראל. השר לעניינים אזרחיים ברשות, חוסיין א-שייח, הודיע כי ההחלטה התקבלה לאחר מגעים בינלאומיים שקיים אבו מאזן בנושא. כמו כן, בחודש שעבר האיחוד האירופי הבהיר לרשות כי לא יעביר לה סיוע כלכלי נוסף כל עוד היא מסרבת לקבל את כספי המסים שישראל גובה עבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully