וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה לבחון את סגירת המעברים לרשות הפלסטינית בשל זינוק בתחלואה

25.11.2020 / 12:15

ראש הממשלה כינס דיון בנושא הגברת האכיפה, במהלכו הנחה את בחינת הסוגיה. נתניהו שב והבהיר כי "חייבים להוריד את מקדם ההדבקה". מלשכת רה"מ נמסר: "משרד הבריאות המליץ על מניעת הכניסה והגבלות נוספות, אולם צעדים אלה בוצעו רק באופן חלקי"

בווידאו: עזה מזהירה שמערכת הבריאות על סף קריסה בגלל עלייה בתחלואה/צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (רביעי) לבחון את סגירת המעברים לשטח הרשות הפלסטינית בעקבות זינוק בתחלואה בקורונה. נתניהו כינס הבוקר דיון בנושא הגברת האכיפה, ובסיומו אמר כי "חייבים להוריד את מקדם ההדבקה. יש לבצע אכיפה מסיבית בערים אדומות וכתומות כדי למנוע חתונות והתקהלויות לא מותרות".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "בחודש האחרון התריע משרד הבריאות מדי ישיבת קבינט על העלייה בתחלואה בקורונה ברשות, והמליץ על מניעת כניסת ישראלים לשטחי הרשות הפלסטינית ועל הגבלות נוספות, אולם צעדים אלה בוצעו רק באופן חלקי".

נתוני קורונה ברשות הפלסטינית

  • סך הכול חולים מאומתים: 89,558
  • סך הכול חולים פעילים: 16,900
  • סך הכול מתים: 749
פועלים פלסטינים במחסום ישראלי סמוך לרמאללה, קורונה, 19 מרץ 2020. רויטרס
המעברים ייסגרו? פועלים במחסום בסמוך לרמאללה/רויטרס

במשרד הבריאות הפלסטיני מקווים להימנע ממצב של סגר כללי, על אף המשך התפשטות הנגיף. מנכ"ל משרד הבריאות הפלסטיני, עלי עבד רבו, סיפר השבוע כי "מצב הנגיף בפלסטין מדאיג מאוד. אנו פועלים להכשרת מחלקות ולפתיחת מחלקות חדשות בבתי חולים ציבוריים ופרטיים".

עבד רבו אף הביע תקווה כי החיסונים לקורונה יחולקו באופן הוגן ברחבי העולם לאחר שיאושרו. לדבריו, "מוקדם לדבר על חיסונים נגד קורונה מכיוון שהחיסון טרם אושר והשימוש בו טרם אושר. עם תחילת השנה הבאה יהיה משהו מוכן להפצה, ואנו מקווים שתהיה חלוקה הוגנת לכל המדינות".

עוטות מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה ברמאללה 2 ביולי 2020. רויטרס
נשים עוטות מסיכה ברמאללה/רויטרס

במערכת הביטחון מצפים מהרשות הפלסטינית להפעיל סגרים במקרים של עלייה בתחלואה ברחבי הגדה המערבית. גורמי ביטחון מעריכים כי הרשות הפלסטינית טרם החלה לעסוק ברכש חיסונים ובסוג של התקשורת עם החברות המובילות בעולם.

הגבלות הגל הראשון

עם פרוץ המגיפה בחודש מרץ, החליטה ישראל להגביל כניסת פועלים וסוחרים פלסטינים רק לעוסקים ברפואה, סיעוד, בניין, חקלאות, וכן לעובדים במפעלים ותעשיות שהוגדרו חיוניים, כמו מזון. כמו כן, נקבע אז כי הפועלים הנכנסים במחסומים לשטח ישראל יצטרכו להישאר ללון במשך חודש עד חודשיים. ההגבלה הוסרה עם הירידה בתחלואה.

במערכת הביטחון מעריכים כי ישנם כ-87 אלף פלסטינים שעובדים בשטח ישראל, כשכ-70 אלף מתוכם מוגדרים חיוניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully