וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של אבו מאזן: ייתכן שהבחירות ברשות יידחו בשל התנהלות ישראל

20.4.2021 / 16:31

יועצו של יו"ר הרשות, נביל שעת', אמר כי מאחר וישראל לא הגיבה על הבקשה לקיים את הבחירות לפרלמנט גם במזרח י-ם, קיימת אפשרות שהן יידחו. "הבחירות לא יתקיימו בלי ירושלים", אמר לעיתון הלבנוני "א-נהאר". ישראל נמנעת עד כה מכל התייחסות לבחירות, המתוכננות ל-22 במאי

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן עוטה מסיכה וחובש כפפות במהלך סיור ברמאללה שבגדה המערבית. 15 ביוני 2020. רויטרס
אמר כי הוא מחוייב לקיום הבחירות במועדן, כולל במזרח ירושלים. אבו מאזן/רויטרס

נביל שעת', יועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר היום (שלישי) לעיתון הלבנוני "א-נהאר" כי דחיית הבחירות לפרלמנט הפלסטיני אפשרית, לאור העובדה שישראל לא הגיבה על בקשת הרשות לקיים את הבחירות גם במזרח ירושלים. "אם ישראל תמשיך לא להגיב נדחה את הבחירות. הבחירות לא יתקיימו בלי ירושלים", אמר שעת'.

זו הפעם הראשונה בה בכיר פלסטיני התבטא בצורה גלויה על האפשרות שהבחירות שמתוכננות להתקיים ב-22 במאי יידחו. ישראל נמנעת עד כה מכל התייחסות רשמית לנושא הבחירות הפלסטיניות. גורמים ישראלים בכירים מציינים כי ישראל הבהירה בערוצים שקטים לארה"ב ולאיחוד האירופי כי לא תהווה מכשול בפני קיום הבחירות. עם זאת, הגורמים הבכירים אישרו כי עד כה ראש הממשלה בנימין נתניהו לא קיבל החלטה רשמית בסוגיית הבחירות במזרח ירושלים.

מחנה הפליטים שועפט, 2 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
בפתח בונים על לחץ בינלאומי כדי שישראל תאפשר את הבחירות. מחנה הפליטים שועפט, במזרח ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

יו"ר הרשות אבו מאזן כינס אתמול ישיבה של תנועת הפתח בראשה הוא עומד, וסוגיית הבחירות בירושלים הייתה נושא מרכזי בישיבה. אבו מאזן אמר כי הוא מחוייב לקיום הבחירות במועדן, כולל במזרח ירושלים, וציין כי הוא מקיים מגעים עם גורמים שונים בקהילה הבינלאומית כדי ללחוץ על ישראל לאפשר את קיום הבחירות.

בסיום הישיבה פורסמה הודעה מטעם פתח, בה נמתחה ביקורת חריפה על כך שישראל לא מאפשרת לקיים תעמולת בחירות או אירועי בחירות למועמדים ממזרח ירושלים, ואף על כך שישראל עצרה כמה מהמועמדים ממזרח העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully