וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון מזהירים: הפיצול בפתח מגדיל את הסיכוי לטרור ביו"ש לקראת הבחירות

1.4.2021 / 9:54

באוגדת יהודה ושומרון מתארים מתיחות ונערכים להעלאת הדריכות באזור עד לבחירות ברשות הפלסטינית. ביממה האחרונה פרצו הפרות סדר אלימות בסמוך ליישוב היהודי בחברון, ובמוקדים נוספים פתחו חמושים בירי באוויר. "מראה מה פוטנציאל האש אם תוצאות הבחירות לא יהיו לטעמם"

הפרות סדר ביהודה ושומרון: מפגינים חסמו צירים, רעולי פנים ירו באוויר/מערכת וואלה!

הפרות סדר אלימות חריגות פרצו אתמול (רביעי) בחברון מול מעבר "חסם שוטר" שמוביל אל היישוב היהודי. כוחות צה"ל נאלצו לחצות לתוך השטח בשליטה ביטחונית פלסטינית כדי להדוף את ההמון שיידה אבנים והבעיר צמיגים. גם בשכם, בציר במרחב קבר יוסף ובמוקדים נוספים דווח אמש על ניסיון לחסום צירים. לקראת חצות דווח על מספר רב של מוקדים בהם יצאו חמושים רעולי פנים אל השכונות וצירי התנועה המרכזיים ופתחו באש באוויר באמצעות רובי סער ואקדחים.

לפי גורמי צבא, הפרות הסדר היו בתגובה לעימותים במערכת הבחירות הפלסטינית בתוך הפתח ובין פתח לחמאס. קצינים באוגדת יהודה ושומרון אמרו אתמול כי בתקופה האחרונה התגברו תקריות הירי של חמושים פלסטינים רעולי פנים ברחבי האוגדה.

כוחות צה"ל פרוסים ברחבי חברון 6 בפברואר 2020. אמיר בוחבוט
עימותים פנימיים ברשות. כוחות צה"ל בחברון/אמיר בוחבוט

לדבריהם, "כל צד רוצה להראות שליטה וכוח. הרחוב בעיקר חושש משינוי הסטטוס קוו במסגרת מערכת הבחירות. מנגנוני הביטחון הפלסטיניים לא מתערבים. זה כרסום במעמד הרשות הפלסטינית ומצד שני מראה מה פוטנציאל האש במידה ויתקיימו הבחירות והתוצאות לא יהיו לטעמם".

בשלב הזה, טוענים הקצינים, יש מתח ברור בשטח שמאיים על היציבות הביטחונית ועלול להביא להתגברות הפרות סדר אלימות נגד חיילי צה"ל וביישובים ישראליים. קצינים באוגדת יהודה ושומרון הוסיפו כי הם העלו את רמת הדריכות לשינויים בשטח ונערכים לתגבר את השטח לקראת הבחירות מחשש לטרור. "יש בצה"ל אפס סובלנות כלפי אלימות ובטח לטרור על סוגיו", הבהירו. "בכל מקום שבו הרשות הפלסטינית לא תטפל הם ימצאו את צה"ל. המעצרים והחקירות ממשיכים ללא קשר לבחירות ברשות הפלסטינית".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ויו"ר ועדת הבחירות עם צו לקיום בחירות ברשות, 15 בינואר 2021. רויטרס
פיצול משולש בפתח. אבו מאזן ויו"ר ועדת הבחירות הפלסטיני/רויטרס

במקביל, הלילה בחצות הסתיים שלב רישום הרשימות למועצה המחוקקת ברשות הפלסטינית, שאמורה להתקיים בחודש מאי. מומחים מעריכים כי פתח מפוצלת ונחלשת ברקע ההחלטה של יו"ר הרשות אבו מאזן, מרואן ברגותי ומוחמד דחלאן להתמודד בשלוש רשימות נפרדות. לעומת זאת, חמאס הגישו רשימה מסודרת מאוחדת.

בחמאס מודאגים מאוד מההחלטה ברגע האחרון של אבו מאזן לבטל את הבחירות כי הן עלולות להיות לרעתו בגלל האחדות בשורות הארגון. הפיצול בפתח משרת את האינטרס של חמאס ומגביר את הסיכויים שלה להרחיב את נוכחותה במועצה המחוקקת.

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי גם החלטה של אבו מאזן לבטל את הבחירות ברגע האחרון מטעמי הקורונה או מעורבות ישראלית, עלולה להוביל לגל טרור ברחבי יהודה ושומרון. ישראל טרם השיבה בסוגיה האם תאשר הצבעות לרשות הפלסטינית במזרח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully