וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבאס אחרי הדרמה בכנסת: אנחנו במגעים עם גוש השינוי

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 9:53

יו"ר רע"ם אמר בריאיון ל-103FM כי מתנהל מו"מ בין מפלגתו לבין מתנגדי נתניהו, אך שב והדגיש כי הוא פועל בהתאם לעמדתו ולא בחר בגוש מסוים. בכיר יש עתיד הבהיר כי אין סיכוי שמישהו אחר חוץ מלפיד יקבל את המנדט, וטען שאין סיכום להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנט

בווידאו: ברגע האחרון: רע"ם הפילה את הצעת הליכוד על הרכבת הוועדה המסדרת/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר רע"ם מנסור עבאס אמר הבוקר (שלישי) ל-103FM כי מפלגתו נמצאת במגעים עם גוש השינוי. בריאיון לאחר ההצבעה על הוועדה המסדרת בכנסת, במהלכה תמך עבאס בהצעתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, הוא הסביר כי "אתמול בהצבעה היינו בצד אחד, זה לא אומר שאנחנו קבענו שאנחנו מצטרפים לגוש מסוים".

לדברי עבאס, "נשארנו באותה עמדה. הבחירה אתמול לא הייתה בין שני הגושים, אלא הבחירה שאנחנו ממשיכים לדבוק בקו שלנו. רוצים ממשלה שתשרת את כל אזרחי המדינה. כל האופציות מבחינתנו מונחות על השולחן. באים במגע עם כולם ורוצים שכולם יבואו במגע איתנו ללא הסתה, ללא עלילות דם והאשמות שווא".

הצבעה על הרכב הוועדה המסדרת. דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ, אתר רשמי
"נשארנו באותה עמדה". עבאס, אתמול/אתר רשמי, דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

גוש השינוי רשם אמש ניצחון בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת בכנסת. רע"ם הפילה את הצעת הליכוד, עליה הסכימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט, והצביעה בעד המתווה הנגדי.

"לכל בחירה יש את היתרונות והחסרונות שלה", הסביר יו"ר רע"ם. "אני יודע מה בדיוק אני רוצה להשיג, בעיקר כרגע סדר עדיפות שלנו זה הנושאים הבוערים בחברה הערבית. אני מקווה שכל המערכת הפוליטית תבין, גם בימין וגם בשמאל, תקבל את הגישה שלנו בצורה חיובית שזה הזמן לעשות שותפות אזרחית ולשרת את כולם".

דיון הוועדה המסדרת  , 19 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, שמעון מלכה- דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אנחנו המפלגה השנייה בגודלה אחרי הליכוד". כהן, אתמול/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, שמעון מלכה- דוברות הכנסת

חבר הכנסת מאיר כהן, מספר 3 ביש עתיד, אמר בריאיון ל-103FM "אפשר לסמוך על מנסור עבאס כי אתמול כשהדברים נסגרו הוא עמד במילתו".

הוא הבהיר כי "אין סיכוי שמישהו אחר חוץ מלפיד יקבל את המנדט מהנשיא", וטען שאין סיכום להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על בנט, והבהיר כי "אנחנו המפלגה השנייה בגודלה אחרי הליכוד".

שמו של כהן עלה כמועמד מטעם גוש השינוי לתפקיד יו"ר הכנסת, אך הוא הכחיש זאת. "לא דיברנו על זה, זה לא עלה הפעם. יש כוונה לייצר ממשלת אחדות ישראלית, לא דיברנו על התיקים", אמר.

בנימין נתניהו ובני גנץ בהצבעה על הרכב הוועדה המסדרת בכנסת, 19 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
נתניהו וגנץ בהצבעה על הוועדה המסדרת, אתמול/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר ינון אזולאי (ש"ס) התייחס אף הוא לתמיכת רע"ם בהצבעה על הוועדה המסדרת, ואמר כי "אנחנו יכולים לסמוך קודם כל על האנשים שלו בבייס הימני". לדבריו, "מי שחושב שמנסור עבאס לא מבין פוליטיקה הוא טועה. עבאס מבין פוליטיקה, אבל גם עכשיו בוועדה המסדרת הוא רצה להיות לשון המאזניים.

הוא שב והדגיש את הצעת החוק של מפלגתו לבחירה ישירה. "הצעת החוק הוגשה לאחר חשיבה ועמל רב של חבריי למפלגה", אמר. "יבוא בנט, יבוא לפיד ויגידו אנחנו מוכנים לתמוך בזה תנו לנו את הצ'אנס - יכול להיות שזה יקרה".

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן) אמר כי "כחול לבן המליצה על יאיר לפיד, אנחנו נמליץ על כל מי שגוש השינוי יסכים שהוא ירכיב את הממשלה. אם הליכוד היו מטילים את הרכבת הממשלה על מישהו אחר אנחנו גם לא פוסלים את הליכוד כמפלגה ציונית, אבל נתניהו הוכיח ומוכיח כל יום שהוא לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully