וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן פרסמה תיעוד של החשוד בפיצוץ בנתנז: "נמלט מהמדינה"

הטלוויזיה הרשמית דיווחה כי החשוד, רזא כרימי, ברח מאיראן לפני התקרית שהתרחשה ביום ראשון האחרון, וכי נעשים מאמצים לעצור אותו ולהשיבו למדינה. בתיעוד הוצג גם סיור באולם של צנטריפוגות, אחרי הדיווחים על נזק רב שנגרם למתקן. במקביל, הסתיים הסבב השני לשיחות הגרעין

בווידאו: איראן פרסמה תיעוד של החשוד בפיצוץ בנתנז: "נמלט מהמדינה לפני התקרית"/מערכת וואלה!

איראן זיהתה היום (שבת) באופן רשמי את האדם שלטענתה אחראי לחבלה במתקן העשרת האורניום בנתנז, ואמרה כי הוא נמלט מהמדינה. לפי תיעוד בטלוויזיה הרשמית, החשוד זוהה בתור רזא כרימי. עוד דוח כי הוא ברח לפני התקרית, וכי הרשויות פועלות לעצור אותו ולהחזירו למדינה. לא נאמר לאן הוא נמלט. בדיווח הוצג צו מעצר לכאורה של האינטרפול, אך זה לא הופיע באתר הרשמי של הארגון. האינטרפול, שבסיסו בליון, טרם הגיב לפניות בנושא.

בתיעוד הוצג גם אחד האולמות התת-קרקעיים בנתנז, ובו צנטריפוגות להעשרת אורניום. איראן ניסתה להפחית מעוצמת הנזק שהסבה פעולת החבלה האחרונה, והבטיחה להתקין אלף צנטריפוגות חדשות, כולל מתקדמות מהדור השישי. מנגד, גורמים מערביים העריכו כי תכנית העשרת האורניום של איראן ספגה מכה משמעותית, אולם טענות כאלו עלו גם לאחר הפגיעה הקודמת בנתנז, בחודש יולי, שאף היא יוחסה לישראל.

איראן פרסמה תיעוד של החשוד בפיצוץ בנתנז: "נמלט מהמדינה לפני התקרית". -, אתר רשמי
לא ידוע היכן הוא נמצא. החשוד בפיצוץ בנתנז רזא כרימי/אתר רשמי, -

טהראן האשימה את ישראל באחריות לתקרית האחרונה בנתנז בניסיון לחבל בשיחות עם המעצמות על הסכם הגרעין והבטיחה נקמה. היום הסתיים סבב שיחות נוסף בווינה, והנציגים אמרו כי נרשמה התקדמות, אך עוד נותרו פערים רבים.

באופן רשמי, ישראל לא הכחישה או קיבלה אחריות על הפגיעה באחד האתרים המרכזיים ביותר בתכנית הגרעין של איראן, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים הצהירו בימים האחרונים כי לא יאפשרו לה לפתח נשק גרעיני.

איראן מכחישה שיש לה כוונה שכזאת, אך החלטתה להעשיר אורניום לרמה של 60% בתגובה לחבלה בנתנז גרמה לדאגה רבה במערב. לפי הסכם הגרעין, טהראן מורשית להעשיר אורניום רק לרמה של 3.67%, אך היא כבר העלתה אותה ל-20% בתגובה לסנקציות האמריקניות והפרישה של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מההסכם.

עוד בוואלה!

איראן לא תעצור את פרויקט הגרעין בגלל שישראל מדליפה מה עשו בחורינו, להיפך

לכתבה המלאה
תצלום לוויין של מתקן העשרת האורניום נתנז, אפריל 2021. רויטרס
בלב תכנית הגרעין של איראן. מתקן העשרת האורניום בנתנז/רויטרס

הלילה אמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי החלטתה של איראן להעשיר אורניום לרמה של 60% אינה "מועילה" לשיחות הגרעין. למרות זאת, הוסיף כי הוא מרוצה מכך שאיראן עדיין נוכחת בשיחות אלו.

"אנו שמחים שאיראן ממשיכה לנהל הדיונים העקיפים איתנו ועם שותפינו על התקדמות בנושא, ומה נדרש על מנת שנוכל לשוב להסכם הגרעין. זאת, ללא פשרות מצידנו שאנו פשוט לא מוכנים לעשות", הוסיף ביידן. כשנשאל האם מהלך זה של העשרת האורניום הוא ביטוי לחוסר רצינות מצד האיראנים בשיחות הגרעין, הוא השיב כי "השיחות בעיצומן. אני חושב שמוקדם לומר מה יהיו התוצאות שלהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully