וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר העיכוב: נתניהו אישר את בקשת ירדן לקבל תוספת לאספקת המים הקבועה

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 17:11

במשך כמה שבועות עיכב נתניהו באופן חריג את מתן האור הירוק להעברת תוספת המים לירדן על רקע המתיחות בין הצדדים, אך בעקבות המשבר האחרון בממלכה ובקשות אמריקניות החליט ראש הממשלה לאשר את הבקשה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר את בקשת ירדן לקבל מישראל תוספת לאספקת המים שהיא מעבירה לה מדי שנה בהתאם להסכמים בין הצדדים. גורם בכיר אמר כי נתניהו הנחה את רשות המים לפני כמה ימים לאשר את הבקשה. לדברי הגורם, ירדן תשלם לישראל על תוספת המים.

במשך כמה שבועות עיכב נתניהו באופן חריג את מתן האור הירוק להעברת תוספת המים לירדן על רקע המתיחות בין הצדדים, אך בעקבות המשבר האחרון בממלכה ובקשות אמריקניות החליט נתניהו לאשר את הבקשה.

נהריים, ירדן, 19 אוקטובר 2019. גונן שרון, עיבוד תמונה
נהר הירדן באזור נהריים/עיבוד תמונה, גונן שרון

היחסים בין ירדן לישראל שקעו לאחרונה למשבר חדש אחרי תקופה של שיפור איטי, וסוגיית אספקת המים היא מוקד מתיחות נוסף בין המדינות. במסגרת ההסכמים בין המדינות התחייבה ישראל לספק מים לירדן, ומדי שנה הירדנים מבקשים מישראל כמות מים נוספת מעבר למכסה השנתית - ובדרך כלל ישראל מסכימה מיד.

אלא שהשנה, כשוועדת המים המשותפת התכנסה לפני כמה שבועות והירדנים ביקשו לקבל תוספת מים, נמנע נתניהו נמנע מלהשיב בחיוב לבקשה. עמוס הראל דיווח ב"הארץ" כי זו הייתה דרכו של נתניהו לכך שירדן גרמה לביטול ביקורו באבו-דאבי לפני הבחירות.

בחודש שעבר ביקורו של יורש העצר הירדני בהר הבית בוטל ברגע האחרון בגלל התעקשות ישראלית שלא להיענות לבקשות הירדניות בנושא אבטחת הנסיך. הירדנים הגיבו בכך שלא אפשרו לנתניהו לטוס לאבו דאבי מרבת עמון. הסירוב הירדני הוביל לביטול הביקור שהיה אמור להיות גולת הכותרת של קמפיין הבחירות של נתניהו. בתגובה, ראש הממשלה הורה באותו יום על סגירת המרחב האווירי של ישראל בפני מטוסים ירדנים - אך חזר בו תוך זמן קצר.

עוד בוואלה!

ארה"ב עודדה את ישראל להיענות לבקשת ירדן לקבל אספקת מים נוספת

לכתבה המלאה
יום הצהרת האמונים של חברי הכנסת ה-24 במשכן |  6 באפריל 2021. ראובן קסטרו
עיכב באופן חריג את הסכמתו במשך כמה שבועות. נתניהו/ראובן קסטרו

בכיר אמריקני אמר כי לפני כשבועיים העלה שר החוץ הירדני איימן סאפאדי את נושא המים בשיחת טלפון עם סגן עוזר שר החוץ האמריקני לעניינים ישראלים-פלסטינים, האדי עמר. הנושא בשיחה בין שר החוץ האמריקני טוני בלינקן לבין שר החוץ גבי אשכנזי.

במהלך השיחה שיבח בלינקן את אשכנזי על פעילותו לשיפור היחסים עם ירדן מאז כניסתו לתפקיד. אשכנזי פגש שלוש פעמים את מקבילו הירדני והביא לחידוש פעילות הוועדות המשותפות לשתי המדינות. בכירים ישראלים ציינו כי במהלך השיחה שאל בלינקן את אשכנזי מדוע ישראל לא מאשרת את הבקשה הירדנית לתוספת מים. לדברי בכירים ישראלים הנושא עלה בעוד כמה שיחות של דיפלומטים אמריקנים עם עמיתיהם הישראלים בימים האחרונים. אשכנזי תומך בהעברת תוספת המים לירדן ואף שוחח על כך עם בכירים בלשכת ראש הממשלה. גם שר האנרגיה יובל שטייניץ ובכירים ברשות המים המליצו לנתניהו לאשר את הבקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully