וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז פרוץ המשבר: עבדאללה והנסיך חמזה הופיעו יחד בציבור

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 14:53

מלך ירדן ויורש העצר לשעבר הניחו זר על קבר החייל האלמוני, באירוע לציון מאה שנות עצמאותה של הממלכה. האירוע המשותף עשוי לבשר על תום המשבר חסר התקדים בארמון, שבוע לאחר שפרץ וטלטל את תדמיתה היציבה של ירדן

בווידאו: המלך עבדאללה תועד אחרי ניסיון ההפיכה בירדן/צילום: רויטרס

עבדאללה מלך ירדן ויורש העצר לשעבר הנסיך חמזה הופיעו היום (ראשון) יחד בציבור, לראשונה מאז פרוץ המשבר בארמון ביום שבת שעבר. המלך ואחיו למחצה הניחו זר על קבר החייל האלמוני, באירוע לציון מאה שנות עצמאותה של הממלכה, שבו השתתפו בני מלוכה נוספים.

חמזה הושם במעצר בית, אחרי שהואשם בשיתוף פעולה עם גורמים המעוניינים לקשור קשר נגד השלטונות. הוא הכחיש שהוא מעורב בקנוניה זרה, אך בביקורת חסרת תקדים האשים את הארמון בשחיתות ובניהול כושל.

עבדאללה, שזכה לתמיכת ארצות הברית ומדינות המערב, אמר בשבוע שעבר כי לקח על עצמו את הטיפול במשבר המשפחתי אחרי שחמזה הצהיר מחדש על נאמנותו אליו. עם זאת, העדרו של חמזה בן ה-41 מעין הציבור עוררה תהיות לגבי מצבו. האירוע המשותף היום עשוי לבשר על תום המשבר חסר התקדים בארמון, שבוע לאחר שפרץ וטלטל את תדמיתה היציבה של ירדן.

מלך ירדן עבדאללה, הנסיך חמזה ויורש העצר חוסיין באירוע לציון מאה שנות עצמאות הממלכה בקבר החייל האלמוני, 11 באפריל 2021. צילום מסך מהטלוויזיה הירדנית, אתר רשמי
המלך עבדאללה, הנסיך חמזה ויורש העצר חוסיין בקבר החייל האלמוני, היום/אתר רשמי, צילום מסך מהטלוויזיה הירדנית

ירדן רמזה למעורבות גורמים זרים, אך לא נקבה במי מדובר. בנוסף לחמזה נעצרו בין 14 ל-16 גורמים רשמיים, בהם באסם עוודאללה, שר האוצר לשעבר של ירדן המשמש יועץ ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. ריאד מיהרה להתייצב לצד עבדאללה, בניסיון להתנער מכל רמז למעורבותה במשבר, ושלחה אף שר החוץ שלה לביקור בעמאן בשבוע שעבר.

המשבר הנוכחי בירדן הוא החמור ביותר מאז עלה עבדאללה לשלטון לאחר מות אביו חוסיין ב-1999. חמזה נדחק לשוליים בשנים האחרונות, אחרי שהוזז מתפקיד יורש העצר ב-2004, לטובת בנו הבכור של עבדאללה, חוסיין.

המלך זכה בשבוע שעבר לשיחה מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לראשונה מאז כניסתו לבית הלבן בינואר. ירדן היא בעלת ברית חשובה של ארצות הברית במלחמה בטרור באזור, ושכנותה לסוריה, עיראק, ישראל והגדה המערבית הופכת אותה לבעלת חשיבות אסטרטגית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully