וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים ישראלים: נתניהו הורה על דעת עצמו לסגור את השמיים לטיסות מירדן

14.3.2021 / 16:00

לפי שני בכירים שמעורים בנושא, ראש הממשלה ביקש מהשרה רגב לסגור את השמיים כשנודע לו על הניסיון למנוע את ביקורו באיחוד האמירויות. רשות התעופה האזרחית התנגדה להוראה שעומדת בניגוד להסכם השלום בין המדינות וניסתה לעכב אותה, ושעתיים לאחר מכן היא בוטלה

בווידאו: רה"מ מבהיר כי יישר את ההדורים עם ירדן והוא יבקר בירדן/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לסגור את המרחב האווירי הישראלי בפני טיסות מירדן כשלא אפשרה לו לטוס משטחה לאיחוד האמירויות - כך אמרו היום (ראשון) שני בכירים ישראלים שמעורים בנושא לוואלה!. לדבריהם, ביום חמישי ביקש נתניהו משרת התחבורה מירי רגב להעביר את ההוראה, שמהווה הפרה של הסכם השלום בין המדינות. ההנחיה פורסמה לראשונה על ידי בן כספית.

הבכירים הישראלים ציינו כי רשות התעופה האזרחית התנגדה בתוקף להנחיה שהגיעה מלשכת נתניהו ומלשכת שרת התחבורה, וניסו לעכב ככל האפשר את ביצועה. שעתיים אחרי שניתנה ההנחיה היא בוטלה. הבכירים הישראלים ציינו כי בזמן בו ההנחיה הייתה בתוקף לא היה אף מטוס ירדני שתוכנן לעבור במרחב האווירי הישראלי ולכן לא היה צורך ליישם את ההנחיה בפועל, דבר שהיה עלול להסלים עוד יותר את המשבר מול ירדן.

הם הדגישו כי נתניהו קיבל את ההחלטה על סגירת המרחב האווירי בפני טיסות מירדן על דעת עצמו בלי לקיים כל התייעצות עם שר החוץ גבי אשכנזי, שר הביטחון בני גנץ או עם הקבינט המדיני-ביטחוני.

ראש הממשלה נתניהו ביקר בנתב"ג, 17 באוגוסט 2020. פול, אתר רשמי
הורה לסגור את השמיים. נתניהו/אתר רשמי, פול

טיסת נתניהו לאיחוד האמירויות שתוכננה להתקיים ביום חמישי בבוקר הייתה חריגה. מי שקיבל את האחריות על ארגון הטיסה היה ראש המוסד יוסי כהן, במקום רשות התעופה האזרחית שמתאמת טיסות מסוג זה. הסיבה ככל הנראה הייתה רצונו של נתניהו לשמור על חשאיות, על אף שהמוסד אינו מנוסה בתיאומים מהסוג הזה.

לפי גורם שמעורה בפרטים ראש המוסד ביקש מהמארחים האמירתים לשלוח מטוס שלהם לרבת עמון ולאסוף את נתניהו משם. נתניהו היה אמור להגיע במסוק לרבת עמון, לעלות על המטוס האמירתי ולטוס איתו לאבו דאבי. העובדה שנתניהו היה אמור להמריא מרבת עמון אפשרה לירדנים למנוע את טיסתו, בלי לסגור את המרחב האווירי שלהם ובלי להפר את הסכם השלום.

נתניהו שקל לטוס בכל זאת ולעקוף את ירדן מדרום דרך סעודיה, אלא שהדבר לא התאפשר מסיבות ביטחוניות. הוא אמר בראיון לחדשות 13 במוצאי שבת כי בשל ירי טילים מתימן בימים האחרונים לא ניתן היה להשתמש בנתיב טיסה דרך סעודיה. כשישראל פנתה לירדן כדי שתאפשר למטוס ישראלי לעבור במרחב האווירי שלה בדרך לאמירויות היא קיבלה את האישור המיוחל, אלא שזה כבר היה מאוחר מדי ונתניהו החליט לבטל את הנסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully