וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן נגד נתניהו: גורם לביטול ביקור באל-אקצא ואז רוצה לטוס, זה לא רציני

עודכן לאחרונה: 12.3.2021 / 21:57

שר החוץ הירדני, איימן א-ספדי, מתח ביקורת חריפה נגד רה"מ, והודה לראשונה כי ירדן מנעה את ביקורו באיחוד האמירויות לאחר שלדבריו ישראל הערימה קשיים על ביקורו של יורש העצר בהר הבית. "הפר הסכם ויצר תנאים שלא אפשרו לביקור להתקיים במועד הקדוש למוסלמים", האשים

בווידאו: רה"מ מבהיר כי יישר את ההדורים עם ירדן והוא יבקר בירדן/צילום: לע"מ

שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, תקף בחריפות הערב (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, והודה לראשונה כי ארצו הערימה קשיים באופן שמנע את ביקורו באיחוד האמירויות במהלך השבוע. יום לאחר שעמאן עכבה את אישור נתיב הטיסה של נתניהו באופן שהוביל לביטול הטיסה, אישר השר בריאיון ב-CNN את דברי נתניהו לפיהם הדבר נבע בשל התנאים שהציבה ישראל לביקור יורש העצר הירדני בהר הבית, באופן שהוביל לביטול הביקור.

"אתה (נתניהו) מפר הסכם עם ירדן ומפריע לביקור דתי של יורש העצר במסגד אל-אקצא", טען השר. "אתה יוצר תנאים שלא מאפשרים לביקור להתקיים ביום קדוש למוסלמים, ואז אתה מצפה לבוא לירדן ולטוס מירדן? זה לא רציני".

שר החוץ של ירדן, איימן אל- ספדי, 3 בפברואר 2021. רויטרס
"לא רציני". איימן א-ספדי/רויטרס

שר החוץ הסביר את השתלשלות האירועים. "יורש העצר רצה להתפלל באל אקצא לרגל הלילה הקדוש למוסלמים (אל-אסראא' ואל-מעראג') זה היה ביקור דתי וכלל תפילה באל-אקצא וביקור בכנסיות ובירושלים", ציין. ביצענו תיאומים עם ישראל בנוגע להגעה למקום. ברגע האחרון הם הפרו את ההתחייבויות ואף הפרו את זכות התפילה. אנחנו מאוד כועסים על כך. אנחנו לא מבינים כיצד זה קרה ולא מוכנים לקבל זאת".

אתמול אמר נתניהו כי יישר את ההדורים עם ירדן, זאת לאחר שדחה בפעם הרביעית את ביקורו באיחוד האמירויות. "לצערי הביקור באמירויות לא התאפשר בגלל אי הבנה וקשיים בתיאום של הטיסות שלנו שנבע מאירוע שקרה אתמול בהר הבית", אמר נתניהו, במסגרת מסיבת עיתונאים שקיים עם ראשי הממשלה של צ'כיה והונגריה, אנדריי באביש וויקטור אורבן. "יישרנו את ההדורים עם ירדן. אנחנו יכולים לטוס, אני יכול לטוס מעל שמי ירדן ועד שהושג התיאום הזה, הביקור לא התאפשר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש וראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן במהלך הצהרות לתקשורת 11 במרץ  2021. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"ההדורים יושרו". נתניהו, אתמול/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

מנגד, א-ספדי אמר אתמול ביחס לאותו ביקור כי ישראל לא עמדה בסיכומים וניסתה ברגע האחרון לכפות סידורי אבטחה שונים שהיו מגבילים את המתפללים בהר הבית ולכן הביקור בוטל. לחילופי הדברים קדמה טענה של בכיר ישראלי לפיה הסיבה לביטול הוא אשפוזה של רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. במהלך הלילה היא פונתה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, לאחר שחשה ברע. במהלך בדיקות התברר כי היא סובלת מדלקת בתוספתן.


במהלך הביקור באמירויות, שהיה צפוי להתקיים לראשונה מאז נחתם הסכם הנורמליזציה, נתניהו תכנן להיפגש עם יורש העצר מוחמד בן-זאיד. הביקור, שנועד להתרחש כ-12 יום לפני הבחירות, צפוי היה להיות אירוע מרכזי ביותר בקמפיין שלו. עם ההודעה על הביטול, ציין נתניהו כי שוחח עם בן זאיד. "סיכמנו על שלושה דברים: אחד, שיהיה לנו ביקור נוסף בקרוב מאוד. שנית, נקדם את הדרכון הירוק בין ישראל והאמירויות. שלישית, ואלה חדשות חשובות מאוד לאזרחי ישראל, כוונה של איחוד האמירויות באמצעים שונים להשקיע במדינת ישראל סכום עתק של 10 מיליארד דולר, זה כמעט 40 מיליארד שקלים בפרויקטים שונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully