וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השלישית: אשכנזי נועד עם מקבילו הירדני בגשר אלנבי

2.3.2021 / 14:29

שר החוץ נפגש עם איימאן א-ספדי והשניים דנו ביחסים בין המדינות ובסוגיה הפלסטינית. משרד החוץ הירדני מסר כי השר אמר לאשכנזי כי יש לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות, קווי '67 ומזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית

שר החוץ, גבי אשכנזי במהלך הצהרה לתקשורת לצד מקיבלו הגרמני הייקו מאס במשרד החוץ בירושלים 10 ביוני 2020. משרד החוץ, אתר רשמי
פגישה שלישית עם מקבילו הירדני. אשכנזי/אתר רשמי, משרד החוץ

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום (שלישי) בגשר אלנבי עם שר החוץ של ירדן איימאן א-ספדי. זו הפגישה השלישית בין אשכנזי לעמיתו הירדני מאז הקמת הממשלה. הפגישה עסקה ביחסים בין המדינות ובסוגיה הפלסטינית. גורמים שהיו בגשר אלנבי אמרו כי שיירתו של אשכנזי הגיעה בשעות הבוקר המאוחרות ושהתה שם כמה שעות.

משרד החוץ הירדני מסר כי א-ספדי אמר לאשכנזי כי יש לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות, קווי 1967 ומזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית. "אין אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות", אמר א-ספדי לאשכנזי. השניים דנו במצב באזור ובכניסת ממשל ביידן לתפקידו.

שר החוץ הירדני אמר למקבילו כי אחרי חידוש התיאום הביטחוני והאזרחי בין ישראל לרשות הפלסטינית יש לחדש גם את המו"מ המדיני. עוד הוסיף כי הסכמי השלום בין ישראל לבין מדינות ערב אינם תחליף לשלום עם הפלסטינים.

מאז כניסתו לתפקיד פעל אשכנזי להוצאת היחסים עם ירדן מהקיפאון בו היו בשנים האחרונות. הורדת תכנית הסיפוח בגדה המערבית מסדר היום סייעה להפשיר מעט את היחסים עם ירדן. א-ספדי אישר בריאיון לטלוויזיה הירדנית כי שיתוף הפעולה בין המדינות התחדש סביב סוגיות כמו מים, ייצוא מירדן לגדה המערבית והפעילות בגשר אלנבי.

שר החוץ של ירדן, איימן אל- ספדי, 3 בפברואר 2021. רויטרס
היחסים הופשרו מעט. א-ספדי/רויטרס

הפגישה של השניים נערכה לאחר ביקורת שהשמיע שר הביטחון בני גנץ שלדבריו היחסים עם ירדן נפגעו בגלל התנהלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "הוא דמות לא רצויה בירדן והנוכחות שלו מפריעה לקידום היחסים", אמר גנץ ביום שישי. "היחסים יכלו להיות טובים פי אלף. אני מאמין שאפשר להגיע לעשרות שיתופי פעולה ופרויקטים אזרחיים שיקדמו מאוד את היחסים".

ביום ראשון פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי גנץ נפגש לאחרונה עם המלך עבדאללה בארמונו בעמאן.

עוד בוואלה!

שגריר האמירויות הראשון בישראל הגיש את כתב האמנה לנשיא

לכתבה המלאה

התחממות ביחסים עם עומאן

בתוך כך, אשכנזי שוחח אתמול בטלפון עם שר החוץ של עומאן באדר בוסעידי. בכירים ישראלים אומרים כי העובדה שהעומאנים הסכימו לפרסם את דבר קיום השיחה בפומבי מצביע גם על הרצון שלהם לשדר התחממות ביחסים עם ישראל.

אשכנזי דן עם עמיתו העומאני על היחסים בין ישראל למדינות ערב, על המצב ברשות הפלסטינית לקראת הבחירות האפשריות שם בחודש מאי וכן על הסוגיה האיראנית. אשכנזי אמר לבוסעידי כי ההתקפה על ספינה בבעלות ישראלית במפרץ עומאן היא הוכחה לתוקפנות האיראנית שמערערת את היציבות הביטחונית באזור.

אשכנזי גם שוחח אתמול עם שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות עבדאללה בן-זאיד, על רקע הגעתו של השגריר הראשון של איחוד האמירויות לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully