וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שנקשר לדרמה בירדן: הצעתי סיוע לנסיך חמזה, לא שירתתי במוסד מעולם

4.4.2021 / 22:15

פרסום ראשון: רועי שפושניק, המיודד עם יורש העצר לשעבר של ירדן, הציע לרעייתו לשלוח מטוס לקחת את משפחתה להתארח בביתו בגרמניה. עם זאת, הוא הכחיש את הדיווחים לפיהם עבד עבור סוכנות הביון הישראלית. שפושניק שימש בעבר יועץ של אולמרט ועבד בחברת ביטחון אמריקנית

בווידאו: סגן ראש ממשלת ירדן מתייחס לפרשת הנסיך חמזה/צילום: רויטרס

רועי שפושניק, ישראלי לשעבר בן 41 המתגורר באירופה, הודה הערב (ראשון) כי הציע סיוע לנסיך ירדן חמזה בן חוסיין ולרעייתו בסמה בני אחמד בעקבות הסערה בממלכה בשל סיכול ניסיון ההפיכה נגד המלך עבדאללה. עם זאת, שפושניק הכחיש כי שירת במוסד - בהמשך לדיווח כי איש סוכנות הביון הישראלית לשעבר יצר קשר עם אשתו של הנסיך והציע לארגן מטוס שיפנה אותה ואת משפחתה מהממלכה.

"רועי שפושניק הוא חבר אישי קרוב של הנסיך חמזה", נמסר מטעמו. "במהלך סוף השבוע, סיפר הנסיך חמזה לרועי על המתרחש בממלכה ומר שפושניק הציע לנסיך לשלוח את רעייתו וילדיו להתארח בביתו".

עוד נמסר כי "למר שפושניק אין ידיעה כלשהי הקשורה לאירועים המוזכרים בירדן, לגורמים הקשורים בהם או כל ידיעה אישית אחרת. ההצעה, שהוגשה לנסיך חמזה, נעשתה על בסיס קשרי ידידות וחברות איתנים בין המשפחות ומתוך רצון להקל על הנסיכה וילדיהם בשעה קשה זו".

רועי שפושניק. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"הציע לנסיך לשלוח את רעייתו וילדיו להתארח בביתו". שפושניק/מערכת וואלה!, אתר רשמי

שפושניק היה בעבר פעיל פוליטי במפלגת קדימה ושימש כעוזרו של של אוריאל רייכמן במהלך מערכת הבחירות של 2006. לאחר מכן שימש כיועץ ראש הממשלה אהוד אולמרט לענייני הנגב והגליל. הוא עבד בעבר בחברת שירותי ביטחון אמריקנית בבעלותו של איש הצללים אריק פרינס.

לאחר מכן הקים חברה משל עצמו שסיפקה שירותי לוגיסטיקה לממשלת ארצות הברית ולממשלות נוספות בעולם. במסגרת זו הוא סיפק שירותים גם לחברה של פרינס כאשר זו עסקה באימון חיילים עיראקי בירדן.

במסגרת אחד מביקוריו בירדן חבר משותף הכיר בינו לבין הנסיך חמזה. הקשר הפך לחברות אישית קרובה כולל בין המשפחות. בשבת בבוקר שלח הנסיך חמזה לשפושניק הודעה ובה עדכן אותו לגבי ההתרחשויות. שפושניק יצר קשר עם אשתו של הנסיך והציע לשלוח מטוס לקחת אותה ואת ילדיה לגרמניה להתארח בביתו עד יעבור זעם. מיד לאחר מכן נותק הקשר בינו לבין הנסיך ורעייתו כאשר מנגנוני הביטחון הירדניים ניתקו להם את הגישה לאמצעי תקשורת או לרשת האינטרנט.

נסיך ירדן חמזה בן חוסיין ואשתו בסמה. מתוך אינסטגרם, אתר רשמי
ידיד של בני הזוג. בני אחמד והנסיך חמזה/אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

ממשלת ירדן האשימה כי מקורבי יורש העצר לשעבר היו בקשרים עם "גורמים זרים" לצורך ביצוע ניסיון ההפיכה נגד המלך עבדאללה. מסיבת העיתונאים שכינס היום שר החוץ הירדני איימןספדי נועדה להשיב לגרסתו של הנסיך חמזה, שטען בסרטון שהעביר אתמול עורך דינו לרשת BBC כי מעצרו הוא חלק מניסיון להשתיק את מבקרי הארמון ואת הביקורת שלו על השחיתות בממשלת ירדן.

בסרטון יורש העצר לשעבר אישר כי הוא אכן במעצר בית. הנסיך הכחיש כי פעל לא כשורה או היה מעורב בקשר כלשהו נגד השלטונות. "קיבלתי ביקור ממפקד המטה הכללי של הכוחות המזוינים של ירדן", אמר חמזה בסרטון, שבו דיבר באנגלית. "הוא הודיע לי שאני לא מורשה לצאת, לתקשר עם אנשים או להיפגש עמם משום שבפגישות שהייתי נוכח - או לידיעות ברשתות החברתיות הקשורות לביקורים שעשיתי - הייתה ביקורת כלפי הממשלה או המלך".

המלכה נור, שהייתה אשתו הרביעית של חוסיין וטיפחה את בנה חמזה כמלך הבא לאחר עבדאללה, הביעה בו תמיכה. המלכה אמרה כי היא "מתפללת שהאמת והצדק ינצחו עבור כל הקורבנות החפים מפשע של ההכפשה הזדונית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully