וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת ירדן: מקורבי הנסיך חמזה היו בקשרים עם "גורמים זרים" לביצוע ההפיכה

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 19:31

סגן רה"מ הירדני אמר שכוחות הביטחון עקבו תקופה ארוכה אחר פעילות יורש העצר לשעבר. עוד נמסר כי סוכנות ביון זרה יצרה קשר עם אשתו של הנסיך, כדי להבטיח בפניה שמטוס יסייע להם לעזוב את הממלכה. דבריו נועדו להשיב לגרסת חמזה, שטען כי מעצרו הוא חלק מניסיון השתקה

בווידאו: סגן ראש ממשלת ירדן מתייחס לפרשת הנסיך חמזה/צילום: רויטרס

ממשלת ירדן האשימה היום (ראשון) כי מקורביו של יורש העצר לשעבר הנסיך חמזה בן חוסיין היו בקשרים עם "גורמים זרים" לצורך ביצוע ניסיון ההפיכה נגד המלך עבדאללה. במסיבת עיתונאים על רקע גל המעצרים בממלכה, אמר סגן ראש הממשלה הירדני, איימן ספדי, כי "כוחות הביטחון עקבו במשך תקופה ארוכה אחרי פעולות של הנסיך חמזה, באסם עוודאללה וחסן בן זיד ששמו לעצמם למטרה לפגוע בביטחון וביציבות הממלכה".

לטענת ספדי, המשמש גם כשר החוץ הירדני, גורמים בסביבתו של הנסיך "עמדו בקשר עם גורמים שמכנים את עצמם כ'אופוזיציה חיצונית', כדי לגייס אותם לפעולות נגד הממלכה במטרה לפגוע ביציבות". ספדי ציין כי במסגרת החקירה, התגלו שיחות והתכתבויות של הנסיך ומקורביו עם הגורמים לגבי העיתוי הטוב יותר לנקוט פעולות לערעור היציבות בירדן.

יורש העצר של ירדן הנסיך חמזה ואמו המלכה נור במהלך טקס חתונתנו בעמאן, 27 במאי 2004. AP
לפי סגן ראש הממשלה, מקורביו של חמזה היו בקשרים עם "גורמים זרים". יורש העצר לשעבר ואמו המלכה נור/AP

מסיבת העיתונאים הרשמית של שר החוץ הירדני נועדה להשיב לגרסתו של הנסיך חמזה, שטען בסרטון שהעביר אתמול עורך דינו לרשת BBC כי מעצרו הוא חלק מניסיון להשתיק את מבקרי הארמון ואת הביקורת שלו על השחיתות בממשלת ירדן. עוד מסר ספדי כי הנסיך ניסה להסית גורמים שונים בממלכה נגד המלך, ותיאם את פעולותיו עם עוודאללה, שר האוצר לשעבר, שהיה מקורב מאוד למלך.

שר החוץ הירדני לא הסכים לחשוף אילו מדינות זרות נחשדות כמעורבות בתכנון ההפיכה. "היה ברור שהם עברו מתכנונים לפעולה", אמר ספדי, שהוסיף כי כ-16-14 אנשים נוספים הוכנסו למעצר, בנוסף לשני הבכירים שעל מעצרם כבר דווח.

לדברי ספדי, מנגנוני הביטחון בממלכה עדכנו את המלך עבדאללה וביקשו את אישורו לנקוט בפעולה נגד הנסיך, לאחר שהחקירה הראשונית העלתה כי הפעולות של חמזה ומקורביו עולות לכדי פגיעה בביטחון המדינה. לטענת ספדי, הנסיך התבקש "להפסיק את כל הפעילויות והתנועות המאיימות על ירדן ועל יציבותה", אך הוא סירב.

עוד מסר ספדי כי סוכנות ביון זרה יצרה קשר עם אשתו של הנסיך חמזה, כדי להבטיח בפניה כי מטוס יסייע לה ולנסיך לעזוב את הממלכה. ספדי ציין גם כי "השתלטנו לחלוטין על המצב. ביטחון ירדן יציב".

המלך עבדאללה הירדני במהלך השתתפותו בפרלמנט האירופי בשטרסבורג 15 בינואר 2020. רויטרס
"ביטחון ירדן יציב". המלך עבדאללה/רויטרס

צבא ירדן הכחיש אתמול הנסיך נמצא במעצר בית, אך הבהיר כי התבקש להימנע מכל פעילות ותנועות המנוצלות לפגיעה בביטחון הממלכה. בסרטון שהפיצו לאחר מכן עורכי דינו, יורש העצר לשעבר אישר כי הוא אכן במעצר הבית.

הנסיך הכחיש כי פעל לא כשורה או היה מעורב בקשר כלשהו נגד השלטונות. "קיבלתי ביקור ממפקד המטה הכללי של הכוחות המזוינים של ירדן", אמר חמזה בסרטון, שבו דיבר באנגלית. "הוא הודיע לי שאני לא מורשה לצאת, לתקשר עם אנשים או להיפגש עמם משום שבפגישות שהייתי נוכח - או לידיעות ברשתות החברתיות הקשורות לביקורים שעשיתי - הייתה ביקורת כלפי הממשלה או המלך".

המלכה נור, שהייתה אשתו הרביעית של חוסיין וטיפחה את בנה חמזה כמלך הבא לאחר עבדאללה, הביעה בו תמיכה. המלכה אמרה כי היא "מתפללת שהאמת והצדק ינצחו עבור כל הקורבנות החפים מפשע של ההכפשה הזדונית הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully