וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן עצרה את יורש העצר לשעבר ובכירים אחרים בחשד לתכנון הפיכה

עודכן לאחרונה: 4.4.2021 / 9:48

לפי דיווחים, הנסיך חמזה בן חוסיין נחקר בחשד למעורבותו במזימה נגד אחיו החורג. 20 בני אדם נוספים נעצרו בחשד לאיום על יציבות הממלכה, בהם בכיר נוסף במשפחת המלוכה. רמטכ"ל הממלכה: "החקירה נמשכת ונפרסם את מסקנותיה במלואן". בירדן העבירו מסר לישראל: "המצב בשליטה"

מלך ירדן, עבדאללה במהלך פגישה בנושא התמודדות עם נגיף הקורונה בארמונו בעמאן 16 במרץ 2020. רויטרס
גל מעצרים בממלכה. המלך עבדאללה/רויטרס

יורש העצר לשעבר של ירדן הנסיך חמזה בן חוסיין מוחזק במעצר בית בחשד לניסיון הפיכה נגד המלך עבדאללה. לפי דיווח בוושינגטון פוסט, 20 בכירים נעצרו בחשד לאיום על יציבות הממלכה, בהם ראש לשכתו של יורש העצר לשעבר וראש לשכת המלך לשעבר.

תחילה דווח כי הנסיך חמזה נעצר, אך בירדן הכחישו שיורש העצר לשעבר נעצר או נמצא במעצר בית. הרמטכ"ל הירדני אישר כי מתנהלת חקירה בנושא, וציין כי הנסיך חמזה התבקש להימנע מכל פעילות ותנועות המנוצלות לפגיעה בביטחון הממלכה. לפי ההודעה, החקירות נמשכות ותוצאותיהן יפורסמו בשקיפות מלאה. עוד הוסיף כי כל הפעולות שבוצעו היו במסגרת החוק.

חמזה, אחיו החורג של המלך עבדאללה ובנם של המלכה נור והמלך חוסיין, היה יורש העצר של ירדן במשך ארבע שנים עד 2004. אז, עבדאללה הציב במקומו את בנו הבכור חוסיין, שטיפוחו כמלך העתידי הואץ בשנים האחרונות.

הנסיך חמזה, אחיו של מלך ירדן עבדאללה, בעמאן, 9 בספטמבר 2015. רויטרס
סערה בממלכה. הנסיך חמזה, אחיו של מלך ירדן עבדאללה בעמאן/רויטרס

לפי דיווח בוושינגטון פוסט, הנסיך נחקר לאחר שנחשד שתכנן מזימה לבצע הפיכה, ובאירוע מעורב לפחות עוד בכיר נוסף במשפחת המלוכה וגורמים במנגנוני הביטחון בירדן. גורם מודיעיני בכיר באזור אמר לעיתון כי צפויים מעצרים נוספים. לאחרונה נפגש הנסיך עם מנהיגי השבטים, שבקרבם הוא זוכה לתמיכה מסוימת.

ירדן העבירה בשעות האחרונות מסר לישראל ולפיו לאחר גל המעצרים "המצב בשליטה" ואין סכנה ליציבות הממלכה. בכירים ישראלים אמרו כי המסר הועבר מגורמי ביטחון ירדנים לעמיתיהם בישראל.

עוד בוואלה!

ירדן: תנועת "האחים המוסלמים" פורקה על ידי בית המשפט

לכתבה המלאה

אחרי הדיווחים, ארצות הברית הביעה תמיכה במלך עבדאללה. בהודעת מחלקת המדינה נמסר כי הוא "שותף בכיר" של וושינגטון ושהיא מעניקה לו תמיכה מלאה.

גם ערב הסעודית, מצרים, בחריין והרשות הפלסטינית מסרו שהן עומדת לצדו של מלך ירדן.

ב-2018 היו רחשים דומים בארמון, ועבדאללה הדיח כמה מבכירי משפחת המלוכה על רקע שמועות של בחישה של יורש העצר של ערב הסעודית נגדו. ירדן מצויה בעיצומה של התפרצות קשה של מגיפת הקורונה, ולאחר מחדל בבית חולים שבו לפחות שישה חולים מתו ממחסור בחמצן, ​פרצו כמה הפגנות נגד השלטונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully