וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט נתניהו יתחדש בשני: רה"מ יבקש פטור מדיונים בהם יעיד מנכ"ל וואלה! לשעבר

עודכן לאחרונה: 31.3.2021 / 21:23

פרקליטיו של ראש הממשלה הודיעו כי יבקשו לפטור אותו מנוכחות בדיונים של שלב ההוכחות בהם יעיד אילן ישועה, בטענה כי לא היה ביניהם קשר ישיר. "נוכחותו אינה תורמת לדיון בשום צורה, זו בקשה מקובלת בתיקים בהיקפים דומים", מסרו. מדובר בשבועות הראשונים של שלב ההוכחות

בווידאו: סיכום משדר וואלה! NEWS על משפט נתניהו מה-08.02.2021/צילום: קונקט, רוני כנפו, שי מכלוף ורויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון לבקש פטור מהתייצבות לדיוני ההוכחות במשפטו בהם יעיד אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! לשעבר - כך הודיעו היום (רביעי) פרקליטיו של ראש הממשלה. מדובר בשבועות הראשונים של שלב ההוכחות במשפט, שיחל ביום שני הקרוב.

פרקליטיו של נתניהו מסרו כי "כיוון שלראש הממשלה לא היה קשר עם אילן ישועה, וממילא נוכחותו אינה תורמת לדיון בשום צורה, פרקליטי ראש הממשלה יבקשו לפטור אותו מהשתתפות בחקירותיו של ישועה. זו בקשה מקובלת בתיקים בהיקפים דומים".

רה"מ נתניהו, בפתח דיון במשפטו בבית המשפט המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מתכוון לבקש פטור מהתייצבות לדיוני ההוכחות בהם יעיד אילן ישועה. נתניהו בבית המשפט, בפברואר/ראובן קסטרו

בפברואר קבע בית המשפט המחוזי בירושלים כי דיוני ההוכחות בתיקי ראש הממשלה יחלו ב-5 באפריל. העדים יישמעו שלוש פעמים בשבוע מהשעה 09:00 ועד 15:30. השופטים דחו אז את בקשת נתניהו לביטול כתב האישום בתיקים 1000 ו-4000, אך קבעו כי נפל פגם בהתנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

כמו כן, נדחו הבקשות שהגישו סנגורי ראש הממשלה לפסילת ראיות שהושגו, כביכול, טרם מתן אישורו של מנדלבליט לפתיחה בחקירה. השופטים ציינו כי אין הצדקה לפסול ראיות בשלב זה, שכן הדבר נעשה בדרך כלל לאחר שלב ההוכחות, והם לא מצאו הצדקה לחרוג מכך.

במה נאשם נתניהו?

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully