וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה צעירים מהגליל נאשמים באונס בת 16 עם צרכים מיוחדים

עודכן לאחרונה: 29.3.2021 / 22:58

על פי כתב האישום, אחד המעורבים יצר קשר עם הנערה דרך משחק רשת, אסף אותה מביתה לחורשה באזור כרמיאל וזימן למקום עוד ארבעה צעירים, שחלקם מרצים איתו עבודות שירות. הקצין האחראי על החקירה: "אנחנו קוראים לפרשה 'בני עוולה'. זה מזעזע ברמות הכי קשות"

בווידאו: קצין משטרה מתייחס לאונס הקבוצתי של בת 16 עם צרכים מיוחדים/צילום: שלומי גבאי ודוברות המשטרה

כתב אישום הוגש היום (שני) בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד רשאד נאסר בן 27, מוחמד נאסר בן 23, תאמר נאסר בן 32, עודי נאסר בן 27, ומאהר בדראן בן 23 מהגליל, בגין אונס קבוצתי של בת 16 בעלת צרכים מיוחדים. מדובר בבני משפחה מכפר ראמה, שלושה אחים ובן דוד, וחברם, תושב כפר בענה. במשטרה אומרים כי חלקם כבר הודה, הביע חרטה והפליל, בעוד מעורבים אחרים מכחישים את המיוחס להם.

האירוע התרחש ביום ה-3 במרץ. עד אותו יום לא הייתה כל היכרות בין הנערה לבין העבריינים, שחלקם מרצים מאסרים בעבודות שירות בגין הרשעות בעבירות נשק ואלימות. היא שיחקה אותו יום במשחק המלחמה הפופולרי ברשת, המכונה פָּאבְּגִ'י (PlayerUnknown's Battlegrounds) ושבמסגרתו משוחחים השחקנים זה עם זה.

לרוע מזלה, צעיר דובר עברית העביר את פרטיה לחברו דובר הערבית המרצה עמו עבודות שירות, כדי שיסייע בתרגום דבריה. זה נחשד כי פיתה אותה, ואחר כך חג שעה ארוכה סביב בית מגוריה ברכבו עד שאיתר היכן היא מתגוררת, פרט שבשל מוגבלותה התקשתה להסביר. בסביבות 14:00 היא עלתה על רכבו. "הוא אסף אותה, לקח אותה לחורשה וזימן עוד ארבעה שחלקם עושים אתו עבודות שירות", אומרים במשטרה. הוא מכחיש את המיוחס לו.

ניידת משטרה. ראובן קסטרו
צוות חקירה מיוחד הוקם כדי לפענח את הפרשה. ניידת משטרה/ראובן קסטרו

בני משפחתה, שהבחינו כי היא נעדרת, הודיעו על כך לתחנת המשטרה המקומית. במשטרה אומרים כי חקירה נפתחה לאלתר, מצלמות אבטחה נתפסו ולמעשה כבר אז הבינו כי נאספה ברכב. אלא שבסביבות 18:30, כארבע שעות אחרי שיצאה את הבית ולפני שהמשטרה הצליחה לאתר אותה, היא כבר חזרה חבולה ועם כתמי דם המעידים על כי משהו נורא התרחש. במשטרה אומרים כי למרות הודעת המשפחה על שובה וכי "הכול בסדר", הייתה זו התעקשותו של החוקר האחראי שהביאה לתפנית בחקירה. הוא התעקש שיביאו אותה על פי הנוהל למעין "סגירת מעגל", לתחקר ולבדוק היכן הייתה בזמן היעדרותה.

הנערה מאובחנת כלוקה בפיגור שכלי, ומלווה על ידי רשויות הרווחה במקום מגוריה. במשטרה אומרים שהחוקר זיהה שמדובר בנערה עם פיגור על פי התשובות שלה, מהן הוא הבין שעברה פגיעה מינית. "היא סיפרה בפשטות ולא מבינה מה חוותה", אומרים במשטרה, "החוקר הודיע לפיקוד התחנה ועם האינדיקציה הזו זומנה חוקרת מיוחדת לילדים של משרד העבודה שגבתה ממנה עדות ראשונית ממנה עלה שמדובר באונס קבוצתי, והבנו שאירע באזור ראמה, ותחנת כרמיאל נכנסה לתמונה".

עוד בוואלה!

אחרי הביקורת הציבורית: ירין שרף יואשם באונס הנערה במלונית הקורונה

לכתבה המלאה

הנערה נשלחה לבית חולים לבדיקה רפואית ייעודית לנפגעות אונס. מפקד מרחב גליל הקים צוות חקירה מיוחד (צח"מ) לפענוח הפרשייה, שכלל חוקרים מתחנת כרמיאל ואת חוקרת הילדים. במהלך החקירה הצביעה הנערה על רכב נטוש בחורשה ליד ראמה, שם נאנסה על ידי חבורת הגברים, רובם בעלי עבר פלילי.

היכל המשפט בחיפה, 2016. ללא, אתר רשמי
פרקליטות מחוז חיפה תבקש את הארכת מעצרם של הנאשמים. בית המשפט המחוזי בחיפה/אתר רשמי, ללא

"זה נוגע בכולנו במקומות הכי רגישים"

"זה מזעזע ברמות הכי קשות", סיפר רפ"ק יהודה אלחיאני, קצין אח"מ בתחנת כרמיאל, "לילדים שלי הפסקתי את משחקי הרשת, מהפחדים. כמה שלא תשמור עליהם אתה לא יודע מאיפה אותו שטן ימצא דרך אליהם. זה נוגע בכולנו במקומות הכי רגישים, בילדים, כי כולנו הורים לילדים. לחוקרים הודעתי מיד בתחילת החקירה: 'זה תיק לא רק לכתב אישום, זו פשוט מצווה. אנחנו קוראים לתיק הפרשייה הזו 'בני עוולה'".

"אתה חייב לשמור על המקצועיות, להיות ממוקד חקירה, לא לעבוד עם רגש ולנסות לנטרל את זה, אבל להגיד שזה לא נוגע לך זה יהיה שקר", הוסיף הקצין, "לפחות הצלחנו לעשות את העבודה שלנו ולשים את הידיים שלנו על אותם בני עוולה".

במקביל להגשת כתב האישום ביקשה פרקליטות מחוז חיפה את הארכת מעצרם של החמישה עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם. בהסכמת הסניגורים, בהם עו"ד מאהר תלחמי ועו"ד עומר סנעאללה, שביקשו כי דיון לגופה של הבקשה יתקיים לאחר שילמדו את תיק החקירה שיקבלו לידיהם, האריך השופט מאזן דאוד את המעצר עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully