וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הביקורת הציבורית: ירין שרף יואשם באונס הנערה במלונית הקורונה

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 17:00

ממלא מקום פרקליט המדינה עמית איסמן החליט להמיר את האישום נגד שרף, שתקף מינית את בת ה-13 במלונית בת"א. תחילה, הוא נאשם בסעיף בעילה אסורה בהסכמה של הנערה, אך כעת האישום עשוי להשתנות לאונס. אמה של בת ה-13: "מעריכה את ההחלטה, נעשה צדק"

בווידאו: מאות בני נוער הפגינו מול פרקליטות ת"א בבקשה להחמיר את האישום נגד ירין שרף/צילום: יותם רונן

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בעיר בקשה לתקן את כתב האישום שהוגש נגד ירין שרף, ולייחס לו עבירות של אינוס, ובהתאם להעביר את הדיון בעניינו לבית המשפט המחוזי. בקשת הפרקליטות הגיעה לאחר דיון מחודש שערך ממלא מקום פרקליט המדינה עמית איסמן בתיק בעקבות הביקורת הציבורית. שרף, על פי כתב האישום, תקף מינית נערה בת 13 במלונית קורונה ייעודית של משרד הרווחה בתל אביב.

תחילה, שרף נאשם בגין עבירה של בעילה אסורה בהסכמה של בת ה-13. אך בתום כמה דיונים בראשות איסמן בהם השתתפו הגורמים הרלוונטיים בפרקליטות המדינה ובפרקליטות המחוז הוחלט לשנות את הסעיפים. בפרקליטות אמרו כי הדיונים כללו בחינה של חומרי החקירה, השלמות חקירה, וניתוח חלופות משפטיות, עובדתיות ונורמטיביות.

"ממלא מקום פרקליט המדינה אימץ את המלצת הפרקליטת, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים ומנהלת המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, לפיה, על אף הקשיים והמורכבות בפרשה זו, עולה כי יש בתיק סיכוי סביר להרשעה בעבירת אינוס, וכי בנסיבות העניין מוצדק לבקש לתקן את כתב האישום", נכתב בהודעת הפרקליטות.

ירין שרף. מתוך פייסבוק, צילום מסך
הסעיף הומר לאונס. ירין שרף/צילום מסך, מתוך פייסבוק

אמה של הנערה ועורכי הדין עמית חדד, נועה מילשטיין ורונה וולק המייצגים את המשפחה בירכו על החלטת הפרקליטות. "אנחנו שמחים ומברכים על החלטתם המקצועית של מ"מ פרקליט המדינה ושל צוות הפרקליטות שמטפל בתיק שהשכילו לתקן את כתב האישום ולהאשים את ירין שרף בעבירה אותה ביצע - עבירת אונס נגד ילדה בת 13. אנו רואים בהערכה את היכולת המקצועית לבחון את הדברים לעומק, ולעשות צדק עם הילדה, עם המשפחה, ועם החברה בישראל".

המהלך זכה גם לתמיכה בארגונים חברתיים במגזר השלישי. מנכ"לית המועצה לשלום הילד, עו"ד ורד וינדמן, אמרה כי "הפרקליטות שגתה כאשר החליטה להגיש נגד הנאשם כתב אישום בעבירה שאיננה אונס וטוב עשתה כאשר החליטה לשנות את החלטתה. ההחלטה המחודשת לגבי סעיף האישום לוקחת בחשבון את הנסיבות המיוחדות, הכוללות תקיפה ואיומים, העובדה שמדובר בילדה בסיכון, והעובדה שהאירועים על פי כתב האישום התרחשו במלונית לנוער בסיכון על כל המשתמע מכך. זו ההחלטה הנכונה וזה המסר הנכון להעביר לילדים נפגעי עבירה ולילדים בכלל".

גם מנכ"לית שדולת הנשים, עו"ד דנה מיטב, בירכה: "קמה כאן זעקה צודקת ואותנטית של הציבור שהמסר שלה הוא 'עד כאן'. המקרה הזה הוא מקרה דגל אדום, אבל מגמת ההקלות בכתבי האישום היא נרחבת ולא כל הנפגעות זוכות לסיקור התקשורתי שנוצר הפעם".

המועמד לתפקיד פרקליט המדינה עמית איסמן. אוניברסיטת חיפה, אתר רשמי
מ"מ פרקליט המדינה עמית איסמן/אתר רשמי, אוניברסיטת חיפה

כתב האישום שהוגש בתחילת החודש מייחס לשרף בן ה-21 שתי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, הטרדה מינית, איומים, תקיפה ואספקת משקה משכר לקטין. לפי כתב האישום, שרף קיים עם הנערה יחסי מין בשתי הזדמנויות שונות בחדרה במלונית. זאת חרף העובדה כי אחד המדריכים במקום שזיהה כי הוא יוצר עמה קשר ביקש ממנו שלא יתקרב אל בת ה-13 בגלל הפרש הגילים ביניהם.

שרף שאובחן כחולה קורונה בסוף החודש שעבר נדרש לבידוד במלונית זו, אליה הופנו צעירים ממסגרות חוץ ביתיות וחסרי עורף משפחתי. במלונית הוא פגש לראשונה בבת ה-13, שנכנסה לבידוד כמה ימים לפני כן.

ביום כניסתו, בשעות הערב, הוא פנה לנערה באמצעות הרשת החברתית אינסטגרם והציע לה לרדת מחדרה ולשבת עמו ועם אחרים במרפסת. בהמשך, היא הציעה לשרף לעלות לחדרה. לאחר שראתה בפרופיל של הנאשם באפליקציית טיקטוק את גילו, היא כתבה לו: "אחי עזוב אתה יותר מדי גדול, אתה 21???".

בתגובה, שרף השיב לה שהוא בן 20 ושאל אותה מה גילה, והיא כתבה בחזרה כי היא בת 14 וחזרה בה מהצעתה שיעלה לחדרה.

מכתב האישום עולה כי השניים ישבו במרפסת המלונית עם נערים נוספים, כאשר במהלך הישיבה הוא פנה אליה כמה פעמים והציע לה הצעות בעלות אופי מיני. לאחר שסירבה, הוא איים עליה כי יעשה לה "פרשת אילת 2".

"מה נראה לך שאני אעשה משהו עם ילדה בת 14?"

עוד עולה מכתב האישום כי שרף סיפק לבת ה-13 ודקה והציע לה לעשן קנאביס. כמו כן, הוא פנה אליה במהלך הלילה, בכמה הזדמנויות נוספות וביקש לעלות לחדרה אף שהיא כתבה לו שלא יעלה היום, מאחר שהיא עייפה וביקשה ש"ישחרר".

למחרת, בשעות הצהריים, השניים ישבו בפינת הישיבה במלונית, ומדריך במלונית שהבחין בהם יחד פנה אל הנאשם וביקש ממנו שלא יתקרב אל הנערה והורה לו להפסיק באופן מיידי את השיח עמה. באותן רגעים בת ה-13 עלתה לחדרה בקומה השלישית במלונית. שרף עלה אל חדרה ולפתע הבחין שהמדריך עולה אחריו במדרגות ואמר לו: "מה נראה לך שאני אעשה משהו עם ילדה בת 14? מה חסר לי את מי לזיין", וירד חזרה אל הקומה התחתונה.

לאחר מכן שרף כתב לה שתרד למטה, ובתגובה היא השיבה לו שיעלה לחדרה. הנאשם עלה לחדרה והשניים קיימו יחסי מין, שבמהלכם היא סירבה לחלק מבקשותיו והוא תקף אותה בחוזקה. בתגובה, הנערה התעמתה עמו וביקשה שיחדול. שרף התנצל על מעשיו.

שעות לאחר מכן הנערה שלחה לבן ה-21 תמונה שלה באינסטגרם. בתגובה הוא שאלה היכן היא נמצאת והודיע לה שהוא מגיע לחדרה. בת ה-13 השיבה: "לא לא עכשיו", "אני רוצה להיות לבד". למרות זאת, הוא עלה לחדרה ודפק על דלתה. הנערה הסיטה את הווילון בכניסה ולאחר שהבחינה בו פתחה לו את הדלת והשניים קיימו יחסי מין פעם נוספת. במקרה זה, דפק על דלת החדר מדריך, ועם כניסתו איתר את שרף מתחבא בשירותים.

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully