וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בני נוער הפגינו בדרישה להחמיר את האישום נגד ירין שרף: "לא לגיטימי"

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 19:35

נערים ונערות מחו מול פרקליטות תל אביב, שהגישה כתב אישום נגד הצעיר בגין בעילה אסורה בהסכמה של בת ה-13 במלונית הקורונה, במקום אונס. המפגינים דרשו: "הגיע הזמן שהמערכת תתחיל לאכוף את החוקים שלה ולהעניש את מי שעוברים עליהם"

בווידאו: מאות בני נוער הפגינו מול פרקליטות ת"א בבקשה להחמיר את האישום נגד ירין שרף/צילום: יותם רונן

300 בני נוער הפגינו הערב (שני) מול פרקליטות תל אביב בבקשה להחמיר את כתב האישום שהוגש בשבוע שעבר נגד ירין שרף בן ה-21 בגין בעילה אסורה בהסכמה של בת ה-13 במלונית הקורונה, במקום באונס. את ההפגנה ארגנו "נוער השרמוטות" של תנועת "כולן" ו"שדולת הנשים".

"בתור ילדה בת 16 שעומדת כאן ומפגינה ורואה אנשים שמחזיקים שלטים של 'את לא אשמה' ו'אני מאמינה לך', זה נותן לי תחושה של סולידריות וזה מה שאני נלחמת בשבילו - שאף אחת לא תרגיש לבד ואשמה", אמרה לוואלה! ירין חזן, מנהלת "נוער השרמוטות". לדבריה, "זה בסופו של דבר מה שאנחנו נלחמות עליו, שאף אחת לא תרגיש את אותה תחושה, ולעשות מהפכה במערכת המשפט ושהפרקליטות תתערער ותבין שמה שהם החליטו היה לא לגיטימי בשום צורה".

מנכ"לית "כולן", ברכה ברד, מחתה כי "לא יכול להיות שהמדינה מתעלמת מהחובה שלה להגן על נשים ונערות, לא יכול להיות שממלא מקום פרקליט המדינה אומר שאין ראיות לאונס כשמדובר בנערה מתחת לגיל ההסכמה. הגיע הזמן שהמערכת תתחיל לאכוף את החוקים שלה ולהעניש את מי שעוברים עליהם. לנוער שלנו מגיע יותר".

הפגנת ״נוער השרמוטות״,״כולן״ ו״שדולת הנשים״ הקוראת להחמרת כתב האישום של ירין שרף לאונס. מול פרקליטות ת"א, 15 בנמרץ 2021. תומר נויברג, פלאש 90
נלחמות שאף אחת לא תרגיש לבד. מפגינים בתל אביב, היום/פלאש 90, תומר נויברג

"אמנם הפרקליטות עושה מה שבא לה, אבל אנחנו מתנגדות לכך", אמרה שירה שניידר, בת 17 וחצי, ממארגנות ההפגנה. "אף ילדה בת 13 לא צריכה לדעת שמי שאנס אותה מואשם בבעילה אסורה כי זה דבר לא נכון. אני מאמינה שהדור שלנו לא יקבל את הדברים כמו שהם היו עד היום, לדור הזה לגמרי אכפת".

שניידר הוסיפה כי "נשים לא צריכות לשרוד את העולם הזה לבד. אנחנו צריכות להיות ביחד. להגן אחת על השנייה ולצעוד אחת למען השנייה, אחרת אנחנו לא נשרוד. יצא לי בדרך עקיפה מאוד להיות בקשר עם אמה של הנפגעת בת ה-13 ובמקרה אני יודעת שההפגנות האלה הן מעודדות אותה".

הפגנת ״נוער השרמוטות״,״כולן״ ו״שדולת הנשים״ הקוראת להחמרת כתב האישום של ירין שרף לאונס. מול פרקליטות ת"א, 15 בנמרץ 2021. תומר נויברג, פלאש 90
"מאמינה לך". ההפגנה בתל אביב, היום/פלאש 90, תומר נויברג
הפגנת ״נוער השרמוטות״,״כולן״ ו״שדולת הנשים״ הקוראת להחמרת כתב האישום של ירין שרף לאונס. מול פרקליטות ת"א, 15 בנמרץ 2021. תומר נויברג, פלאש 90
מפגינות בתל אביב, היום/פלאש 90, תומר נויברג

ביום שישי האחרון הודיע ממלא מקום פרקליט המדינה עמית איסמן כי יבחן מחדש את ההחלטה שלא להאשים את שרף באונס בת ה-13 במלונית הקורונה. שרף הואשם בשתי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, הטרדה מינית, איומים, תקיפה ואספקת משקה משכר לקטין. בהודעת הפרקליטות נמסר כי איסמן יקיים דיון דחוף בראשותו לגבי הפרשה, ביחד עם הגורמים הרלוונטיים לעניין.

ההחלטה שלא להעמיד לדין את שרף בגין אונס עוררה זעם ציבורי. אמה של המתלוננת ועו"ד עמית חדד, ממשרד עורכי הדין חדד רוט שנהר, המייצג את המשפחה, ביקרו את כתב האישום: "מדובר באונס, וכל פרשנות אחרת חוטאת לאמת. חמור מכך, החלטה זו נותנת אור ירוק ומכשירה את האונס הבא".

לפי כתב האישום, שרף קיים עם הנערה יחסי מין בשתי הזדמנויות שונות בחדרה במלונית. זאת חרף העובדה כי אחד המדריכים במקום שזיהה כי הוא יוצר עמה קשר ביקש ממנו שלא יתקרב אל בת ה-13 בגלל הפרש הגילים ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully