וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה המינית במלונית: ירין שרף הואשם בבעילה אסורה בהסכמה של בת 13

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 16:57

שרף בן ה-21 לא נאשם בסעיף אונס בו היה חשוד, אך האישום מייחס לו עבירות של הטרדה מינית, איומים, תקיפה ואספקת משקה משכר לקטין. מכתב האישום עולה כי הוא פנה אליה באינסטגרם, ובהתכתבות אמרה כי הוא "יותר מדי מבוגר". אמה של הנערה: "מרגישה שאנסו אותה בפעם השנייה"

בווידאו: אמה של בת ה-13 הטיחה בירין שרף - גמרת לה את החיים/צילום: ספיר לוי

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד ירין שרף, בן ה-21 שתקף מינית נערה בת 13 במלונית קורונה ייעודית של משרד הרווחה בתל אביב. שרף מואשם בשתי עבירות של בעילה אסורה בהסכמה, הטרדה מינית, איומים, תקיפה ואספקת משקה משכר לקטין. בזמן הדיון, הפגנה נערכה מחוץ לבית המשפט.

לפי כתב האישום, שרף קיים עם הנערה יחסי מין בשתי הזדמנויות שונות בחדרה במלונית. זאת חרף העובדה כי אחד המדריכים במקום שזיהה כי הוא יוצר עמה קשר ביקש ממנו שלא יתקרב אל בת ה-13 בגלל הפרש הגילים ביניהם.

אמה של הנערה אמרה בבית המשפט כי "אני מרגישה שאנסו היום את הבת שלי בפעם השנייה". היא פנתה לשרף והטיחה בו כי בתה "לא שותה ולא מפסיקה להקיא. אתה גמרת לה את החיים, היא רואה אותך בלילות בפלאשבקים מטורפים. תפתח את הכיסוי שכל המדינה אותך. תעמוד מול המצלמות אחת ולתמיד".

ירין שרף. פייסבוק, צילום מסך
ירין שרף/צילום מסך, פייסבוק

שרף שאובחן כחולה קורונה בסוף החודש שעבר נדרש לבידוד במלונית זו, אליה הופנו צעירים ממסגרות חוץ ביתיות וחסרי עורף משפחתי. במלונית הוא פגש לראשונה בבת 13, שנכנסה לבידוד כמה ימים לפני כן.

ביום כניסתו, בשעות הערב, הוא פנה לנערה באמצעות הרשת החברתית אינסטגרם והציע לה לרדת מחדרה ולשבת עמו ועם אחרים במרפסת. בהמשך, היא הציעה לשרף לעלות לחדרה. לאחר שראתה בפרופיל של הנאשם באפליקציית טיקטוק את גילו, היא כתבה לו: "אחי עזוב אתה יותר מדי גדול, אתה 21???".

בתגובה, שרף השיב לה שהוא בן 20 ושאל אותה מה גילה, והיא כתבה בחזרה כי היא בת 14 וחזרה בה מהצעתה שיעלה לחדרה.

מכתב האישום עולה כי השניים ישבו במרפסת המלונית עם נערים נוספים, כאשר במהלך הישיבה הוא פנה אליה כמה פעמים והציע לה הצעות בעלות אופי מיני. לאחר שסירבה, הוא איים עליה כי יעשה לה "פרשת אילת 2".

הארכת מעצר | ירין שרף החשוד באונס הנערה במלונית. השלום, ת"א 8 במרץ 2021. ספיר לוי
ירין שרף בדיון בבית משפט/ספיר לוי

עוד עולה מכתב האישום כי בן ה-21 סיפק לבת ה-13 ודקה והציע לה לעשן קנאביס. כמו כן, הוא פנה אליה במהלך הלילה, בכמה הזדמנויות נוספות וביקש לעלות לחדרה אף שהיא כתבה לו שלא יעלה היום, מאחר שהיא עייפה וביקשה ש"ישחרר".

למחרת, בשעות הצהריים, השניים ישבו בפינת הישיבה במלונית, ומדריך במלונית שהבחין בהם יחד פנה אל הנאשם וביקש ממנו שלא יתקרב אל הנערה והורה לו להפסיק באופן מיידי את השיח עמה. באותן רגעים בת ה-13 עלתה לחדרה בקומה השלישית במלונית. שרף עלה אל חדרה ולפתע הבחין שהמדריך עולה אחריו במדרגות ואמר לו: "מה נראה לך שאני אעשה משהו עם ילדה בת 14? מה חסר לי את מי לזיין", וירד חזרה אל הקומה התחתונה.

לאחר מכן שרף כתב לה שתרד למטה, ובתגובה היא השיבה לו שיעלה לחדרה. הנאשם עלה לחדרה והשניים קיימו יחסי מין, שבמהלכם היא סירבה לחלק מבקשותיו והוא תקף אותה בחוזקה. בתגובה, הנערה התעמתה עמו וביקשה שיחדול. שרף התנצל על מעשיו.

שעות לאחר מכן הנערה שלחה לבן ה-21 תמונה שלה באינסטגרם. בתגובה הוא שאלה היכן היא נמצאת והודיע לה שהוא מגיע לחדרה. בת ה-13 השיבה: "לא לא עכשיו", "אני רוצה להיות לבד". למרות זאת, הוא עלה לחדרה ודפק על דלתה. הנערה הסיטה את הווילון בכניסה ולאחר שהבחינה בו פתחה לו את הדלת והשניים קיימו יחסי מין פעם נוספת. במקרה זה, דפק על דלת החדר מדריך, ועם כניסתו איתר את שרף מתחבא בשירותים.

"לא חדל גם כשהביעה בפניו באופן מפורש את חוסר רצונה"

את כתב האישום הגישה עו"ד רוית שפיר. בבקשתה למעצר עד תום ההליכים היא ציינה: "המשיב ניצל את פערי הכוחות בינו ובין הקטינה, וחרף תובנתו אודות גילה הצעיר מאוד, לא חדל ממעשיו עד אשר השיג מבוקשו. המשיב סירב להשלים עם דבר דחייתו, ובאופן עיקש ותוך הפעלת לחץ על הקטינה, שב והפנה כלפיה הצעות מיניות חוזרות, ולא חדל גם שבתחילה הביעה בפניו באופן מפורש את חוסר רצונה בהן".

"המשיב הפגין חוסר מורא של ממש במעשיו, שעה שהמשיך לפעול להגשמת מטרותיו, חרף הזהרתו באופן מפורש על ידי מדריך במקום, שהורה לו להתרחק מהקטינה לאלתר נוכח גילה הצעיר המאוד....נגד המשיב קמה עילת מעצר... בשל העובדה כי הוא דמות ידועה בקרב צעירים המשתמשים ב... Tik Tok ומנהגו להתבטא באופן משפיל ופוגעני כלפי נשים ולעשות "שיימינג" ברשת - עובדה המעלה חשש להשפעה על עדים בתיק זה".

בווידאו: מחאה נגד ההחלטה להאשים את ירין שרף בבעילה אסורה ולא באונס של בת ה-13/צילום: ספיר לוי

אמה של המתלוננת ועו"ד עמית חדד, ממשרד עוה"ד חדד רוט שנהר, המייצג את המשפחה, ביקרו את כתב האישום: "מדובר באונס, וכל פרשנות אחרת חוטאת לאמת. חמור מכך, החלטה זו נותנת אור ירוק ומכשירה את האונס הבא".

"מצב בו מחד - כתב האישום מצביע על אלימות כלפי ילדה בת 13, ומאידך - מדבר על בעילה אסורה בהסכמה, לא הגיוני ולא יעלה על הדעת. לא נשקוט עד אשר האנס יקבל את מלוא העונש על המעשה החמור שעשה", הם תקפו.

הפגנה מחוץ לבית משפט השלום בתל אביב בדיון בעניין ירין שרף, 11 מרץ 2021. ספיר לוי, צילום מסך
"המערכת השאירה אותה לבד". מפגן תמיכה בקורבן מחוץ לבית המשפט השלום בתל אביב, היום/צילום מסך, ספיר לוי

ב', מארגנת מפגן התמיכה בנערה מחוץ לבית המשפט השלום תל אביב, מסרה כי "ארגנתי את ההפגנה כי ילדה בת 13 נאנסה. האנס שלה העלה תוכן מחפיץ ומיזוגני. היו לו מעריצים ועשרת אלפים עוקבים בטיקטוק. והיא לבד ורציתי שהיא לא תהיה לבד". לדבריה, בחודש אוקטובר שרף תקף אותה ופעילות פמיניסטיות נוספות במדיה החברתית. "אנחנו רוצות שיחזירו את האישום לאונס שיקבל עונש נורמלי וישב בכלא. שכל נפגעת תדע שהיא לא לבד ושתקבל את הצדק שלה", היא הוסיפה.

סהר שמואלי, בת 23 שהפגינה מחוץ לבית המשפט, אמרה כי "יש פה בת 13 שנאנסה ולשופט לא אכפת. הוא אמר שצריך לדון ולהיכנס בשאלת ההסכמה - אין פה מקום לעניין ההסכמה. אני מרגישה הפקר. המערכת השאירה אותה לבד. דמנו מותר באופן שיטתי המערכת משחררת אנסים ונותנת להם עונשים ביזיונים של עבודות שירות".

לשמואלי היכרות מוקדמת עם שרף, ולטענתה הטריד בעבר חברותיה במשך חודשים. "מישהי שאני מכירה הגישה נגדו תביעה לשון הרע בגלל שהוא הטריד אותה ברשתות. זה מקרה קלאסי של הכתובת הייתה על הקיר. ברגע שהתפרסם הסיפור הוא מחק את כל הדפים שלו ברשתות החברתיות כי הוא יודע שיש שם מספיק כדי להראות את האופי האמיתי שלו".

"חשוב שכל נפגעת ונפגע ידעו שהם לא לבד גם אם המערכת מגנה על האנסים ולא עליהם", שמואלי מסכמת.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully