וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה פנימית במשרד הבריאות תבדוק את ההתנהלות בקורונה

עודכן לאחרונה: 23.3.2021 / 17:14

מטרת הוועדה, שתחולק ל-5 תתי-ועדות שיבחנו נושאים שונים, תהיה הפקת לקחים על החלטות שהתקבלו במשרד בזמן ניהול המשבר. במשרד הבריאות יימנעו מהפניית אצבע מאשימה כלפי גורם מסוים, וערוכים לאפשרות של הקמת ועדת חקירה ממשלתית או ממלכתית. מסקנות הוועדה יוגשו עד אפריל

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבטיח לכבד את החלטת בג"ץ על נתב"ג למרות סכנת ההדבקה/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הודיע כי הוחלט לפתוח בוועדת חקירה פנים משרדית שתבדוק את ההתנהלות בזמן משבר הקורונה. מטרת הוועדה תהיה הפקת לקחים על החלטות שהתקבלו במשרד הבריאות בזמן ניהול המגיפה.

לוי חילק את אנשי משרדו לחמש ועדות, שכל אחת מהן תעסוק בנושא אחר, ולכל ועדה יוצמד נציג נוסף חיצוני למשרד. הוועדות יעסקו בנושאים הבאים: התארגנות מוקדמת וניהול סיכונים, רכש והצטיידות הכולל את מבצע החיסונים, תקשורת והסברה, עבודת המשרד מול גורמים חיצוניים ואמון הציבור. הוועדות צריכות להגיש את מסקנותיהן למנכ"ל עד אמצע אפריל, אז יוחלט אילו החלטות לאמץ.

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
יופקו לקחים מההתנהלות במגיפה. מחלקת קורונה בשיבא, פברואר/רויטרס

המנכ"ל הודיע על פתיחת הוועדה באירוע של עובדי המשרד לפני שבועיים והסביר להם כי כל משרד יידרש לתחקור פנימי לאחר המשבר, ומשרד הבריאות צריך להוביל את המערכה. מטרה נוספת של החקירה היא להכין את המשרד להתמודדות עם המגיפה הבאה.

במקביל, פרופ' לוי הורה על הקמת ועדת בקרה ואיכות, בראשות סמנכ"ל משרד הבריאות לאיכות ובטיחות הטיפול, פרופסור ירון ניב. ועדה זו תתמקד באיכות הטיפול של בתי החולים בזמן הקורונה ותבחן האם למרות העומס, בתי החולים עמדו בתקני איכות טיפול בינלאומיים. ממצאי הוועדה, נכון לרגע זה, יהיו חסויים לציבור ויפרסמו רק לאחר שתושלם עבודתה, ורק אם המנכ"ל יתיר לחשוף את הדוח.

עוד בוואלה!

כישלון הטכנולוגיה בחינוך והפצצה המתקתקת שמאיימת על שוק העבודה

לכתבה המלאה
מבצע החיסונים לפועלים הפלסטיניים בישראל ובהתיישבות | מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי במהלך ביקורו מעבר מיתר 8 במרץ 2021. ראובן קסטרו
שאיפה למוכנות במגיפה הבאה. פרופ' לוי/ראובן קסטרו

במשרד הבריאות מתכוננים גם לדוח מבקר המדינה שיבחן את ההתמודדות עם המשבר, ואף לאפשרות שתקום ועדת חקירה חיצונית - ממשלתית או ממלכתית. במשרד רוצים להימנע מהפניית אצבע מאשימה כלפי גורם מסוים, אלא להסיק מסקנות להתנהלות בעבר ותכנון העבודה בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully