וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להנחיות משרד הבריאות, בהדסה דורשים מצוות מחוסן להמשיך בבדיקות קורונה

18.3.2021 / 21:53

במרכז הרפואי יחייבו עובדים להיבדק גם שבועות רבים לאחר שחוסנו פעמיים, למרות שיעור המחוסנים הגבוה מאוד בקרב הצוות ואף שכיום מחוסנים פטורים מבידוד. ההחלטה הפתיעה את העובדים: "הדרישה כוללנית והגיעה ללא הסבר, יש תחושה שמסתירים מאיתנו משהו". בהדסה סירבו להגיב

בווידאו: נציג האוצר חושף שישראל הוציאה 2.6 מיליארד שקלים על עסקאות החיסונים/צילום: ערוץ הכנסת

בבתי החולים הדסה עין-כרם והדסה הר-הצופים בירושלים הוחלט לחזור ולערוך בדיקות קורונה תקופתיות לאנשי הצוות הרפואי - שבועות רבים לאחר שסיימו את תהליך החיסון, ואף שלא באו במגע עם חולים מאומתים. מדובר בהחלטה חריגה: על פי הנחיות משרד הבריאות כיום, מחוסנים פטורים מבידוד ואף מבדיקות לאחר מגע עם חולה מאומת. עמדת הדסה מצביעה על חשש מהפצת הנגיף בבית החולים למרות שיעור המחוסנים הגבוה בקרב אנשי הצוות שלו - 98%.

נ', אחות במחלקת נשים בהדסה עין כרם, סיפרה לוואלה! כי הדרישה המחודשת של ההנהלה הפתיעה את צוות העובדים. "הדרישה החדשה הגיעה ללא הסבר ולמרות שלא הייתי במגע עם חולה מאומת. נותנים לנו הרגשה כאילו החיסונים לא יעילים", אמרה.

"ביקשנו להבין את הדרישה החדשה", הסבירה נ', "אך השאלות שלנו חוזרות ללא תשובה עניינית. במיוחד כי היא לא נוגעת לעובדים שבאו במגע עם חולה מאומת - אלא דרישה כוללנית".

הצוות הרפואי של בית החולים הדסה בירושלים במהלך בדיקות לנגיף הקורונה 24 במרץ 2020. יוסי זמיר, פלאש 90, פלאש 90
בדיקת קורונה בבית החולים הדסה/פלאש 90, יוסי זמיר, פלאש 90

"בהדסה יש אחוז מאוד גבוה של מחוסנים, ולמרות זאת אנחנו זהירים מאוד", הסביר לוואלה א', אח במחלקה פנימית בהדסה הר הצופים. "ההנחיה לא יצאה כהוראה מלמעלה (כלומר: ממשרד הבריאות - מ"כ) ולכן זה יותר מפתיע. יש תחושה שמסתירים מאיתנו משהו, למרות שאני מכיר את יעילות החיסונים".

הדרישה של הדסה מגיעה בצל ההדבקה של ארבעה צוותי סיעוד בבית החולים שיבא בתל השומר, כאשר אח אחד שחוסן רק במנה אחת נדבק ממטופל שהיה מאומת לקורונה ללא ידיעתו, והדביק את יתר חבריו למשמרת. בבית החולים שיבא דווח כי האח נדבק במוטציה הבריטית. גם בבית החולים איכילוב בתל אביב נרשם מקרה חריג של הדבקה בקרב צוותי הרפואה, כשעשרה אנשי צוות נדבקו לאחר שסיימו את תהליך החיסון. גם במקרה הזה, כמו בשיבא, הצוות שנדבק חווה את המחלה באורח קל בלבד.

בית החולים הדסה עין כרם בירושלים. 22 בפברואר 2020.. עומר מרון, אתר רשמי
"יש תחושה שמסתירים מאיתנו משהו". בית החולים הדסה עין כרם/אתר רשמי, עומר מרון

בהדסה סירבו להגיב לידיעה, בעוד במשרד הבריאות הסבירו כי אין הנחיה חדשה לבתי החולים לבצע בדיקות קורונה תקופתיות. "ישנם מקרים בהם יש היגיון לבצע בדיקה גם למחוסנים מחשש למקרי חשיפה והעברת מחלה לחולים רגישים. עניין זה מצוי תחת האוטונומיה של בית החולים", הסבירו.

בראש רשימת המתחסנים: הדסה, איכילוב וזיו

על פי נתוני משרד הבריאות, בהדסה עין כרם והר הצופים ישנם 98% התחסנות בקרב אנשי הצוות, אחריהם איכילוב עם 97% התחסנות ובבית החולים זיו בצפת 92%. את הרשימה סוגרים ברזילי, השרון ושערי צדק עם פחות מ-80% התחסנות.

לפני שבועיים הודיע מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה זאב רוטשטיין לעובדים שלא התחסנו נגד קורונה כי לא יוכלו לתבוע את בית החולים במקרה של הידבקות ממטופל. במכתב חריג ששלח רוטשטיין הוא הוסיף כי אם עובדים אלה יחלו בנגיף וידביקו מטופל שימות - בית החולים לא יגן עליהם מפני תביעה.

מכתב של בי"ח הדסה לעובדים 4 במרץ 2021. הדסה, אתר רשמי
מסורבי חיסון מכל סוג שהוא לא יורשו לטפל במטופלים/אתר רשמי, הדסה

כמה ימים לפני כן פרסם בית החולים מכתב ובו פירט את מדיניותו כלפי עובדים שטרם חוסנו נגד קורונה. בהדסה הבהירו כי מסורבי חיסון מכל סוג שהוא לא יורשו לטפל במטופלים. "מסורבים אלה ייבדקו שמית אחד אחד על ידי אגף משאבי אנוש ובהתייעצות עם מנהלי בתי החולים לגבי נחיצותם בבית החולים, ובכפוף לכל דין, לרבות הוראות חוק והנחיות מנהליות, יתאפשר להם לצאת לחל"ת מרצונם ללא הגבלת זמן".

במקביל, עובדים אלה יועלו לוועדה בה תישקל העברתם לתפקיד במסגרתו לא יבואו במגע עם מטופלים, הטלת מגבלות שייקבעו על ידי חברי הוועדה או הוצאה לחופשה. אם לא יימצא להם תפקיד, תישקל המשך העסקתם בבית החולים תוך שמירת זכויותיהם ובתיאום עם ועדי העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully