וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל סכסוך כספי בין מד"א למשרד הבריאות: מתחמי החיסונים הפסיקו לפעול

המתחמים הניידים של מד"א היו אמורים לפעול בכל רחבי הארץ במהלך הסופ"ש, אך לוואלה! נודע כי חוסר הסכמות בנוגע לתשלום על מבצע החיסונים הוביל להפסקת השירות, וטרם ידוע אם ומתי ישוב. לאלפי בני אדם שהגיעו לקבל את מנת החיסון השנייה נודע על הביטול רק במקום

סכסוך כספי בין משרד הבריאות למד"א הוביל להפסקת שירותי ניידות החיסונים בסוף השבוע האחרון - כך נודע היום (ראשון) לוואלה!. הניידות שמפעיל מד"א היו אמורות להגיע לנקודות בכל רחבי הארץ ולספק את המנה השנייה לאלפי אנשים, אך חוסר ההסכמות בנוגע לתשלום על מבצע החיסונים הוביל את משרד הבריאות לחפש ספקים פרטיים.

בין היתר, המתחמים הניידים של מד"א הוקמו במרכזי קניות, קניונים, שמורות טבע וחניונים, אך גם במוסדות חינוך ומוסדות עירוניים בשכונות בירושלים בניסיון לעודד התחסנות, בפרט בחברה הערבית והחרדית. מלבד המחכים למנה השנייה, רבים שטרם קיבלו את המנה הראשונה וביקשו להיעזר בשירותים של מד"א לא יכלו לעשות זאת.

חיסון לקורונה, מתחם מד"א בעיר העתיקה, ירושלים,26 בפברואר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
מתחם חיסונים של מד"א במזרח ירושלים, בחודש שעבר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

אמנם מרבית החיסונים ניתנים בקופות החולים, אך הפסקת השירות הורגשה בכל הארץ. בירושלים, למשל, היו אמורים לפעול מתחמים בכמה אזורים בסוף השבוע האחרון. לפי גורמים בעירייה, בבירה התחסנו 42 אלף איש במתחמים אלו, כך לפי גורמים בעירייה.

שלום אייזנר, פרויקטור הקורונה בירושלים, הבהיר כי הניידות של מד"א הכרחיות לעידוד התחסנות בקרב חרדים ותושבים במזרח העיר. "ההחלטה להפסיק את השירות פוגעת במצב ההתחסנות, ואף פוגעת באמון הציבור שנאמר להם שיקבלו חיסון שני ביום ובמקום מסוים, רבים מגיעים ופתאום מודיעים להם שהתבטל", התרעם אייזנר.

בעקבות הסכסוך, משרד הבריאות החל ליצור קשר עם ספקים פרטיים, שיוכלו להחליף את השירות שמד"א מספק. בין היתר, הגישו בקשה למכרז חברת נובולוג פארמה, הפועלת בתחום הרפואה מרחוק והפצת תרופות.

עוד בוואלה!

במשרד הבריאות מעריכים: הוצאות הקורונה נאמדות ביותר מ-120 מיליארד שקל

לכתבה המלאה
עובדי רפואה של מד"א באתר לאיסוף דגימות לגילוי קורונה, בסמוך למחנה הפליטים שועפט, ירושלים. 16 באפריל, 2020. יונתן סינדל/פלאש 90, פלאש 90
מתחילת המבצע, צוותי מד"א ערכו יותר מ-4.3 מיליון בדיקות/פלאש 90, יונתן סינדל/פלאש 90

מתחילת מבצע החיסונים לפני שלושה חודשים, מד"א ביצע יותר מחצי מיליון חיסונים, ולאורך כל שנת הקורונה הארגון סייע גם בבדיקות. בסך הכול, ערכו צוותי מד"א יותר מ-4.3 מיליון בדיקות במתחמי היבדק וסע ובבתי אבות. ביום חמישי האחרון סיים מד"א את מבצע חיסוני הפועלים הפלסטינים בשישה מעברים בגדה המערבית, ובעוד שבועיים וחצי הם יחזרו למעברים על מנת לתת את מנת החיסון השנייה.

במשרד הבריאות הודו כי הפסיקו את ההתקשרות עם מד"א עקב בעיות בהתנהלות מבחינת תשלומים: "במהלך הקורונה מד"א סיפק שירותים בתחום הדיגום והחיסונים. לשם שמירה על מנהל תקין המשרד מינה רואה חשבון חיצוני לבדיקת התשלומים. נמצאו מספר פערים מהחודשים הראשונים שבגינם מד"א נדרש להסברים ואסמכתאות. משרד הבריאות דואג להמשך מוצלח ויעיל של מבצע החיסונים. המשרד מבצע את החיסונים, יחד עם קופות החולים, באמצעות קבלני משנה, לרבות מד"א. אנו מודים למד"א על פעילותו הן בבדיקות והן במתן חיסונים, אך יחד עם זאת נמשיך להקפיד על כל כללי המינהל התקין ולהתקשר עם עוד חברות לשם השלמת המבצע".

ממד"א נמסר בתגובה כי "מאז פרוץ מגיפת הקורונה בישראל לפני למעלה משנה עומד מד"א בחזית המאבק בהתפשטות הנגיף. השיקול הכלכלי אינו עומד בבסיס פעילותו של מד"א והוא היה חלוץ בדגימות בית, בהקמת מתחמי היבדק וסע ובימים אלו בחיסונים, גם במקומות פחות נגישים וללא כדאיות כלכלית". מד"א עוד הוסיפו כי "לצד זאת ועל מנת לקיים את הפעילות נדרש תשלום מתאים שבמשך חודשים ארוכים, ולמרות פניות חוזרות ונשנות, לא הוסדר. מד"א ערוך בכפוף להסדרת התשלום לשוב ולחסן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully