וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' לוי: מכבדים את החלטת בג"ץ בנושא נתב"ג, גם אם יש סכנה להדבקה

עודכן לאחרונה: 18.3.2021 / 17:41

לאחר שממונה הקורונה יצא נגד ההחלטה וגורמים בכירים במשרד תקפו את השופטים, התנער מנכ"ל משרד הבריאות מהדברים, והבהיר כי ההנחיה תמולא כלשונה: "האמירות - לא בשם בכירים שאני מכיר". לדבריו, "הבעיה המרכזית היא שחלק מהחוזרים לא שומרים על הבידוד, זה מאוד מסוכן"

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מבטיח לכבד את החלטת בג"ץ על נתב"ג למרות סכנת ההדבקה/צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ערך היום (חמישי) תדרוך לתקשורת בנושא המשך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, ואמר כי המשרד מכבד את הכרעת בג"ץ בנושא פתיחת השמיים וימלא אותה כלשונה, למרות החששות.

בפסק הדין שניתן בעתירות שהגישו התנועה לאיכות השלטון, וכן כמה קבוצות של אזרחים, פסלו השופטים את התקנה שהגבילה כניסת 3,000 נוסעים ביום לנתב"ג, ואת ועדת החריגים שנדרשה לאשר יציאה מישראל של מי שאינם מחוסנים או מחלימים. זאת, בנימוק שמדובר במגבלות שאינן חוקתיות. השופטים החליטו כי לא ניתן יהיה להאריך את תוקפן של הגבלות במתכונתן הנוכחית לאחר פקיעתן בשבת הקרובה.

אתמול אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, כי ההחלטה מעוררת דאגה ו"תאפשר כניסת תחלואה רבה של ווריאנטים מסוכנים לישראל". לדבריו, "עשינו צעדים רבים כדי למנוע זאת, וחבל שכעת אנו מציבים בסיכון את נתוני התחלואה המעודדים. החלטת בג"ץ עלולה לקרב את מדינת ישראל לגל תחלואה גבוה דווקא עכשיו". בנוסף פורסם בוואלה! כי במשרד ובמגן ישראל שוקלים צעדים שונים בעקבות ההחלטה, ובהם חיוב בביצוע מספר רב של בדיקות לפי הטיסה. גורמים בכירים במשרד אף אמרו כי "המצפון שלנו נקי - עשינו כל מה שאפשר כדי שהידיים שלנו לא ישפכו דם מיותר", והאשימו כי "שופטי בג"ץ מתנהגים ביוהרה וחושבים שהמגפה מאחורינו". ואולם, לוי התנער מדברים אלו וגיבה את ההחלטה.

מבצע החיסונים לפועלים הפלסטיניים בישראל ובהתיישבות | מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי במהלך ביקורו מעבר מיתר 8 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"עוסקים כבר בחיסון הבא". לוי/ראובן קסטרו

"לגבי החלטת בג"ץ, נאמרו אמירות בשם בכירים במערכת הבריאות - זה לא בשם בכירים שאני מכיר", אמר לוי. "אנחנו כעובדי ציבור מכבדים את החלטת בג"ץ ונמלא אותה כלשונה - גם אם אנחנו סבורים שיש בה סכנה להדבקות".

"נצטרך לבדוק מה הספיקה של נתב"ג ונצטרך לראות כמה אנשים יכולים להיות שם באותו הזמן. זה לא פשוט. הבעיה המרכזית היא שחלק מהחוזרים אינם שומרים על הבידוד. זה מאוד מסוכן ואנשים צריכים לכפות על עצמם בידוד", הסביר מנכ"ל משרד הבריאות. "הבעיה היא שמספר היוצאים יגדל וכך גם מספר החוזרים. חלק מהחוזרים מתגלים כמאומתים מספר ימים אחרי החזרה. ככל שישובו יותר אזרחים ונתב"ג יהיה באי ספיקה - גם יכולות המעבדה בנתב"ג תהיה לא פשוטה".

"אנחנו מתקרבים לפעימה רביעית שתחול ביום ראשון. הפעימה עוברת לאישור הממשלה והיא קשורה ליותר משתתפים באירועי ספורט ותרבות ופתיחת אטרקציות", אמר לוי, שהזכיר גם את ההגבלות הצפויות בחג הפסח. "הסדר עצמו ייחגג בבית עם עד 20 בתוך הבית ו-50 אנשים מחוץ לבית", הסביר וציין כי במשרד מגבשים מתווה ביחס לאירוע הרמדאן והפסחא. הוא העריך כי אם מגמת הירידה בתחלואה תימשך, לא יהיה צורך בסגר רביעי בעתיד. "אנחנו צריכים להמשיך ככה כדי שלא נגיע לנסיגה".

עוד בוואלה!

במשרד הבריאות מעריכים: הוצאות הקורונה נאמדות ביותר מ-120 מיליארד שקל

לכתבה המלאה

מוקדם יותר השתתף לוי באירוע הצדעה לצוות הרפואי בבית החולים איכילוב לרגל סיום מבצע החיסונים. "כשהשר נתן לי את המשימה של החיסונים הייתי בהיסטריה - אני מודה", הוא העיד. "איך מחסנים כל כך הרבה? מי מחסן? איך מגיעים לכל מקום? בסוף כולם התגייסו ורצו לעזור ועכשיו הצלחנו להחזיר את הילדים לבית הספר ואת הסועדים למסעדות".

מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי "אנחנו עוסקים כבר בחיסון הבא כדי לא להשאיר את ישראל מאחור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully