וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכומים נחשפים: ישראל הוציאה 2.6 מיליארד שקלים על עסקאות החיסונים

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 12:16

נציגי משרד האוצר והבריאות חשפו את המספרים בוועדת הכספים בכנסת, בתשובה לשאלתו של היו"ר גפני. בהמשך צפויים לצאת 2.5 מיליארד שקלים נוספים, אך לא כל החיסונים יהיו בשימוש. בדיון הוחלט על העברת 2 מיליארד שקלים מתקציבי קורונה שלא מומשו למשרד הבריאות

בווידאו: נציג האוצר חושף שישראל הוציאה 2.6 מיליארד שקלים על עסקאות החיסונים/צילום: ערוץ הכנסת

ישראל הוציאה עד כה 2.6 מיליארד שקלים על עסקאות החיסונים לקורונה, וצפויה להוציא 2.5 מיליארד נוספים בהמשך - כך חשפו היום (שלישי) נציגי משרד האוצר והבריאות בוועדת הכספים, בתשובה לשאלת יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה). בדיון הוועדה אושר להעביר כשני מיליארד שקלים נוספים למשרד הבריאות.

עם זאת, בוועדה נחשף כי לא כל החיסונים שנקנו יהיו בשימוש. "מדינת ישראל עומדת לפני כל המדינות בעולם, תודה לאל", אמר גפני לאחר הדיון. "אנו שמחים שהחיסונים עובדים ואפשר להתחיל לחזור לשגרה".

חיסון לקורונה במרכז של קופת חולים כללית בירושלים, 11 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
כ-5 מיליארד שקלים בסך הכול. מתחם חיסונים בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

כמו כן, בדיון אושרה העברה תקציבית של 1.973 מיליארד שקלים למשרד הבריאות במסגרת המאבק בנגיף. 1.285 מיליארד שקלים מהתקציב הועברו מסעיף "מענק וסיוע לעסקים ולעצמאים", ו-688 מיליון מסעיף "מטרות אחרות". במסגרת הבקשה, עליה חתום שר האוצר ישראל כץ, מפורט כי היא נועדה לתמוך במערכת הבריאות בפעילות שלה מול הנגיף, לריסון תחלואת הקורונה ולשמירה על בריאות האזרחים.

בשלושת חודשי מבצע החיסונים, התחסנו 5,200,395 איש בישראל במנה ראשונה, בעוד 4,291,116 כבר השלימו לחלוטין את החיסון, וקיבלו גם את המנה השנייה. על פי נתוני משרד הבריאות שהגיעו לידי וואלה!, מתוך 929 מתים בחודש האחרון, יותר מ-90% - 838 חולים - לא השלימו את תהליך החיסון, ופחות מ-10% היו כשבוע לאחר המנה השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully