וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרעי-פרייס: חוששים מכניסת וריאנטים נוספים, בעיקר דרך נתב"ג

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 19:19

ראש שירותי בריאות הציבור אמרה בתדרוך כי נצפית ירידה בתחלואה הודות להיענות הגבוהה לחיסונים. לדבריה, החשש העיקרי כרגע הוא מחדירת זנים חדשים לישראל. עוד ציינה כי לא יחוסנו ישראלים השבים לאחר תקופה ושאינם חברים בקופות החולים: "לא רוצים לייצר תיירות חיסונים"

בווידאו: אלרעי פרייס מביעה חשש מפני כניסת ואריינטים חדשים דרך נתב"ג/צילום: לע"מ

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה הערב (שני) כי החשש הגדול ביותר של משרד הבריאות הוא כניסת וריאנטים לישראל, בעיקר דרך נתב"ג. זאת, לאור השיפור במדדי התחלואה בקורונה.

"הנושא שהכי מפחיד אותנו זה כניסת וריאנטים. הזן הבריטי שולט פה ב-90%, אבל החיסון יעיל מולו", אמרה אלרעי-פרייס בתדרוך לעיתונאים. "יש לנו גם זן את הזן הדרום אפריקני, שמהווה 1% ושהיעילות של החיסון פחותה מולו. אנחנו מפחדים שיכנסו מכל המעברים זנים נוספים שיהיו חזקים מהחיסון".

אלרעי-פרייס ציינה כי ישראלים שחוזרים לארץ אחרי הרבה זמן, ושאין להם קופות חולים, לא יוכלו להתחסן בישראל. "אנחנו לא רוצים לייצר תיירות חיסונים", אמרה. "לאלו החוזרים, שיש להם קופות חולים, הם יתחסנו כמו כל יתר הישראלים דרך הקופה. לא יהיה מתווה של חיסון בנתב"ג".

נחיתת טיסת ישראלים בנתב"ג 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"הנושא שהכי מפחיד אותנו זה כניסת וריאנטים". נתב"ג, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

עוד אמרה כי נתוני התחלואה במדינה מעודדים, וכי הדבר נוגע להיענות הגבוהה למבצע החיסונים. "זה בזכות חמשת מיליון המחוסנים", אמרה אלרעי-פרייס. "הרוב המכריע של החולים הם האוכלוסייה הלא מחוסנת. חשוב לי להדגיש שהחיסון הוא לא 100%, ולכן חשוב להמשיך עם מסכות וריחוק חברתי ולפתוח באופן מדורג. גם לגבי התמותה - רוב הנפטרים הם בקרב האנשים הלא מחוסנים".

בתדרוך התייחסה אלרעי-פרייס לבדיקות המהירות לקורונה שאושרו אתמול, ואמרה כי "אין שום סיבה לעשות חתונות בצורה לא בטוחה, לא הייתם רוצים שהאורחים שלכם יחלו ויקרה להם משהו. עושים חגיגות עם תו ירוק. משבוע הבא ייכנסו בדיקות מהירות ונוכל להגדיל את כמות הלא מחוסנים באירועים".

הד"ר הוסיפה כי "אנחנו רוצים לעשות מחקרי רוחב ולערוך בדיקות סרולוגיות למחוסנים כדי לבחון את רמת הנוגדנים. אנחנו לא יודעים להגיד באיזה שלב הנוגדנים יורדים ולכן אנחנו נבחן וניתן את ההמלצות שלנו".

חיסון לקורונה במרכז של קופת חולים כללית בירושלים, 11 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
נתוני התחלואה במדינה מעודדים, הודות למבצע החיסונים/פלאש 90, יונתן זינדל

בנושא מערכת החינוך, אמרה כי בשלב זה לא ניתן לבטל את שיטת הקפסולות, מאחר ועדיין יש סיכוי לעלייה בתחלואה. "אנחנו עובדים על מתווים לחזרה ללימודים, לתת וודאות למערכת גם לשנה הבאה. אנחנו צריכים לראות איך עובדים עם ילדים שעדיין לא מחוסנים", אמרה.

בנוגע לחיסון העובדים הפלסטינים הנכנסים לישראל, אמרה אלרעי-פרייס כי בתוך שבוע חוסנו כ-80 אלף מתוך 120 אלף פועלים. עוד ציינה כי החיסונים התקיימו ב-13 מתחמים, באזורי תעשייה ובמעברים. "זה מחמם את הלב שאנחנו עושים את זה לטובת השכנים שלנו", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully