וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשלוח מיוחד ומזרקים ייעודיים: המבצע לחיסון מרותקי בית יחל בשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 19:13

משרד הבריאות עדכן כי נמצא פתרון שיאפשר להגיע לבתיהם של אלפי מרותקים שטרם חוסנו לקורונה. בהתאם להנחיות פייזר, הבקבוקונים יועברו בשקיות לשמירה על הטמפרטורה, בליווי רופא, אמבולנס וערכת החייאה. השרה לשעבר כהן: ניתן היה להתחיל מוקדם יותר אם המשרד היה מאשר זאת

נתניהו: רוצים לסיים לחסן במרץ ולהגיע לפתיחה מלאה של המשק באפריל/צילום: לע"מ, עריכה: עמית שמחה

החל מהשבוע הבא ניתן יהיה לחסן מרותקי בית בבתיהם - כך הודיע היום (ראשון) ראש צוות תכנון חיסונים במשרד הבריאות, עירם אמיתי, ומאוחר יותר מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי אישר את הדברים. לדברי אמיתי, הפתרון שנמצא יהיה לשנע מנות יחידות בעזרת מזרקים ושקיות ייחודיים, בהתאם למידע בנושא שהעבירה חברת התרופות פייזר.

בשיחה בנושא חיסון מרותקי הבית שיזמה השרה לשעבר מירב כהן, אמר אמיתי כי מתוך 105 אלף אנשים המוגדרים מרותקי בית חוסנו 70-75 אלף איש באמצעות סיוע בהגעה למתחמי החיסונים השונים. הוא ציין כי מבין הנותרים, 3,500 הוגדרו על פי קופות החולים כמרותקים שנדרש לחסן בבתיהם.

התחסנות נגד קורונה בדיור מוגן משען רמת אפעל, 14 בינואר 2021. ראובן קסטרו
3,500 טרם חוסנו/ראובן קסטרו

לדבריו, מנתונים עדכניים של פייזר עלה כי באמצעות מזרקים מיוחדים ניתן למהול את הבקבוקונים במרפאות, ולשנע שישה מזרקים באופן עצמאי לבית המרותק שצריך לחסן. "צריך את המזרקים המיוחדים האלה, צריך שקיות ניילון מיוחדות ששומרות על טמפרטורה. אבל זאת פרוצדורה שנפתרה", אמר.

הוא הוסיף כי התכוונו להתחיל בהליך עוד ביום רביעי השבוע, אך "בגלל כשל לוגיסטי שהשקיות שבעזרתן אפשר לשנע את המזרקים לא נמצאות בארץ, אנחנו מחכים להזמין", והמבצע צפוי לצאת לדרך בשבוע הבא. עם זאת, לפי נהלי משרד הבריאות על קופות החולים גם להיערך מבחינת לוגיסטית, משום שלצורך החיסון בבתים נדרשים רופא זמין, אמבולנס וערכת החייאה.

דניאל סרבי מקופת חולים כללית אמרה באותה שיחה כי "המרפאות נערכות לניוד מנות חיסון במזרקים בודדים. אבל זה תהליך לוגיסטי לא פשוט, שני אנשי צוות, שאחד צריך להיות רופא או אח ורופא זמין, וערכות החייאה".

מתן חיסונים בנתניה 11 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"תהליך לוגיסטי לא פשוט"/ראובן קסטרו

"כבר לפני יותר מחודשיים התחלנו במבצע החיסונים, ועדיין ישנם אלפי מבוגרים הסובלים ממחלות רקע ומרותקים לביתם שטרם חוסנו, על אף פניותיהם החוזרות ונשנות", אמרה השרה לשעבר כהן. "מדובר באנשים שאם חלילה יידבקו, נשקפת סכנה ממשית לחייהם".

היא מתחה ביקורת על משרד הבריאות, בטענה שעיכב את המבצע. "ליווינו מקרים של חולי אלצהיימר קשים, ושל אנשים שחצו את גיל 90 ומזה שנים לא יצאו מביתם, שכן היציאה מהבית כרוכה עבורם במאמץ וכאבים משמעותיים ואף עלולה לדרדר את מצבם. לשיטתי, היה ניתן להגיע עם חיסונים לביתם בשלב מוקדם יותר, אך הדבר לא אושר על ידי משרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully