וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש הציג מתווה לפסח, משרד הבריאות: הבדיקות המהירות - מהשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 17:21

פרויקטור הקורונה אמר בתדריך לציבור כי ברקע הימשכות הירידה בתחלואה לא צפויות עוד הגבלות בחג הפסח. בנוסף, במשרד פרסמו את מתווה הבדיקות המהירות שצפוי לשמש כפעולה משלימה לכניסת מחוסנים ומחלימים. על התו הירוק: "האחריות היא על המעסיק, והפגיעה תהיה בעסק שלו"

בווידאו: פרופ' אש הציג את המתווה לפסח - "לא צפויות עוד הגבלות"/צילום: לע"מ

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש הציג היום (ראשון) את המתווה לחג הפסח. בתדריך לציבור הוא אמר כי "בפסח נוכל לחגוג בצורה סבירה וכי לא צפויות עוד הגבלות בפסח". לפי המתווה, בתוך בתים מותרת התקהלות של עד 20 איש בפנים, ו-50 בחוץ.

כמו כן, השהייה במלונות מותרת לפי תנאי התו הירוק, וילדים צריכים להציג בדיקה שלילית. לדבריו, בבתי הכנסת ימשיכו לפעול לפי התו הירוק.

במקביל, משרד הבריאות הודיע כי החל מיום ראשון הקרוב מערך הבדיקות המהירות ייכנס לתוקף. "משרד הבריאות מקדם עבודה משותפת עם משרדי האוצר והכלכלה על מנת לבחון את הדרך לאפשר שמירה על רמת מחירים נאותה לבדיקות המהירות", נמסר בהודעה. מתווה הבדיקות המהירות צפוי לשמש כפעולה משלימה לכניסת מחוסנים ומחלימים לעסקים וחללים, באופן מופרד מהמערך הלאומי המפעיל את בדיקות הקורונה הרגילות.

לאחר שייכנס לתוקף, המתווה יאפשר למחוסנים, מחלימים ואנשים שהציגו בדיקה שלילית מבדיקה מהירה שנערכה במקום בלבד - להיכנס לעסקים ולמוקמות. תחת כללים אלה לא תתאפשר הצגת בדיקת קורונה שלילית רגילה. במשרד הבריאות אומרים כי בתי העסק יוכלו להזמין ספקי בדיקות מהירות מתוך רשימה מאושרת שתפורסם באתר המשרד.

חיסון לקורונה במרכז של קופת חולים כללית בירושלים, 11 במרץ 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חיסון לקורונה במרכז של קופת חולים כללית בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

אש התייחס בתדריך למידת האחריות של בעלי העסקים לעמידה בתנאי מתווה התו הירוק, ואמר: "אחריות היא על המעסיק, והפגיעה היא בראש ובראשונה תהיה בעסק שלו. אדם שרואה שאין הקפדה, צריך לצאת מהמקום".

על חיסון צוותי החינוך הוא אמר כי "החקיקה לחייב מורים ונותני שירותים נמצאת בתהליך בין המשרדים. זה לוקח זמן בגלל בעיות משפטיות, זה מקודם. על לימודים בערים האדומות אמר: "בישובים אדומים יש סיכון להתפשטות התחלואה בעקבות הילדים במערכת החינוך. עדיין נכון לצמצם הדבקות בערים אדומות ולכן החינוך שם יישאר סגור".

אש פירט על אפשרות לפיה ישראל תצטרך לצאת למבצע חיסונים נוסף, לאחר השלמת המבצע הנוכחי. "הצורך במבצע נוסף לא ברור, אבל אנחנו מתחילים להיערך כי זה יכול לקרות בשני מצבים", אמר אש. לדבריו, לפי המצב הראשון, כאשר יתגלו בדיקות חיוביות של מחוסנים שחלו. עם זאת, הוא הדגיש כי הוא "לא רואה את זה בקרוב". לפי המצב השני, ישראל תידרש לעוד מבצע כאשר יתפשטו מוטציות שחסינות לחיסון, אך גם את אפשרות זו הוא "לא רואה בקרוב. אנחנו נערכים, אבל זה לא בקרוב".

עוד בוואלה!

אדלשטיין ונציגי חיי הלילה סיכמו: המועדנים ייפתחו בשבוע הבא תחת התו הירוק

לכתבה המלאה
ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש בתדריך לתקשורת, 21 בפברואר 2021. ללא, צילום מסך
פרויקטור הקורונה נחמן אש/צילום מסך, ללא

מוקדם יותר פרסם אגף המודיעין בצה"ל דוח לפיו מקדם ההדבקה (R) בקורונה ירד היום ל-0.78, הנמוך ביותר זה ארבעה חודשים. המדד, המציין ממוצע של נדבקים בנגיף מאדם אחד, ממשיך בירידה לצד נתוני תחלואה ותמותה נמוכים.

עוד עולה מהדוח כי מחלימים מקורונה שסובלים מתסמינים מעידים על שיפור ניכר במצבם לאחר קבלת מנת חיסון. באגף המודיעין מתריעים כי "מחלימים מצויים בסיכון להדבקה חוזרת מהזן הדרום אפריקני שנמצא בישראל וייתכן שגם מזנים דומים, כגון הזן הברזילאי. על כן, מומלץ למחלימים להתחסן בהקדם".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 773 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-818,154. אתמול התקבלו תוצאות עבור 27,026 בדיקות, כששיעור החיוביים לנגיף הוא 2.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully