וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין ונציגי חיי הלילה סיכמו: המועדנים ייפתחו בשבוע הבא תחת התו הירוק

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 17:20

בהודעה משותפת של שר הבריאות ואיגוד הברים והמועדונים הם הודיעו על פתיחת הענף, עד ליום ראשון הבא ולאחר שתאושר הפעימה הבאה של ההקלות. "במצב תחלואה כזה הגיע הזמן לאפשר גם פתיחת מועדונים", אמר אדלשטיין. נציגות האיגוד: "הבינו את העוול שחווינו"

בווידאו: חיי הלילה מתעוררים מחדש אחרי חודשיים בסגר/צילום: ספיר לוי

שר הבריאות יולי אדלשטיין ונציגות איגוד הברים והמועדונים סיכמו היום (ראשון) על פתיחה מחודשת של הענף. בהודעה משותפת של הצדדים נכתב כי המועדונים ייפתחו לפי התו הירוק כבר בפעימה הקרובה. "בהתאם לסיכום המתווה המדויק ייקבע במהלך השבוע. ההערכה היא שעד ליום ראשון הבא, 21 במרץ, המועדונים ייפתחו", נכתב.

כך, לפי הסיכום, בפעם הבאה בה הממשלה תאשר הקלות נוספות ופתיחה של חלקים במשק, ייפתחו גם המועדונים. בנוסף, בפעימה זו השרים צפויים לאשר גם את הגדלת המכסות במקומות הבילוי, וכך גם את התפוסה באולמות האירועים ובמסעדות.

"מדינת ישראל בדרכה לצאת ממשבר הקורונה. היום, לראשונה מזה זמן רב, מקדם ההדבקה ירד אל מתחת ל 0.8. גם מספר החולים קשה יורד", אמר אדלשטיין. "זאת הודות לחמישה מיליון הישראלים שיצאו להתחסן. במצב תחלואה כזה הגיע הזמן לאפשר גם פתיחת מועדונים. אני מקווה שהם יקפידו באופן מלא על התו הירוק ועל המתווה שמשרד הבריאות יגבש".

אילוסטרציה. ShutterStock
יחזרו לפעול. מועדון ריקודים/ShutterStock

נציגות האיגוד מסרה כי "אנו מודים לשר הבריאות ומשרדו שנענו לקריאתנו, הבינו את העוול שהענף חווה ופתחו את המועדונים. אנו קוראים לבעלי המועדונים והברים וציבור הבליינים לשמור על ההנחיות וללכת להתחסן".

מועדון האומן 17. ליאור נאור, מערכת וואלה!
יחזרו לפעילות. מועדון האומן 17/מערכת וואלה!, ליאור נאור

גל ההקלות האחרון אושר ב-6 במרץ, אז מבצע החיסונים אפשר לפתוח חלקים נרחבים במשק תחת התו הירוק. זאת, לאחר חודשים ארוכים של השבתה. בגל זה התאפשרה פתיחתם של מקומות הבילוי כמו מסעדות, ברים וגני אירועים.

נכון להיום, במסעדות, רק הישיבה בפנים מוגבלת למחוסנים ומחלימים. כמו כן, ישנה הגבלת תפוסה של 75% ועד מאה איש בחללים הסגורים. הישיבה בחוץ, לעומת זאת, מותרת לציבור הרחב, וגם היא תחת הגבלה של עד מאה סועדים. בין השולחנות נשמר מרחק של לפחות שני מטרים, עם סדרן ייעודי שאמון על האכיפה. גם הברים נפתחו עם שמירת מרחק של שני מטרים ולפחות כיסא ריק אחד בין המבלים - למעט אלה שמתגוררים יחד.

מבחינת אולמות וגני אירועים, הוטלה הגבלת תפוסה של עד 50% ולא יותר מ-300 איש. כדי להקל על כניסת כל האורחים המוזמנים, נקבע כי עד 5% מהמשתתפים יכולים להיכנס בהצגת תוצאה שלילית בלבד, בעוד היתר נדרשים להחזיק בתעודת מתחסן. בעל האולם מחויב לקבוע מנגנון שיוודא שהחלוקה נשמרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully