וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה דנה בסוגיית פתיחת השמיים: אלה היעדים החדשים לחזרת ישראלים

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 12:12

השרים דנים בהגדלת היקף הנכנסים לישראל ליותר מ-3,000 ביום, לקראת הדיון בבג"ץ בעתירות שדורשות לאפשר לכל האזרחים לחזור ארצה ללא הגבלה כדי להצביע בבחירות. נתניהו: מתבקש לפתוח את השמיים לכל היעדים. בין המדינות שתתאפשר מהן החזרה: ספרד, הולנד, קפריסין ואתיופיה

בווידאו: אלרעי פרייס: צריך להסתכל אחרת על המגפה/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

הממשלה מתכנסת הבוקר (ראשון) לישיבה בנושא פתיחת השמיים, לאור הדיון בבג"ץ היום בעתירות שדורשות לאפשר לכל הישראלים לחזור לישראל ללא הגבלה כדי להצביע בבחירות. במשרד הבריאות מתנגדים להגדלת היקף הנכנסים ארצה ליותר מ-3,000 ביום, בעוד במל"ל הבהירו כי ניתן להרחיב את כמות הנכנסים.

במקביל, משרד התחבורה הודיע כי יאפשר השבוע טיסות מיעדים נוספים, בהם מדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס אבבה, כדי לאפשר חזרת ישראלים להצביע בבחירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "ההחלטה המתבקשת היא לפתוח את השמיים לכל היעדים".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביקש משרי הממשלה לקבל בבהילות החלטה בנושא. "אני צריך תצהיר ממשרד הבריאות וגורם מטעמו שיסביר את הדברים", אמר. "קיוויתי שאפשר להגדיל את המספר של הנכנסים לארץ כל יום ל-4,000. עם זה אפשר ללכת לבית המשפט. אין זמן. כל החלטה שתקבלו ננסה לייצר בצורה הטובה ביותר".

נחיתת טיסת ישראלים בנתב"ג 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"אין זמן". ישראלי נוחת בנתב"ג, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי הוא מבין את הקושי מול בג"ץ, "אבל אילו הייתי מקשיב לקולות האלה היינו היום ב-16 אלף מתים. לא נקשיב לקולות האלה. מי שמציע לסכם דברים שלא מקובלים על גורמים מקצועיים של משרד הבריאות שיחליף את שרון אלרעי-פרייס וחזי לוי וייצג את העמדות האלה בבג"ץ", מחה אדלשטיין.

לדבריו, "הדבר היחידי שיקלקל את כל התמונה זה לא אוהדים ביציע או בני נוער זה הווריאנטים שיכנסו מחו"ל. המומחים של משרד הבריאות עומדים על כך שאסור לעלות -מ-3,000 נכנסים ביום מחו"ל".

מנגד, המשנה לראש המל"ל איתן בן דוד הבהיר כי אפשר להוסיף יעדים ולהגדיל את מספר הנכנסים לארץ ל-4,000 ביום. "אחרי ששמענו את חוות הדעת של המשרדים השונים הגענו לתשובה שתוכל לספק את בג"ץ. הביקוש לחזרה לארץ לא גבוה, הוא לא הגיע ל-3,000 והמטוסים חצי ריקים. הצענו להגדיל את המכסה ל-4,000, שייתן מענה נוסף לכל הקשור לזה. יצאנו בסקר של משרד החוץ ונמסר לנו הבוקר שיש שני דברים, מעט פניות של אנשים שרוצים להגיע לבחירות וזה עומד ביעדים. אם נגדיל בכל מקרה ל-4,000 זה הגדלה רבה לאחוזים וגם לא נגיע למספר האלה ככל הנראה".

ועדת החוקה | שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך מעקב אחר התקדמות פרויקט 'הדרכון הירוק' למתחסנים ומחלימים בהשתתפות: שר הבריאות, יולי אדלשטיין 26 בינואר 2021. שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אילו הייתי מקשיב לקולות האלה היינו היום ב-16 אלף מתים". אדלשטיין/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת

בבג"ץ הוציאו צו על תנאי שמורה למדינה לנמק מדוע לא יבוטלו המגבלות על כניסה ויציאת ישראלים מנתב"ג. הצו מתייחס לוועדת החריגים שצריכה לאשר כל יציאה מישראל, להגבלת מספר הנכנסים לישראל ל-3,000 ביום, וכן להגבלת מספר היעדים לטיסות נוסעים ציבורית לישראל וממנה. את העתירות הגישו התנועה לאיכות השלטון וכמה קבוצות אזרחים.

שרת התיירות אורית פרקש הכהן אמרה כי צריך לתת ביטוי להחלטה שהתקבלה בקבינט הקורונה לאשר את שובם של עד ישראלים 3,000 ביום, לאחר ששרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי משרדה מתכוון לאשר רק לאלף לשוב מחו"ל מדי יום.
פרקש הכהן: אנחנו 12 יום אחרי ההחלטה. 1,500 נכנסים ביום זהה למצב של השמיים סגורים. אף אחד לא שיקף לממשלה את המצב. כשסיכמנו על עד 3,000 בקבינט היה נכון לשקף שמתכוונים לאלף ביום.
נתניהו: מירי, את יכולה להגיד תוך כמה זמן תגיעי ל-3,000?
רגב: אנחנו כבר פתחנו ל-3,000 עד 20 במרץ. אם הממשלה תאשר מכל היעדים אז אנחנו נאשר עד 3,000 ביום
נתניהו: ההחלטה המתבקשת היא לפתוח את השמיים לכל היעדים. מציע להסמיך אותך [רגב] שאם יש וריאנט חדש תוכלי לסגור את זה. יעדים בלי הגבלה חוץ מהחלטה שלך

ראש הממשלה נתניהו ושרת התחבורה רגב ביקרו בנתב"ג, 17 באוגוסט 2020. פול, אתר רשמי
מציע להסמיך את השרה. נתניהו ורגב בנתב"ג/אתר רשמי, פול

במהלך הישיבה פרץ עימות בין שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה לבין שר האנרגיה יובל שטייניץ.
שטייניץ: יש שתי ממשלות. אנחנו מקבלים החלטה ואז עושים דיון בבג"ץ. זה מסור להחלטת ממשלה ולא לדיון משפטי. זה בגלל האקטיביזם המשפטי
תמנו שטה: אולי תבטל גם את בג"ץ. זה טוב שיש לאזרחים לאן לפנות
שטייניץ: אל תעירי לי הערות. אני לא רוצה לבטל את בג"ץ מציע לך לקרוא קצת ספרות בנושא הזה לפני שאת נכנסת לעניין הזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully